Ga naar inhoud


Glasvezel gaat t winnen van sattv


Leeuwarder78

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Penthe:

Sat is de enige methode die alles bereikt, glasvezel bereikt enkel waar het is aangelegd en dat is op dit moment nog altijd wereldwijd onder de 10%.

 

 

Bron van deze aanname?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aan de andere kant heeft Leeuwarder78 wel een punt - hoewel de formulering een prikje heeft. Kijk, het merendeel van de mensen hier heeft breedband enzovoorts. En het zal de Nederlandse consument een biet wezen wat de situatie in Frankrijk of Duitsland is. Dus vanuit zijn positie is de constatering niet verkeerd en goed te begrijpen.

 

Maar -niet lachen dames en heren - ik woon in Zoetermeer.  Mooi toch?  Randstad, lopen voorop met alles, enz enz. Zet je schrap: tenzij ik bij Ziggo internet afneem (en dan gedwongen winkelnering heb qua TV abonnement, want Ziggo hoeft geen kaal internet te leveren) is mijn maximale downloadsnelheid 14 Mb/s.  Genoeg voor HD televisie (niet twee kanalen opnemen tijdens het kijken aub), maar te krap voor UHD (vereist: 25 Mb/s).

 

Dus: bandbreedte is geen vanzelfsprekendheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je altijd kunt een momentopname maken van de situatie en de techniek die je gebruikt

 

maar op grote afstand van je wijkcentrale is 14Mbit/sec natuurlijk minder mooi en zeker niet genoeg

dat is dan de vdsl2

maar vdsl pair bonding kan ook, je moet het gewoon aanvragen dan ben je ook klaar voor UHD

 

dat is per locatie verschillend zo is dat met wijkcentrales en koper in de grond

 

belangrijker is dat waar ik eerder al op wees, een artikel dat ik reeds een jaar geleden onder jullie aandacht bracht

UHD is te duur voor SAT (als ik het zo kort en bondig kan samenvatten)

die test zenders zullen wel als test blijven bestaan maar overstappen op UHD is voor iedereen betaalbaarder per IPTV aansluiting ondergronds

 

 

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb ook sinds enkele maanden glasvezel, 200/200 en heb toen onmiddellijk een UHD Netflix abonnement genomen en een UHD beeldscherm aangeschaft.

Verder heb ik een HD+ abonnement genomen, hoofdzakelijk voor de Formule 1 UHD uitzendingen.

Wanneer je snel internet hebt, is satelliet niet meer noodzakelijk, de steeds slechtere kwaliteit van de tv programma's met de vele langdurige reclame onderbrekingen werken zelfs tegen een abonnement op de traditionele providers.

 

Satelliet geeft mij wel een ongefilterde kijk op de wereld met als bonus de feeds van topprogramma's welke vrij en ongecodeerd te ontvangen zijn.

 

Ja, voor degenen die beschikken over snel glas is satelliet voor de dagelijkse programma's een gepasseerd station.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland is een heel klein landje met een goede infrastructuur. Met deze relafief kleine afstanden is een snelle breedband verbinding bijna overal goed realiseerbaar en gezien de geleverde snelheid best betaalbaar. Woon in de randstad en haal 166Mbit down en 44Mbit up.

Kijk ik bij familie in Duitsland dan zijn ze in Stuttgard al blij met 40Mbit down en 4Mbit up. Idar-Oberstein is nog gruwelijker: 8Mbit down en 1Mbit down..

Kortom: we moeten als Nederlander niet zo zeuren..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Leeuwarder78:

Na zo veel  jaren heb ik het idee dat internet het gaat winnen van satteliet.

Waarom nog dure transponderhuur betalen en meuk uitzenden.

Het is jammer en die fta zenders wordt ik ook niet blij van.

Ga mn schotel er af halen content via internet is beter

Als glasvezel gaat winnen, wat zit u hier dan op een sat forum te doen?😤

Waar is u bron dat glasvezel gaat winnen, heeft me cijfers en data.

Dat hebt u niet, dus stopt eens met uit u nek te lullen.🤮

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet zeuren, Mimisiku

het is je opties wikken en wegen

 

en LTE 4G in Duitsland is al bijna overal met 50Mbit down 20Mbit Up mogelijk ........................maar veel te duur t.o.v ons kikkerdril land

straks met 5G zul je zien gaan de rijken er integraal op overstappen

 

ja het is een prijs kwaliteit kwestie en de minder verdienende is de pineut

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei kiekiek:

Tegen de tijd dat CD en Joyne niet meer rendabel zijn, wordt 1 van de twee overgenomen door Sky. De ander zal dan wel failliet gaan.

Weer zo'n wensdenker.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Toekomstvoorspellers is er nooit een gebrek geweest, aan onzin ook al niet, laten we dus het nieuwe jaar inzetten zonder steeds te Fantaseren .

 

Nederland en België zijn nooit Satelliet landen geweest, deze dan als referentie gebruiken is een domme actie.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je moet het iets verder trekken Leeuwarder. De nederlandse tv is dood. En of je nou via dvb-T2 / Sat of Iptv kijkt, het is dezelfde pulp met dezelfde storende advertenties en banners en wat ze nog al niet meer bedenken om het ongestoord kijken naar programmas naganoeg onmogelijk te maken.

 

Satelliet tv is voorlopig nog wel een blijvertje hoor, en dat Canal Digitaal bepaalde kanalen niet meer doorgeeft doet daar niets aan af.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er moet wel iets zijn om door te geven, Canal digitaal kan geen zenders doorgeven die niet meer beschikbaar zijn voor doorgifte.

Een probleem voor elke provider, niet exclusief Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond het eerder gelezen hier, wel een mooie insteek;

57 minuten geleden zei ceesv:

Satelliet geeft mij wel een ongefilterde kijk op de wereld met als bonus de feeds van topprogramma's welke vrij en ongecodeerd te ontvangen zijn.

 

dat kan natuurlijk nog wel anders worden... gezien de commercialiteit alom

 

maar momenteel is vooral een brede kijk op de wereld (tele vision) een vrijheid die je jezelf moet gunnen

dat is met iemand op reis gaan, zijn rapportage zien en volgen, de discussie horen, de boeiende facetten leren kennen, de fouten zien en onderkennen, de meningen wegen

oeps de Fransman meld een ander bericht ja duidelijk niet de Mol ANP

 

je eigen oordeelsvermogen eens ter discussie stellen

 

als het je niet interesseert moet je vooral gewoon jezelf blijven of 24 kitchen kijken en tegelijk de microwave pingen en lekker vet worden

de vreet-stress met een paar pillen onderdrukken of de pijn ervan

 

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...