Ga naar inhoud

Op zoek naar een nieuwe host, ervaring gezocht.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De mailserver van mijn bestaande host liggen voor mij te vaak plat.

Ik ben dus op zoek naar een andere host, ik heb 4 domeinen en

4 bijbehorende websites.

Ik ben nu zo'n € 45,00 per jaar kwijt incl. domeinen. Ik heb al gezien

dat je bij sommige hosts de hoofdprijs betaald.

Zijn hier ervaringsdeskundigen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

als je IT kennis voldoende is waarom zet je dan niet een

eigen (mail) server thuis neer,

het enigste wat je nodig hebt is een provider die jou een domain

ter beschikking stelt waar je volledige controle over hebt

• Moderator
Geplaatst:

Luisteraar, niet off-topic gaan!

Wanneer je hier  op dit forum leest, weet je dat Con al op zijn locatie moeite heeft (snelheid en data volume) met een gewone internet verbinding (4G).

De vraag is toch duidelijk!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Bij mijn vorige hosting bedrijf ging de prijs, die al aardig hoog was, ineens met 15 euro per maand omhoog dus gelijk een andere gezocht.

Voor mij ben ik uitgekomen op bhosted.nl welke, moet ik maar aannemen, goede service heeft wat ik dus nog nooit nodig heb gehad en de prijzen zijn redelijk.
Als je naar hun website gaat kan je zelf alles, ook de prijzen per domeinnaam bekijken en je krijgt e-mail adressen zat.

Bij een vraag aan hun i.v.m. de overstap kreeg ik gelijk antwoord en tevens een nette bevestiging daarvan op mijn .nl e-mail adres, welke nu dus bij hun geparkeerd is.

En natuurlijk kan je ook je andere e-mail adressen doorsturen al heb ik mijn microsoft-, apple en gmail apart gehouden wat nu ook goed uitkomt met google home en ifttt, wat ik ook een ieder zal aanraden om het gescheiden te houden.  

Voor je website kan je naar het overzicht om te bekijken wat je aan ruimte nodig hebt, je kunt natuurlijk ook de verschillende website's daar naast elkaar onderbrengen of apart per domeinnaam welke 12 euro per jaar kost.

Tot op heden heb ik nog geen storing gehad en bij meldingen van hun kant over onderhoud heb ik zelfs (bijna)geen vertraging ondervonden.

Je domein, alle pagina's en indeling moet je gewoon zelf even verhuizen, gaat prima met filezilla, maar dat willen ze ook wel voor je doen alleen zoiets is zonde van je geld.

Indien je een aanpassing van je website wilt hebben kan je hun gewoon vragen hoe je dat moet aanpassen op hun site en ze geven daar erg goed antwoord op via de helpdesk en daarvan krijg je ook nog netjes een e-mail met de uitleg naam van de persoon die je heeft geholpen. Volgens mij dus een aanrader.

WBlimo.png.7980411f927ad37d21c1dc3d9a1ee7d6.png

aangepast door catw
Geplaatst:

klinkt goed, ga ik onderzoeken.

@moderators

Ik wil niemand in de fout helpen om namen te noemen maar omdat

over het algemeen providers ook worden genoemd had ik de

beleving dat voor host dat ook een beetje gold.

Indien niet, dan graag een reactie, nogmaals ik wil niemand onjuist

uitdagen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

• Moderator
Geplaatst:

Een host is een provider, je mag hier ook over Joyne en Canaldigitaal praten.

Wat niet mag, is aangeven dat je het abonnement afsluit via winkel *

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
6 minuten geleden zei ceesv:

Een host is een provider, je mag hier ook over Joyne en Canaldigitaal praten.

Wat niet mag, is aangeven dat je het abonnement afsluit via winkel *

tnx

Geplaatst:

Werk al jaren met mijndomein voor goed 30 euro per jaar.

In april even problemen gehad toen ze plots wat instellingen hadden verandert en de email niet meer werkte maar verder weinig problemen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Tijdens opleiding in avondschool met Combell gewerkt.

Zowel voor Drupal als MVC.

Weinig klachten over.

Wel al viertal jaar geleden...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

Voor een vereniging zit ik al jaren bij Webreus. Ik betaal 30 euro per jaar voor domeinnaam en website.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Op 22-12-2018 om 00:06 zei Psychosammie:

Voor een vereniging zit ik al jaren bij Webreus. Ik betaal 30 euro per jaar voor domeinnaam en website.

Laat dat nu net mijn probleem zijn, de mailserver ligt er regelmatig uit.

Ik heb dat meegemaakt bij het wachten op een toegangscode voor

mijn huisarts die maar niet kwam en dus ook niet kon inloggen.

Maar ook bij het adhoc ontvangen van mail met bijlage die maar

niet doorkwam en hierbij mijn Google-account moest aanspreken.

Maar ook sites (2 commerciële) waar aanmelden tijdelijk niet meer

mogelijk was.

Daarentegen is Webreus een van de goedkoopste en omdat het om

4 sites ging paste dat mij wel het koste echter een andere prijs.

Ik zeg niet dat Webreus slecht is hoor maar de melt-downs vindt

ik wel irritant en voor mooi teveel.

• Moderator
Geplaatst:

Niet bereikbaar zijn of traag zijn van een website of maildienst hoeft niet bij de provider te ontstaan, maar kan ook door een DDos aanval op een van de gebruikers ontstaan.

Het is dan de vraag of de provider snel genoeg reageert en de storing isoleert.

Onze provider heeft ook een grote scholengemeenschap als klant, toen wij ernstige verstoring van ons internet verkeer ondervonden bleek de scholengemeenschap onder vuur te liggen.

Er bleken die dag examens afgenomen te worden.

De provider heeft eerst alternatieve routes geprobeerd en tenslotte de school afgesloten.

Geplaatst:

Dat kan maar als ik naar de storingsmeldingen kijk, waaronder, de backup deed het niet,

de noodstroom werkte niet, de switch was defect, dan denk ik toch wel dat het in mijn

geval vaak bij de host lag. Maar vaak ook geen meldingen en dan een halve dag zonder

mail, ook niet handig.

Maar goed bij een ander krijg je ook geen 100% zekerheid daarom mijn vraag wat de

ervaring is bij verschillende hosts. Want de vergelijkingssites zeggen ook niet alles.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...