Ga naar inhoud


Waarom wordt het tv-abonnement in 2019 duurder?


Sprietje

Aanbevolen berichten

TV-kijken wordt in 2019 naar verwachting voor iedere Nederlander duurder. Dit heeft diverse oorzaken. Bij lineair kijken speelt de distributievergoeding een rol. Versnippering van content is de belangrijkste reden bij online kijken.

Lees verder in Totaal TV.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


om de dikke weddes van de CEO's te betalen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt steeds minder reclame inkomsten binnen... Het wereldje brokkelt langzaam af.. Straks komt het kantelpunt en gaan we weer terug naar 2 of 3 lineaire zenders. De (nu) grote jongens weer terug naar de USA en de rest de vergetelheid in...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei ronaldsl:

WAAROM wordt alles steeds duurder ??

Dat is vrij eenvoudig uit te leggen (nou ja zo ongeveer dan)

Ik ben leverancier van iets en wil een bepaalde marge maken op het product wat ik verkoop/produceer.

De verkoopprijs hangt van een aantal factoren af nl.

grondstoffen

productiekosten

personeelskosten

vervoerskosten

overheadkosten

en niet onbelangrijk "wat kan ik er voor vragen/wat heeft men er hier voor over".

 

Als al die kosten steeds hetzelfde blijven dan hoef ik mijn prijzen niet aan te passen want ik maak de marge/winst die ik wens.

echter

- komt er een toeleverancier die vindt dat dat ik de grondstoffen duurder in moet kopen

- gaat er een machine stuk of heeft die onverwachts extra onderhoud nodig

- maakt de overheid de brandstof duurder of moet ik plotseling een extra tax gaan betalen

- vindt de gemeente dat mijn pand weer eens een stuk meer waard is geworden voor de OZB, vraagt deze meer afvalstoffenheffing enz.

- komt er een personeelslid die om loonsverhoging vraagt

enz.

 

Dan zijn dat allemaal kosten die er voor zorgen dat ik de winst niet kan maken die ik wil of zelfs nodig hebt om iedereen aan het werk te houden.

Ik heb dan de keuze

- besparen op de kosten (dat dure personeelslid er uit en een goedkope Pool in dienst nemen of toch maar weer verder gaan automatiseren)

- het verlies voor mijn rekening nemen en interen op mijn reserves met het gevaar dat ik later geld te kort kom als er flink geïnvesteerd wordt.

- de spullen duurder maken.

 

Om het bedrijf gezond te houden kiezen de meeste dus er voor om het eindproduct duurder te maken.

Probleem daarbij is dat als anderen mijn duurdere spullen nodig hebben die dus ook weer meer geld nodig hebben en weer naar hun werkgever stappen met "joh moet je is effe luisteren, alles is duurder geworden dus ik moet meer geld hebben" 

Daarmee is dan de cirkel rond want als daar weer meer geld betaald moet worden moet ik ook links of rechtsom weer ergens meer betalen en moet ik ook weer meer geld voor mijn producten vragen enz.

Als laatste komt dan de vraag in beeld "wat kan ik er voor vragen/wat heeft men er hier voor over?".

Is er geen alternatief dan is het simpel slikken of stikken voor de eindgebruiker en wordt alles duurder, blijft die gewoon betalen dan is er niets aan de hand.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van amerikaanse series houdt kan ik netflix ergens begrijpen, al is dat ook niet gratis... terwijl via satelliet erg veel FTA is. Voor mij is netflix totaal geen optie omdat het niet mijn smaak is als ik naar het aanbod kijk. Ik ben grenzeloos tevreden met de vele krimi's op de Duitse televisiezenders. Dát is wat ik wil.

Youtube... begrijp ik niet... dat zijn toch video clipjes... maar toch geen tv programma's???  of is dat intussen wel zo?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet begrijp, is die verhogen van totaal pakketten.

Iedereen moet helpen meebetalen, omdat de buur geen 10 Mb/s lijn wil, maar liefst een 150Mb/s lijn wil hebben, en dat kost geld.

Dus wordt tv daardoor duurder, door de verhoging van triple paketten.

Mijn buur is niet meer tevreden met zijn HD tv, maar wil liefst UHD hebben.

De provider zegt U vraagt wij leveren, maar iedereen ook degene die HD kijken, betalen mee.

Ik ben zeker, dat de rekening van de Belgen in januari ook wel zal verhogen voor tv en triple pakketten.

Om te concurreren met netflix is de optie play van telenet met anderhalve euro gestegen.

Vroeg de klant dat?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wij hebben het hier al een half jaar over de distributie vergoeding en andere kosten die de prijs opdrijven, een trend die ingezet is door de eredivisie CV.

Ik heb niets nieuws gelezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...