Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Bedenk dat wanneer je de antenne plaatst, je moet opletten dat er geen multipath ontvangst ontstaat.

In de oude analoge ontvangst bekend als schaduw of spookbeeld.

Bij een digitaal signaal zorgt dit voor een hoge BER.

Echter, je zou het bij elke uitzending moeten zien.

Ik tip hier op een ontvanger/decoder probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
3 minuten geleden zei ceesv:

Echter, je zou het bij elke uitzending moeten zien.

Ik tip hier op een ontvanger/decoder probleem.

En op alle zenders. Maar zoals het nu is alleen op een zender (soms op twee) van MUX1

• Moderator
Geplaatst:

Dit soort problemen komt ook soms voor bij satelliet ontvangst, en ontstaat doorgaans omdat de decoder niet kan omgaan met hoe het MPEG signaal (I , P en B  frames)  is samengesteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
9 minuten geleden zei ceesv:

Dit soort problemen komt ook soms voor bij satelliet ontvangst, en ontstaat doorgaans omdat de decoder niet kan omgaan met hou het MPEG signaal (I , P en B  frames)  is samengesteld.

Daar heb ik ook al aan gedacht, zei het trouwens al in enkele berichten geleden. Indien ik geen oplossing vind, dan ga ik even langs bij dealer om de ontvanger daar eens te testen.

Geplaatst:
Op 21-12-2018 om 20:19 zei ceesv:

Hangt een beetje van de dakbedekking en het weer af.

de antenne buiten is nog altijd de beste oplossing 

was vroeger ook zo met gewone antenne ontvangst 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:
1 uur geleden zei smetje limb.BE:

de antenne buiten is nog altijd de beste oplossing 

was vroeger ook zo met gewone antenne ontvangst 

Ik had tot op heden een prachtige ontvangst op DVB-T met mijn twee antennes binnen, waarom zou ik dat niet kunnen met DVB-T2?

Geplaatst:

dat is natuurlijk ook een goede vraag waarom he 

dit werkt hetzelfde +- als je vorigen dvbt systeem 

en dat jij nu met deze bepaalde zenders een probleem hebt ...enz

dan zou ik toch een een mailtje sturen naar tvv en vertellen dat die bepaalde zenders het niet goed doen op dvbt2 systeeem

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• Moderator
Geplaatst:
9 uur geleden zei astro iris:

Ik had tot op heden een prachtige ontvangst op DVB-T met mijn twee antennes binnen, waarom zou ik dat niet kunnen met DVB-T2? 

Voorop gesteld dat ik denk dat er iets met de GOP van deze zenders incompatibel is met jouw decoder.

Het verschil tussen DVB-T en DVB-T2 is onder meer de hogere bitrate en de gekozen modulatie.

Die zorgen ervoor dat de ontvangst wat gevoeliger wordt voor timing fouten, bijvoorbeeld veroorzaakt door reflecties, multipath ontvangst.

Een antenne onder dak zal dan niet op maximum signaal maar op minimum reflectie gericht moeten worden.

Geplaatst:

Je moet wel rekening houden dat DVB-T2 moeilijker te ontvangen dan DVB-T net zoals dat DVB-S2 ook moeilijker te ontvangen is dan DVB-S.
Het moet namelijk uit de lengte of uit de breedte komen.
Via T2 is meer informatie te versturen maar de ontvangst (de signaal ruisverhouding) wordt dan slechter. Mogelijk heeft dat iets met het probleem te maken.
Anderzijds mag je toch verwachten dat met een behoorlijk goede UHF-antenne met versterker je toch ongestoorde ontvangst moet hebben. Vooral als het dak goed droog is, is de ontvangst onder de kap nauwelijks minder dan buiten.

• Moderator
Geplaatst:

Sprietje, uit het verleden weet ik dat ontvangst op zolder mogelijk is, maar de omgeving en het dak zijn mede bepalend.

Bij analoge ontvangst was dubbel beeld zichtbaar, door draaien kon je soms het beeld verbeteren.

Bij digitale ontvangst zie je de reflecties niet meer, maar ze zorgen wel degelijk voor ontvangst problemen.

Bit error fouten door mutipath ontvangst

Geplaatst:

nu ja, ik waag te betwijfelen of het richtantennetje daar goed ligt half in de sporen en balklaag...

dan zou ik minstens geprobeerd hebben zodat het zwart grid in zijn totaal boven de balklaag uit kan komen

dus de antenne iets hoger opstellen,  zeg maar op een jukje zetten op die balklaag

om te testen kun je er een paar lagen hardschuim onder leggen

With Or Whitout You

U2

Geplaatst:

Uiteindelijk gaan de Antenne's toch naar buiten moeten, alles wat nu overwogen wordt is tijdverspilling.

Ook je bewering dat er geen obstakels in de weg zitten is fout, de binnen opstelling is de grootse die je maar kan hebben.

Evt een test doen met een buiten antenne ( goed afgesteld), laat je huidige installatie voorlopig intact, en maak de vergelijking na een paar dagen testen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Ik denk dat ceesv er het dichts bij zit met het antwoord op dit probleem , ontvanger-decoder probleem , want gisterenavond was er film op Vitaya en perfect beeld , film gedaan en na reclame ander programma en terug schokkend beeld. Nu voor ik aan alles begin te veranderen zal ik toch eerst die ontvanger eens laten testen bij dealer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...