Ga naar inhoud


Waarom wordt het tv-abonnement in 2019 duurder?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op ‎29‎-‎12‎-‎2018 om 15:31 zei Penthe:

Hoe meer de prijzen blijven stijgen hoe meer er verdwijnd.

Dat is logisch want zenderbeheer kost ook geld dus als er weer een zender eraf gehaald wordt moet de man die dit doet ook betaald worden, ook moet er een regelmatig controle zijn zodat de zender niet per ongeluk weer terug komt.

Oja ook Rutte doet een duit in het zakje met een extra BTW verhoging.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tot zover bekend, ging de doorgifte vergoeding over dubbeltjes enkwartjes.

Die voetbal zender bepaalde in het contract, dat de zender in het basispakket moest komen en iedere abonnee 3 Euro per maand moest gaan afdragen.

RTLZ had ook al zoiets geprobeerd, maar dat kwam (nog) niet goed uit de verf.

 

Nu er voor andere zenders opnieuw onderhandeld moet worden zullen die naar dit precedent wijzen.

 

Hoe dit ook gaat eindigen, er zullen alleen maar verliezers zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een normaal denkende ondernemer zou de prijzen juist verlagen om de concurrentie aan te kunnen en de omzet te verhogen door een toename van abonnementen. In omroepland draaien ze dat model om, waardoor ze nog meer abonnees en inkomsten verliezen. Raar maar waar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het wereldje leeft nog met het idee dat een kijker gaat muiten wanneer een zender niet meer doorgegeven wordt.

Dat punt is bij veel kijkers niet meer valide, die zeggen hun abonnement op, wanneer het niet bij deze prijsverhoging is, dan wel bij de volgende.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even een nuance over de prijs van drie euro voor FOX Sports voordat dit een eigen leven gaat leiden.  Dit is namelijk niet de prijs die distributeurs voor FOX Sports aan Eredivisie Media & Marketing CV (is een ander bedrijf dan Eredivisie CV) moet betalen. Drie euro is de prijsverhoging die Canal Digitaal aan hogere inkoopkosten heeft gekoppeld. Daar zit niet alleen de hogere inkoopkosten van FOX Sports maar ook van  andere zenders zoals Discovery Benelux in verwerkt.

 

Als ik van bronnen rond enkele aanbieders moet uitgaan, betaalt iedere aanbieder op dit moment na de recente prijsverhoging ongeveer €2,50 per maand voor iedere abonnee. En iedere aanbieder heeft de vrijheid om zelf te bepalen hoe men FOX Sports wil vermarkten. De ene aanbieder plaatst alle zenders in het basispakket, de andere alleen het hoofdkanaal en de volgende geen enkel kanaal. Iedere aanbieder heeft wat dat betreft zijn eigen terugverdienmodel voor de inkoopkosten. Duidelijk is wel dat vrijwel geen enkele aanbieder met een nieuwe overeenkomst ondanks prijsverhogingen van het basispakket de hogere inkoop terugverdient. Dit lijkt ook de reden te zijn dat KPN nu fors de prijs van het Eredivisiepakket in februari verhoogt.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zelfs € 2,50 per maand voor doorgifte van één zender, verplicht voor iedereen, valt niet te verdedigen.

Lang niet iedereen kijkt naar die sportzender.

Ik wil die, deels exorbitante salarissen van die voetballers, niet sponsoren

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om de doorgifte van 1 maar 3 zenders. In dit geval Canal Digitaal heeft gekozen voor de variant om 1 zender in het basispakket aan te bieden. Net als bijvoorbeeld T-Mobile. Joyne en Online.nl bieden 3 zenders in het basispakket aan. En KPN biedt geen enkele zender in het basispakket aan maar kiest voor de mogelijkheid om de 3 zenders als keuze gratis te leveren als de klant abonnementen voor vast en mobiel worden gecombineerd.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dank voor je info.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei ceesv:

Zelfs € 2,50 per maand voor doorgifte van één zender, verplicht voor iedereen, valt niet te verdedigen.

Lang niet iedereen kijkt naar die sportzender.

Ik wil die, deels exorbitante salarissen van die voetballers, niet sponsoren

Exorbitant? Lijkt mij niet. Moet dat 19 jarige toptalent dan in een Golf rondrijden? Iedereen lacht hem dan uit, hij raakt depri en kan niet meer ballen.......

 

deftige Lambo is toch het minste voor die jongen

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei ceesv:

Ik wil die, deels exorbitante salarissen van die voetballers, niet sponsoren

 

Dat valt dus ook wel weer meer. De top-3 van de nederlandse clubs halen maar 2 procent van hun totale inkomsten uit tv-rechten. De rest halen ze uit kaartverkoop en merchandising.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2019 om 20:00 zei moonchild:

Exorbitant? Lijkt mij niet. Moet dat 19 jarige toptalent dan in een Golf rondrijden? Iedereen lacht hem dan uit, hij raakt depri en kan niet meer ballen.......

 

deftige Lambo is toch het minste voor die jongen

Een nieuwe golf is toch prima?

Kijk..hier begint het dus...rupsje nooit genoeg


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaan straks huis wel Nederlandse zenders sneuvelen, de vraag is alleen wanneer, te veel pulp TV.

 

Ik heb (nog) het "Start HD" pakket, ik wacht nog even op de DVB-T2 FTA te wachten, als dat goed werkt, dan stap ik mogelijk over op DVB-T2 FTA en de FTA kanalen op satelliet.

 

Er gaat voor mijn gevoel heel wat veranderen op de satelliet bij o.a. Canal Digitaal, die pulpzenders wordt volgens mij steeds minder naar gekeken, en zijn vaak op de satelliet in het buitenland FTA te zien op de Nederlandse pulp na dan, ik denk niet dat ik het ga missen.

 

Daarnaast kijk ik niet veel TV meer, er zijn leukere dingen dan enkel TV kijken.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk ook minder en minder tv, en luister meer naar muziek.

Dit jaar zijn mijn voornemens snoeien in de tv uitgaven, en dat begint morgen al.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...