Ga naar inhoud


TV Vlaanderen Antenne TV Vitaya en zes schokkend beeld.


astro iris

Aanbevolen berichten

het is hetzelfde signaal dat ze doorsturen hé, dus daar start het al, als ze het zo doorkrijgen en doorsturen op satelliet en DVB-T2 dan zegt dat genoeg.

ergens een slechte verbinding.

al kan het zijn dat de TS ergens een verlies heeft zodat die ene zender er last van heeft maar dan zouden alle zenders op die MUX er last van moeten hebben denk ik zo.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden zei digitaal kijker:

het is hetzelfde signaal dat ze doorsturen hé, dus daar start het al, als ze het zo doorkrijgen en doorsturen op satelliet en DVB-T2 dan zegt dat genoeg.

ergens een slechte verbinding.

al kan het zijn dat de TS ergens een verlies heeft zodat die ene zender er last van heeft maar dan zouden alle zenders op die MUX er last van moeten hebben denk ik zo.

Eigenlijk als deze zenders al via satelliet geen stabiel beeld geven zegt dit al genoeg. Maar ik zal vandaag toch eens stap voor stap alles uittesten. Beginnende met aansluiting connectors, spanning controleren, koppelfilter eens ontkoppelen en coax rechtstreeks van antenne naar ontvanger. Gelukkig staat alles op zolder want met dit weer hier vandaag.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

astro iris dit zeg je 

Eigenlijk als deze zenders al via satelliet geen stabiel beeld geven zegt dit al genoeg

 

ik heb hier toch geen probleem mee hoor op de sat zelf 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei smetje limb.BE:

astro iris dit zeg je 

Eigenlijk als deze zenders al via satelliet geen stabiel beeld geven zegt dit al genoeg

 

ik heb hier toch geen probleem mee hoor op de sat zelf 

Dit staat toch hier van anderen?  Slechte ontvangst kan veel oorzaken hebben, daarom vandaag mijn testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, testen gedaan...1 alle connectoren zijn goed aangesloten...2 spanning 12 V op antennes ok....3 koppelfilter uitgeschakeld,  beeld hetzelfde schokkend resultaat....3 antenne wat verandert van richting, resultaat signaal minder, terug als voorheen geplaatst...4 ook nog eens de kabels omgewisseld en ook hier geen verandering in resultaat. Op dit moment is er een serie "Dawson Creek" bezig en geen schokkend beeld. Raar raar....:whistle: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat Anttron niet aan geeft dat het koppelfilter 12v door laat. Dat zou toch niet meer dan normaal zijn. Andere merken geven dat wel aan zoals bijv. Johansson.
Er zijn zelfs merken waarbij je de doorgang van 12v op het filter in- of uit kunt schakelen. Dit kan namelijk heel belangrijk zijn als je bijv. één antenne met ingebouwde versterker hebt en één antenne zonder versterker. Geef je 12v voeding op een gewone dipoolantenne, dan maak je pure kortsluiting.

 

Johansson koppelfilter.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, hier een koppelfilter van het bekende merk Fracarro, één aansluiting laat 12v door, bij de andere aansluiting kun je kiezen, wel of geen 12v doorlaat.
Fracarro is tegenwoordig Italiaans, vroeger was dat TEWEA  (Technisch Wetenschappelijk Apparatenbureau) te Amsterdam, de bekende Nederlandse Antennefabriek, later overgenomen door Philips.

 

Fracarro koppelfilter.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet eerst het koppelfilter. Een koppelfilter dat 2 dezelfde frequentiebanden moet koppelen geeft flink wat verlies. Minimaal 4-5dB om er voor te zorgen dat er een goede ontkoppeling tussen de twee antennes is.
Als je het koppelfilter meteen achter de 2 antennes aan sluit, gaat een groot deel van de signaalwinst van de antenne verloren in het koppelfilter. Daarom is het beter bij de antenne eerst te versterken en dan pas te koppelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje , versterkers  zijn ingebouwd in antennes , dus die staan voor de koppelfilter, daar kan het probleem ook niet liggen.

Skoopy, daarnet de stroom naar de wanddoos  uitgeschakeld  en het resultaat blijft hetzelfde, steeds schokkend beeld. Ook even de twee coax kabels die naast de coax van antenne tv naar de tv gaan ontkoppelt , ook geen verbetering.

Ook daarstraks een andere HDMI kabel gebruikt en ook hier geen verbetering.

Zojuist iets opgemerkt. In het menu van de ontvanger staat HDMI mode 720P, als ik naar de TVV zenders kijk dan zenden die uit in 576i, als ik dan kijk naar instelling in menu , dan kan je dit veranderen maar alleen naar 1080i. Kan hier misschien een probleem optreden?  Dan zou het probleem weleens bij mijn tv kunnen liggen, maar waarom zijn dan sommige programma's zonder storing?

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Metronic die je hebt is een 37 elements UHF-antenne.
De antenne geeft volgens de fabrikant een versterking van 45dB.
Ze geven niet op hoeveel versterking de antenne geeft en hoeveel de versterker, alleen te samen.
Gemiddeld geeft een dergelijke 37 elements UHF-antenne een versterking van 16dB.
De versterker voegt daar dus nog eens 29dB aan toe.
Dat moet je dus heel goed kunnen merken als je het voedingsapparaat uitschakelt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja je DVbt uitzending werkt niet goed op zolder

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hangt een beetje van de dakbedekking en het weer af.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei smetje limb.BE:

Tja je DVbt uitzending werkt niet goed op zolder

Dat zou ik nu niet direct zeggen, andere zenders zijn wel goed, trouwens volgens de dealer staat de ontvangst in deze uiterste Westhoek nog niet op punt,  maar  moet nog verbeteren en dat kan je trouwens ook zien als je de ontvangstkaarten bekijkt. Zuid West Vlaanderen, Zuid Oost Vlaanderen en Noord Limburg vertonen nog veel grijze vlekken. En zoals ik al eerder melde is het niet alleen de ontvangst, want hoe verklaar je dat sommige programma 's van Vitaya uitstekend beeld geven en dan het volgende programma terug slecht. Goede ontvangst stopt toch niet bij start van een nieuw programma. En inderdaad ceesv het weer is een grote factor, de dakbedekking bij mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...