georges Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Ik probeer een nieuwe pc (64bit) te laten communiceren met mijn VU= ULTIMO. Maar het lukt niet. Op de VU+ lees ik: HUIDIGE INSTELLINGEN: IP adres niet beschikbaar Netmask niet beschikbaar Gateway niet beschikbaar NETWERKTEST: Lokaal netwerk verbroken IP adres onbevestigd nameserver onbevestigd De twee andere zijn groen, dus ok. Ik heb al ongeveer alles geprobeerd, zonder succes. waar zit de fout???????? goei vraag. Heeft het iets te maken met 64 bit? HULP!
Mimisiku Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 Duidelijk... Geen IP adres dus geen verbinding.. Eerst zorgen dat je een LAN verbinding met je router/modem in orde is... Kabel/connectoren nazien.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tonskidutch Geplaatst: 2 januari 2019 Geplaatst: 2 januari 2019 je netwerkinstellingen, moeten worden ingesteld indien je de Ultimo aan de 100/1000Mbit router of 100/1000 Mbit ethernetswitch hangt per LAN kabel je zoekt dan dit menu (zie beneden) en configureert elke regel volgens jouw bijbehorende thuis netwerk adressen dan de verbindingstest en als alles groen gevinkt is ben je klaar voor contact met je pC 64 bit heeft er niets mee van doen Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
georges Geplaatst: 6 januari 2019 Auteur Geplaatst: 6 januari 2019 Ik heb nu al uren geprobeerd om een IP-adres te krijgen op de VU+ maar niets lukt. De afstand zal het ook niet zijn, want ik heb geprobeerd op één meter afstand. Nog ideeen ?
Tonskidutch Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 (aangepast) ja wat afstand, heb je hem DE ULTIMO via de router aangesloten per LAN kabel of met een wifi-usb stick? 6 januari 2019 aangepast door Tonskidutch verduidelijking Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
georges Geplaatst: 10 januari 2019 Auteur Geplaatst: 10 januari 2019 Even verduidelijken, Sinds ik mijn nieuwe pc heb kan ik geen contact meer krijgen met mijn VU+ via een dongel van VU, die het perfect deed met mijn oude pc. Het is natuurlijk al enkele jaren geleden dat ik die VU+ gekocht heb en ik weet niet meer of er speciale zaken moeten gebeuren om de verbinding te maken. Alvast bedankt voor het mee denken.
bellejt Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 al eens het ip adres van de vu bekeken ? Geef dat in je browser in op je PC en zou moeten lukken. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
jeevanhoof Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 Je gaat het toch in je box moeten zoeken! Zolang deze geen IP adres krijgt van je router, ga je geen verbinding kunnen maken. Verbind de box eens met een kabel naar re router. En kijk of hij dan wel een IP adres krijgt toegewezen. Mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 in je router kijken die ziet elk toestel als er verbinding is via wlan / wifi of lan en dan weet je meteen of de router in een bepaalde network range staat wij hebben nog steeds geen info van jou goerges over LAN OF WLAN als je niet kunt verduidelijken hoe en met wat je Ultimo aangesloten is aan de router kunnen we je ook niet helpen Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
alleyoop Geplaatst: 11 januari 2019 Geplaatst: 11 januari 2019 Ik zal Georges een persoonlijk bericht sturen, ik woon in dezelfde stad en zal hem wellicht wel kunnen verder helpen...
georges Geplaatst: 10 februari 2019 Auteur Geplaatst: 10 februari 2019 Hallo, ik ben even er van tussen geweest, maar nu ben ik er weer. Ik heb nu een IP-adres op de ultimo: 192.168.1.9. doorsturen van de zenderlijst lukt niet want: Verbinden mit 192.168.1.9. Verbunden. Dreambox reactie: Login successful. ** Ophalen directory lijst ** FTP-Transfer wird gestartet Transfer abgeschlossen ** Verzenden bestand "/var/tuxbox/config/enigma/services" ** FTP-Transfer wird gestartet Transfer abgebrochen Fout bij verzenden van bestand "services" naar de Dreambox. Verbindung wird getrennt. Verbindung getrennt Ik heb al ongeveer alles geprobeerd maar niets helpt. Nu begin ik te denken dat er misschien iets mis is met username of paswoord. Maar dat is indertijd ingevuld door de verkoper van mijn dreambox en dat weet ik niet. Zou ik dat ergens kunnen achterhalen? Ik moet jullie wel heel erg bedanken voor het mee denken.
Tonskidutch Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 8 minuten geleden zei georges: /var/tuxbox/config/enigma/services heb je dat zelf ingesteld? Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
ebhoorn Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 Er zijn nog een paar valkuiltjes: Op netwerkniveau ben je verbonden - maar het kan zijn dat dreamboxedit van het besturingssysteem van jouw ultimo geen toegang krijgt. dreambox edit moet inloggen (dat kan je bij de instellingen opgeven: gebruikersnaam: root, password: <blabla>. Dit password moet overeenkomen met het password wat je via VTI systeemgereedschap in moet stellen:
Tonskidutch Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 hij moet lamedb ophalen welke versie dreamboxedit gebruikt U Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
fred33 Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 (aangepast) 1 uur geleden zei georges: Verbinden mit 192.168.1.9. Verbunden. Dreambox reactie: Login successful. ** Ophalen directory lijst ** FTP-Transfer wird gestartet Transfer abgeschlossen ** Verzenden bestand "/var/tuxbox/config/enigma/services" ** FTP-Transfer wird gestartet Transfer abgebrochen Fout bij verzenden van bestand "services" naar de Dreambox. Verbindung wird getrennt. Verbindung getrennt Wat kan zijn is: - dat de programmatuur iets probeert op te vragen voor ftp transfer dat niet bestaat (b.v. verkeerd bestandsnaam en/of pad: /etc ipv /etc/enigma2 ) - die /var/tuxbox/config/enigma/services (die dan net ergens anders staat - of niet bestaat - of 0 bytes heeft (wie weet)) - dat je box wel iets wil versturen, maar dat je opvragende PC het niet kan opslaan (b.v. verkeerde directory met te weinig rechten, enz enz) - Een andere mogelijkheid is, dat een software-firewall (op je windows PC), de inkomende ftp port 22 blokkeert. Port 21 is om de verbinding op te starten - dat lukt zo te zien wel), port 22 is voor data transfer. Dus... op basis van wat je met ons deelt: IP connectie lukt ("verbunden"), ftp transfer kan worden gestart, maar daarna gaat het mis. Ik zou zeggen... probeer het eens handmatig op te halen met een windows - cmd box? En kijken of je /var/tuxbox/config/enigma/services kunt ophalen. Maar, wat Tonskidutch ook al zei... *waarom* wordt dit bestand opgehaald? Immers... je zou eerder verwachten dat /etc/enigma2/lamedb benodigd is... Een tekening hoe de boel met elkaar is verbonden zal trouwens helpen om beter te begrijpen wat er mogelijk mis is. Groetjes Fred 10 februari 2019 aangepast door fred33
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen