Moderator ceesv Geplaatst: 19 februari 2019 Moderator Geplaatst: 19 februari 2019 RTL 4 is in Luxemburg via DVB-T te ontvangen, het is een Luxemburgse zendgemachtigde welke ook in Nederland te ontvangen is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
T90user Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 (aangepast) Dat geloof ik onmiddellijk Cees, ik zei al dat ik de huidige situatie niet kende. Maar het maakt nogal een verschil om twee analoge zenders zoals destijds in Luxemburg aan de praat te houden en het toevoegen van een zender aan een bestaand pakket. Maar goed, daar ging het mij niet om, destijds meldden de diverse kranten dat dat in de lucht zetten van die twee zenders als enig doel hadden dat ze zodoende voor de Nederlandse wetgeving als buitenlandse zendgemachtigde golden. En dat dat de enige basis was waarop ze hier mochten worden verbreid. Of net zoiets ook voor andere commerciële omroepen gold weet ik niet, ik herinner me wel dat letters van SBS 6 "Swedish Broadcasting Company" betekenden. Wellicht was dat net zo'n constructie, dat weet ik niet. De uitspraak "het is een Luxemburgse zendgemachtigde die ook in Nederland te ontvangen is" is precies de kul waarover ik spreek: een Luxemburgse zendgemachtigde die geen minuut per dag voor het eigen Luxemburgse publiek uitzendt is uiteraard pure nep. Ze zullen zich dan ook nooit hier presenteren als "hier is de Luxemburgse omroep" o.i.d. Afgezien van een stukje techniek (toen werd in elk geval nog via Luxemburg ge-uplinkd) was en is het gewoon een Nederlandse zender waar de Luxemburgers veel geld op verdienen. 19 februari 2019 aangepast door T90user
Moderator ceesv Geplaatst: 19 februari 2019 Moderator Geplaatst: 19 februari 2019 De bijdragen van satwatcher geven de actuele en toekomstige situatie denk ik het beste weer. Indien Engeland exit is geeft zijn er dus 2 drempels, de auteursrechten kwestie, of de BBC binnen hun doelstelling van publieke omroep extra rechten gaan betalen om op het vasteland op kabelnetten zichtbaar te zijn is een vraag waarop ik het antwoord denk te weten. Of de kabelnetten op het vasteland extra geld willen betalen om die rechten te betalen is een vraag waarvan ik het antwoord niet weet. De andere drempel is een machtiging van Europa om de Engelse publieke omroep toe te staan hun programma's op het vasteland te verspreiden. Eind maart weten we het antwoord. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
luisteraar Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 (aangepast) Denk dat Ierland de doorslag geeft Ierland zal BBC op de kabel willen los van de andere problemen de grens noord Ierland en Ierland. Er moeten dus uitzendrechten op het EU gebied komen alleen al door Ierland probleem. Een uitzend contract met enkel voor Ierland zou denk ik nietig zijn Ierse kabel mag het en bv ziggo niet zou strijdig zijn 19 februari 2019 aangepast door luisteraar
Moderator ceesv Geplaatst: 19 februari 2019 Moderator Geplaatst: 19 februari 2019 Heb je de tekst van satwatcher gelezen? De publieke BBC kan besluiten dat ze Auteursrechten betalen voor de regio Ierland, maar niet voor het vasteland. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
luisteraar Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 We zullen moeten afwachten of de BBC ziggo verbied BBC verder door te geven Voor Ierland regelen ze dus uitzendrechten dus hebben ze rechten op EU gebied
Satwatcher Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 4 minuten geleden zei luisteraar: We zullen moeten afwachten of de BBC ziggo verbied BBC verder door te geven Voor Ierland regelen ze dus uitzendrechten dus hebben ze rechten op EU gebied Het is niet zo zeer dat BBC het Ziggo, KPN en andere distributeurs gaat verbieden om BBC1,2 en 4 door te geven. Dat zullen ze formeel overigens wel doen. Veel belangrijker is dat het Commissariaat voor de Media het gaat verbieden omdat BBC geen geldige uitzendlicentie heeft en ook geen aanvullende rechtenafspraken met veel genlangenverenigingen van rechtenbezitters heeft gesloten als vervanging van de EU-licentie. Satwatcher ---------------------------------------
luisteraar Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 Ik zal nu wel helemaal in de mist gaan ! Gelden de hele oude regels niet meer kan je met een antenne een signaal ontvangen mag je het op de centrale antenne zetten daarom toen in de randstad flinke harken op de flats voor de duitse TV. Als ze nu bv in Scheveningen via dvb-t bbc kunnen vangen zou het op een kopstation ingevoed mogen worden. Maar zal het nu wel goed mis hebben
Mojo Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 1 minuut geleden zei luisteraar: Maar zal het nu wel goed mis hebben Yep. Je mag het wel ontvangen maar niet distribueren in bijvoorbeeld een kabelnet of heruitzenden You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Satwatcher Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 (aangepast) 10 minuten geleden zei luisteraar: Ik zal nu wel helemaal in de mist gaan ! Gelden de hele oude regels niet meer kan je met een antenne een signaal ontvangen mag je het op de centrale antenne zetten daarom toen in de randstad flinke harken op de flats voor de duitse TV. Als ze nu bv in Scheveningen via dvb-t bbc kunnen vangen zou het op een kopstation ingevoed mogen worden. Maar zal het nu wel goed mis hebben Die regels die gelden al meer dan twintig jaar niet meer. Voorbeeld: in België haalde Proximus ARD enkele jaren geleden uit het aanbod omdat de uitzendrechten te duur waren. ARD is in een deel van België vrij te ontvangen in de ether vis de DVB-T(2) standaard. En natuurlijk ook via satelliet ongecodeerd. Dus ook als iets vrij in de ether te ontvangen is, dan nog mag je het niet uit de lucht plukken en herverspreiden via welk netwerk dan ook. Officieel geldt dit zelfs voor een GSO-installatie op een flat met satellietontvanger. En dan hebben we het zelfs nog niet over wel of geen EU-uitzendlicentie. 19 februari 2019 aangepast door Satwatcher Satwatcher ---------------------------------------
Moderator ceesv Geplaatst: 19 februari 2019 Moderator Geplaatst: 19 februari 2019 15 minuten geleden zei luisteraar: Ik zal nu wel helemaal in de mist gaan ! Ga eens snel je schoolgeld terug halen, in 1981 heeft de hoge raad daar al een uitspraak over gedaan. http://www.ie-onderwijs.nl/nl/ie-woordenboek/kabel-arresten De beroemde secundaire openbaarmaking van het Amstelveense CAI. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
luisteraar Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 (aangepast) 10 minuten geleden zei ceesv: Ga eens snel je schoolgeld terug halen, in 1983 heeft de hoge raad daar al een uitspraak over gedaan. http://www.ie-onderwijs.nl/nl/ie-woordenboek/kabel-arresten Mijn schooltijd is van voor 1983 het terug vragen van schoolgeld zal daardoor niet lukken ceesv Voor de bijscholing hebben we dit forum Terug ontopic belgacom iptv heeft ook de duitse zenders er af gegooid ivm te hoge licentie kosten 19 februari 2019 aangepast door luisteraar 1
ReBr Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 Het zal wel goed komen op de kabel? Zover ik weet is het voor de BBC tot nu toe (commercieel gezien) aantrekkelijk om hier in de lage landen op de kabel te zitten. (werd verspreiding tegenwoordig, hiervan niet geregeld via de commerciele tak van de BBC? net zoals BBC World. Entertainment, en First) Dan wordt het dus een kwestie van afwegen kosten / baten, en heeft het verder weinig met EU te maken? behalve de extra kosten voor de rechten?
Moderator ceesv Geplaatst: 19 februari 2019 Moderator Geplaatst: 19 februari 2019 De brexit is een "first" niemand weet hoe dit gaat uitpakken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
luisteraar Geplaatst: 19 februari 2019 Geplaatst: 19 februari 2019 8 minuten geleden zei ceesv: De brexit is een "first" niemand weet hoe dit gaat uitpakken. never ending storie wordt uitstel en jaren vergaderen zolang blijft het bij het oude.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen