Ga naar inhoud


Vleugelmoeren Triax 88cm


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Mij is verteld dat je bij gebruik van sterk verroeste moeren BVN weer op de Astra 1 ontvangt.

 

Misschien is dat een goede reden om maar te stoppen met ouwemoeren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Naar aanleiding van dit draadje toch maar eens mijn verroeste vleugelmoeren op mijn triax 88 vervangen met Mallemoeren, mijn ontvangst is ook echt enorm verbeterd,  ik heb wel 2 streepjes meer. het is niet te geloven, dit had ik veel eerder moeten doen, zelfs op de kabel is de ontvangst verbeterd......

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan mij geen moer schelen verder. Ik gebruik onderdelen waarvan ik overtuigd ben dat het goed is en kijk niet op enkele eurocenten per moer.

Ik heb wel bij een 30 jaar gebruik van de diverse schotels, vast en draaibaar ervaren dat ondanks dat ik op 50mtr van zee af woonde nooit last van verdraaien van de schotels heb gehad. Voor mij een teken dat ik het niet verkeerd gemonteerd had dus, menig storm met een windkracht 10 of meer zonder problemen doorstaan.

Borgmoeren hebben als voordeel dat het schroefdraad tegen binnendringend vocht wordt afgeschermd door de plastic ring, het losdraaien van zo een moer gaat na vele jaren dan ook gemakkelijker dan bij gebruik van gewone moeren. I.c.m vaseline blijft het ook na jaren geen punt om het bij veranderingen of vervanging niet lastig de boel op een normale manier los te krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige in gunstige situaties zoals in de bebouwde kom houden het goed.

Een vriend van me (installateur) heeft het elke keer druk met het na een storm vervangen van Triaxen door wat steviger schotels in het buitengebied. Ze zijn gewoon dunner dan de echt degelijke, vertelde hij me. Een mm. dikte maakt veel uit bij een echte storm, net als extra versteviging..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een storm met windkracht 10 komt veelal uit het westen of zuidwesten dus staat niet pal op de schotel als die gericht staat op 1 van de Astra satellieten. Dubbel klappen gebeurt dus niet zo snel als verondersteld wordt, ik heb daar nooit last van gehad in ongeveer 30jaar schotelgebruik. De grootste schotel die ik op een Moteck Diseqc motor had was een Tiax 88cm schotel.

Echt in de luwte hing hij niet, aan de noordkant bebouwing op 40mtr, de oostkant 30mtr, zuidkant meer dan 100mtr en de westkant was de dichtbijzijnde bebouwing op 12mtr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het buitengebied praat je vaak over dingen op 500 meter tot een kilometer. Dan staat er dus in effect niets tussen jou en de storm en heb je een totaal ander effect dan in een stad of dorp.

Ik heb tientallen jaren in het centrum van een stad, aan de rand van een stad en op het platteland meegemaakt. Het verschil is erg groot.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in het buitengebied waait de wind als het stormt uit zuidwest tot west en staat hij dus nooit pal op de schotel maar eigenlijk altijd  onder een hoek.

Gericht op bijv. 23.5 graden oost en de windrichting uit 45-90 graden west geeft als resultaat dat de wind onder een hoek de schotel raakt.

Waar ik is een ladder niet houden kon doordat de wind er vat op kreeg bleef mijn schotel gewoon staan zoals hij was gemonteerd.

Een ladder heeft beduidend minder oppervlak dan een schotel, toch ging hij plat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi hi ik wist wel dat leden hier van chatten houden 😂😂😂😎

 

En ijzerbout de laatste tijden was mijn singaal op vrijwel alle tp's die ik kan ontvangen best wel verzwakt.. Bijvoorbeeld op Türksat op de tp 11054 v 30000 3/4 had ik nog maar 65% ontvangst en nee heeft niet met het slechte weer te maken.. Ook op 11958 v 27500 5/6 onder de 70%.. En na vervanging van alle moeren op te ontvangen tp's een singaal verbetering van tussen 10 en 15%. Ook heb ik nu meer regenreserve. Bij droog weer zit ik met 11054 v 30000 3/4 op 78%. Afgelopen dagen met die langdurige regen is de singaal niet lager gekomen dan 70%. Op 11958 v 27500 5/6 zit ik met goed weer nu op 81% bij langdurige regen valt het naar 75%.  de hoogste singaal op 12310 v 15000 3/4 zit ik op 86% opdit moment en was hiervoor 69-70%. Bij langdurig regen viel het tot 70% terug en bleef het op 70% hangen. 

Bij mij heeft de vervanging van de moeren geholpen.. 

 

<< waardes van Mutant vergelijken met andere receivers zijn lager. Wanneer ik de singalen op mijn tv meet zit ik op  heel veel tp's op 100% >>

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...