reinsat Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Beste forum leden , Afgelopen dagen noodgedwongen bezig geweest met een (her) installatie van een schotel/LNB combinatie. Wat ik me afvroeg : is er een maatstaf vwb de plaatsing van de LNB in de houder . (eventuele skew is duidelijk) Dit dan in relatie met de afstand van de kop LNB tot de schotel . Heb in diverse threads gezocht (zoals het hoort voor dat je iets vraagt is het advies ) ben echter niets concreets tegengekomen (of ben niet ver genoeg terug gegaan) Als er wel ergens reeds een antwoord staat....... excuseer..
Moderator ceesv Geplaatst: 27 december 2018 Moderator Geplaatst: 27 december 2018 Beschouw het als een optisch systeem, en bedenk dat de LNB in het brandpunt van de parabool geplaatst moet worden. In het brandpunt geplaatst zal de dipool in de LNB het maximale signaal kunnen ontvangen. Satelliet meters met BER, signal/noise ratio en het constellatie diagram helpen je bij het vinden van de optimale afstand tot de parabool reflector. Het uitrichten van de schotel reflector is een deel van de installatie, het echte fijntunen van je schotelantenne is het positioneren van de LNB op de arm. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Beste reinsat Welk type lnb gebruik je, een normale lnb met een kop van 60mm of een smalle lnb?
reinsat Geplaatst: 27 december 2018 Auteur Geplaatst: 27 december 2018 Hai Sprietje, Het is nu nog een relook ding met een kop diameter van 40 . In een big bisat schotel . Vroeg me dat af omdat , wat ik ook doe de signaalkwaliteit van Eutelsat 9E niet boven de 71 komt.Zou graag wat meer reserve hebben . Toch zeker met zo'n grote schotel . De demping op de (lange ) kabel kan ik helaas niet verminderen dmv inkorten . Andere LNB wellicht????
Sprietje Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Als basis zou ik de voorzijde van de lnb 58mm voor het midden van de klem zetten. Kijk dan nadat je de elevatie en draairichting van de schotel en de skew van de lnb optimaal hebt afgesteld, of je de lnb met het dichter- of verder van de schotel zetten nog signaalwinst kunt bereiken.
reinsat Geplaatst: 27 december 2018 Auteur Geplaatst: 27 december 2018 Okee , dank je Is het zo dat je van een LNB met een grote feedhorn ?? zo een als bij een "normale " konstruktie ( inverto black ultra bv) enige winst mag verwachten ????
Sprietje Geplaatst: 27 december 2018 Geplaatst: 27 december 2018 Meestal wel, zeker als er regendruppels op de kop van de lnb zitten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen