Sverige Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Alles valt en staat gewoon met onderling gemaakte afspraken. In Zweden zit de Noorse NRK ook op een aantal kabelnetwerken... al dan niet in een extra pakket... Via Canal Digital kan je de NRK abonneren als extra Noorwegen pakket, voor omgerekend ca 5 euro per maand... Dat is dan blijkbaar weer anders dan dat je in NL blijkbaar bij be meeste pakketten ook belgische televisie hebt en omgekeerd ook... Dat zal het tv kijken dan wel duurder maken, maar dat is iets wat blijkbaar ook onderling geregeld is... Als pakketten in het thuisland ook gecodeerd zijn, is het makkelijk te 'regelen' omdat er dan gewoon ook betaald moiet worden, is het betreffende pakket FTA, kan je via satelliet gewoon kijken, regeling of niet... voor het "HERuitzenden" moet uiteraard betaald worden aan de rechten hebber, de BBC, of welke zender dan ook Ik vermoed dus dat er niet veel zal veranderen... geen idee of de BBC in NL of BE vaak bekeken wordt... maar het is wel een extra inkomstenbron voor de BBC als ze hun hoofdzenders in die landen gewoon toelaten... (al weet ik niet over hoeveel geld we het dan hebben...) - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
luisteraar Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Het is niet alleen met afspraken gedaan EU zal niet graag zien dat het engels koningsrijk er uit stapt. dus worden stenen in de weg gelegd
Gerard 76 Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 (aangepast) Wat een bangmakerij toch dat gedoe met die brexit. Ze doen voor komen alsof een brexit verschrikkelijk is. Slecht voor dit en desastreus voor dat. Hoezo gekleurde nieuwsberichtgeving.. Net wat sverige zegt gewoon afspraken maken.. Heb je echt geen eu lidmaatschap voor nodig. De BBC gaat maar zo niet van de kabel af. 20 februari 2019 aangepast door Gerard 76 Edit
Satwatcher Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Ik blijf mij verbazen hoe makkelijk mensen soms denken. Het gebeurt niet maar als het wel gebeurt dan slaat soms de paniek toe. Dat zal bij velen op dit forum niet snel gebeuren. Ze hebben immers BBC via de satelliet. En een ding is zeker: daar gebeurt niets mee. De Brexit op zich is eigenlijk helemaal geen probleem. Bij een normale Brexit worden op veel aspecten en terreinen afspraken tussen de partijen gemaakt. En dan hoef je met redelijke waarschijnlijkheid niet te verwachten dat BBC van de kabel verdwijnt. Eigenlijk net als in het geval van NRK in Scandinavië. Waar we het hier over hebben is een no-deal of harde Brexit. In dat geval worden geen of slechts marginale afspraken gemaakt. En dat wordt een verder verblijf van BBC op Nederlandse en Belgische kabel uiterst onzeker. Satwatcher ---------------------------------------
C0re Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Ik maak me ook geen zorgen. Ik merk dat ik steeds minder naar de BBC kijk, daarentegen kijk ik wel steeds meer naar BBC First. Juist die zender is van de commerciële tak van de BBC en zal gewoon blijven. Mocht ik niet meer via de kabel naar BBC 1 of 2 kunnen kijken dan doe ik dat wel via de schotel. VU+ Solo SE TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E
luisteraar Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 (aangepast) 2 uur geleden zei Satwatcher: Waar we het hier over hebben is een no-deal of harde Brexit Een harde Brexit verwacht ik niet Ze zijn geen grenzen aan het bouwen in Ierland Bij de veerboten worden geen douane kantoren gemaakt. Geen pascontrole hokjes bij de euro tunnel enz. Iedereen gaat er dus vanuit dat het (voorlopig) zo doorgaat als nu dus ook BBC op de kabel. Voor ceesv schoolgeld een professor die mij doceerde melde mij wat je hier leert is niets waard de kennis van nu is morgen niets waard je leert hier om later bij te kunnen leren 20 februari 2019 aangepast door luisteraar
Satwatcher Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 8 minuten geleden zei luisteraar: Bij de veerboten worden geen douane kantoren gemaakt. Geen pascontrole hokjes bij de euro tunnel Ik zou zeggen, ga eens naar Hoek van Holland en bekijk de bedrijvigheid aldaar. Er wordt wellicht nog niet gebouwd maar spreek daar eens wat vrachtwagenchauffeurs aan en je weet hoe ernstig rekening met een harde of no-deal Brexit wordt gehouden. Nog dichter bij dit onderwerp. Waarom denk jij dat grote mediabedrijven het hoofdkantoor uit Londen verhuizen naar EU-landen? Dat is echt niet omdat ze verwachten dat gewone Brexit gewoon doorgang vindt. Zelfs BBC houdt hier geen rekening mee en overweegt het Europese hoofdkantoor te verhuizen. Satwatcher ---------------------------------------
luisteraar Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 De bedrijven hebben hun acties klaar in geval van maar niemand heeft effectief de stap genomen. Het dreigementen als het gebeurt opent bbc een filiaal op het vaste land ryan air dan gaan we naar luxemburg voor de vliegrechten enz ,niemand heeft nog wat gedaan
Tonskidutch Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Op 24-12-2018 om 12:47 zei Tonskidutch: narrow beam of spot beam echt monthy python kolder die britten, back to the middle ages maar dat is enkel een mening Op 24-12-2018 om 11:31 zei Sprietje: De Brexit is al over 3 maanden. ja ja oei een maand resteert en dan geen software meer via digital river Ierland en geen VISA aankopen meer en geen BTW direct afdragen en geen cookies meer en geen queen maar wel nog ontvangst per Satelliet Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Satwatcher Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Ga eens kijken bij Discovery in Amsterdam bijvoorbeeld. Daar is gewoon actie in levende lijve te zien. Niks geen plannen klaar als een harde Brexit een feit is. De actie is al gedaan en het hoofdkantoor is inmiddels naar Amsterdam verhuisd. Net als bij Viacom, NBCUniversal, Viacom, TBS en nog enkele grote mediabedrijven. En over BBC id eigenlijk al genoeg gezegd in dit topic. Lees het rustig nog eens na. Het Europees hoofdkantoor heeft niets met BBC1,2 en 4 te maken. Maar ik ben wel blij dat politici, bedrijven en instellingen er minder luchtig dan jou over dit onderwerp denken. Satwatcher ---------------------------------------
Tonskidutch Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 neem aan dat je op de pensionado boven mij zijn bericht reageerde Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
luisteraar Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 3 minuten geleden zei Satwatcher: Ga eens kijken bij Discovery in Amsterdam bijvoorbeeld. Daar is gewoon actie in levende lijve te zien. Niks geen plannen klaar als een harde Brexit een feit is. De actie is al gedaan en het hoofdkantoor is inmiddels naar Amsterdam verhuisd. Net als bij Viacom, NBCUniversal, Viacom, TBS en nog enkele grote mediabedrijven. NL heeft een leuk fiscaal klimaat van 9% belasting dat doen ze niet voor de brexit
Satwatcher Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 Dat had Discovery wel eerder naar Nederland gekomen als het om die reden naar Nederland is gekomen. Satwatcher ---------------------------------------
Gerard 76 Geplaatst: 20 februari 2019 Geplaatst: 20 februari 2019 (aangepast) Luisteraar, ten koste van de bevolking. Die vestigingen hier is puur om belasting te ontwijken en heeft niks met brexit te maken 20 februari 2019 aangepast door Gerard 76 Edit
Moderator ceesv Geplaatst: 20 februari 2019 Moderator Geplaatst: 20 februari 2019 Of topic. Waar woont luisteraar eigenlijk en om welke reden? On topic Maar we koersen volgens de berichten wel af op een harde brexit wanneer er geen gesprekken op gang komen en en overeenkomsten worden gesloten. Dat betekent dat we ons paspoort weer moeten gebruiken wanneer we naar Engeland reizen. (Ik moet trouwens al jaren mijn paspoort tonen bij aankomst in Engeland.) BBC Publieke tak van de kabel, 97% van de kijkers, die het niet in de gaten hebben, de overige 3% nemen een schotel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen