Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn woofer luidsprekers in de boxen Infinity Ref51-Mk2 3weg lispelen

Bij nazicht bleek de foamrand gescheurd!

Die is enkele jaren geleden vernieuwd en toch weeral hetzelfde???

Ik heb ook Audio Professional boxen ook 3weg die nagenoeg dezelfde zware bass geven, van  begin jaren 70 en die zijn nog perfekt (rubber ophanging)

Infinity is bassreflex box en AP is bass box??? Kan dit een oorzaak zijn?

Hoe krijg ik de lijm op de conus achterzijde los om de foamrand te verwijderen zonder de conus te beschadigen?

Iemand die ervaring heeeft hiermee?

Geplaatst:

Jan ,die foam randen altijd de originelen kopen/monteren ,als je een  PE conus hebt,daar kun de oude foam resten makkelijk verwijderen met alcohol,,miss.dat audiofrends je kan helpen,meer mag ik niet vertellen i.v.m. regels .

Geplaatst:

White spirit en je probleem is opgelost , heb al diverse randen zo proper gemaakt , daarna goed droog maken , alcool vervliegt te snel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Is een vervangende woofer niet veel handiger?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

@jan als je foam door rubber vervangt heb je grote kans dat de karakteristieke klank (gedrag) van de woofer veranderd , tegenwoordig zijn er wel betere foamranden verkrijgbaar die lang meegaan , ik bestel ze steeds bij een shop in nederland

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

elke wijziging zul horen,

zo zal ook het lispelen weg zijn :grin:

mijn FL en FR + center van Teufel hadden die andere klankkleur ook na verhuizing op een houten verdiepingsvloer t.o.v. een Betonvloer met parket

gelukkig ten goede

Coles Corner

Richard Hawley

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...