Ga naar inhoud


Vuurwerk rond de jaarwisseling!?!


ceesv

Aanbevolen berichten

In Nederland? Met een overbevolking van 18 miljoen lijkt me dat onmogelijk.

En vuurwerk zonder knal is hetzelfde als Sinterklaas zonder zwarte Piet.

  • Bedankt 2
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden zei Coliseo:

 

Interessant ! Hoe doe je dit ?

Daarvoor moet je uit het "wijze oosten" komen 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei gerrit B:

Simpel door gewoon te doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat er een keer wat knalt of flitst.

Geef je ze aandacht op zo'n moment dan wordt de angst gecreëerd en versterkt en is het eenmaal aanwezig dan wordt het moeilijk om ze het weer af te leren. Het afleren kan wel maar dat is voor de gemiddelde konijneneigenaar niet weggelegd omdat je dan minieme signalen van je konijn moet leren herkennen.

We hebben zelf het geluk gehad dat we 3 jaar lang een doof konijn hebben gehad en hebben daar heel veel van geleerd. Zo wisten we niet dat konijnen heel veel signalen/geluiden geven maar dat ligt buiten ons gehoor bereik, echter omdat dit dove konijn zichzelf niet kon horen (ik denk dat de andere konijnen wel hebben gedacht wat een lawaaibeest is dat) "praatte" deze zo hard dat wij het ook konden horen en kon ze feilloos vertellen dat ze zin had in wat lekkers, het water op was, ze rond wilde lopen, er iets aan de hand was enz.

 

Voor honden/katten ed. is het wel af te leren maar dan zal je er wel de nodige energie in moeten steken en bovenal zelf geen angst voor vuurwerk moeten hebben.

Dit soort dieren voelen het feilloos aan dat jij bang bent voor iets en kopiëren dat gedrag.

De meeste huisdieren zijn dan ook van zichzelf niet bang voor knallen ed. maar dat wordt aangeleerd door hun baasje.

Ik ben voor vuurwerk dus ga ik maar even dom uit me nek lullen, geen 1 dier vind vuurwerk leuk je kan sommige alleen aanleren om niet in  paniek te raken

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn niet alleen de huisdieren die er last van hebben  er zijn ook dieren buiten die volop stress krijgen door die waanzinnige gasten die klagen over de lasten wat ze moeten betalen maar wel honderden euro's uitgeven aan die troep

ik heb vanmorgen nog zo'n gast  onder zijn  kl.ten geschopt die het op die tijd al waagde voor een flink aantal rotjes hier af te gaan schieten

 

p.s mijn motto is als er geen blauw op straat is voor zoiets  te controleren schop ik zelf hun …… blauw

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei Sverige:

Ik heb gezegd hoe ik over vuurwerk denk... Gisteravond was het ook nog in Rapport (Journaal) dat ook paarden het slachtoffer van vuurwerkgeweld zijn... maar ook die eigenaars zullen dan wel te laks geweest zijn hun paarden even te leren dat het zo hoort...

 

Jammer psychosammie dat je je niet kan inleven in andere mensen, en er ook totaal geen respect voor toont...  dat zal wel niet meer te veranderen zijn.

 

Heel kort door de bocht om maar te stellen dat het je eigen schuld is als dieren bang zijn van die stinkende onzin...  je moet het probleem ook 'willen' zien uiteraard...

 

 

Uiteraard wens ik iedereen ook een gezond 2019 toe...  en een rustige jaarwisseling met aandacht voor mensen die gewoon, net als anders, 's nachts willen slapen.

Die training van paarden voor vuurwerk gebeurt elk jaar rond Prinsjesdag op het strand van Scheveningen.

 

https://www.google.com/search?client=firefox-b&q=prinsjesdag+paarden+knallen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-12-2018 om 10:58 zei Sverige:

Ik hoop dat er veel ongelukken gebeuren onder de vuurwerk-afstekers...

 

Wat een wens....   besef je wel wat je zegt? 

 

Ik loop al meer dan 50 jaar met een kunstoog, (niet door vuurwerk!) en zou dat niemand toewensen!

 

Ik heb ook een hekel aan vuurwerk. Ik ben er bang voor. Waarom? Ik ben bang dat ik door een ongelukkig toeval ook mijn andere oog kwijt zou kunnen raken. Alleen daarom al mag het voor mij verboden worden. Maar ik hoop echt dat er geen ongelukken gebeuren en niemand letsel oploopt want dat gun ik niemand, ook niet de vervelendste knallers uit de buurt.

 

T B 

 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2018 om 19:35 zei 5061:

Las vanmorgen dat ze tegenwoordig vuurwerkpakketten hebben van € 700,-- die 6-7 minuten vuurwerk uitspuwen. Je krijgt dan het mooiste vuurwerk van de hele straat!!!!!!! Ze schijnen voor die pakketten in de rij te staan. Mij niet gezien ik denk op mijn manier aan de (huis-)dieren en de natuur.

 

heb je mooi 2 nieuwe 4UHD ontangers voor

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Denk vanavond buiten aan de (vuurwerk) bril!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten? Ik kijk wel beter uit. Ik vind vuurwerk prachtig maar ik kan het binnen ook goed zien. Bovendien heb ik het te druk met glazen vullen en weer leegmaken.

 

Of is dat ook al verboden?

 

Vanavond maar eens naar Guido kijken. Die zal de vloer wel aanvegen met al die beroeps gekwetsten :rolleyes:

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...