Sprietje Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Er is ook nog steeds geen antwoord gegeven welke schotel gebruikt wordt.
Moderator ceesv Geplaatst: 27 december 2018 Moderator Geplaatst: 27 december 2018 Ik mag hopen dat hij de juiste tripple LNB gekocht heeft voor zijn schotelmaat, anders wordt het nooit wat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Als de schotel niet bij de triple-lnb past, dan moet één satelliet natuurlijk wel ontvangen kunnen worden, de overige twee niet. Ik zou toch maar de vrij te ontvangen zender Ocko nemen om de Astra 23,5 te vinden. Die komt veel sterker door van het infokanaal. Zit op positie 237 van de CD-zenderlijst specificaties: Astra 23,5, 12168V, DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4.
jan72 Geplaatst: 28 december 2018 Auteur Geplaatst: 28 december 2018 Sorry, even vergeten te vermelden. Ik gebruik de standaard schotel van tv Vlaanderen (65 cm ?) Met de aangepaste lnb. Jarenlang deze configuratie zonder problemen. Nu een nieuwe lnb van tvv gekocht voor dezelfde schotel Dus daaraan kan het m.i. niet liggen. Wellicht inderdaad een verkeerde satelliet gevonden... Ik pruts verder Bedankt al voor jullie input. Ik laat weten hoe het afloopt. Intussen wel nog wat andere taken (onze dochter verhuist en ik heb er meer dan mijn handen aan vol: aansluiten apparaten, verhuizen kasten, bedden, met ik vermoed ongeveer 1 miljoen kleine prullen ...) Dus als ik niet direct antwoord, is het niet omdat ik niet wil, maar veeleer omdat ik te moe ben om nog een tablet vast te pakken🍎🛀
jan72 Geplaatst: 28 december 2018 Auteur Geplaatst: 28 december 2018 Daarnet toch even buiten op de ladder gehangen. Via dishpointer de richting wat beter bepaald, en gelijk had ik een goed signaal op zowel de A1 als op de A2 Via Findtuning nog verder goed uitgericht. Maar geen signaal op A3 (volgens de signaalmeter in de VU + Toch merk ik signaal als ik de posten selecteer. Ik heb nu beeld op alle fta posten, maar nergens op de betalende (zitten voor tv Vlaanderen doorgaans op de A3) Heractivatie van de kaart bracht geen soelaas. Ik heb geprobeerd met een andere softcam maar ook niets. Zou mijn kaart kunnen gehackt zijn? Lijkt mij weinig waarschijnlijk, misschien staan er instellingen niet goed voor tv Vlaanderen. Ik heb nu open pli geflashed, en probeerde via backup suite terug te gaan naar VTI. Dit lukte niet. Ik download VTI en probeer opnieuw. Is een vervelend probleem. Mijn abonnement wordt 1jaar op voorhand betaald en is nog geldig tot augustus 2019. Ik heb wel een bijkomend abonnement voor antenne tv aangegaan. Niet in vervanging van mijn sat abonnement.
jan72 Geplaatst: 28 december 2018 Auteur Geplaatst: 28 december 2018 (aangepast) Probleem is opgelost. Ik weet alleen niet door welke actie.... Ik heb mijn kaart laten heractiveren, VTI opnieuw geflashed, en Oscam butler geïnstalleerd. Nadien de aanpassing gedaan voor tv Vlaanderen. (c ipv a) En het werkt allemaal opnieuw... Me happy. Allemaal bedankt voor het meedenken, en een prettig jaareinde 28 december 2018 aangepast door jan72
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen