Ga naar inhoud


Hoe email versturen vanuit buitenland?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Nou..... WiFi in een hotel kost de hoofdprijs én vaak heel veel poorten dicht. Vaak kun je met moeite surfen...

Eigen smartphone met internet bundel en eigen hotspot is het meest handige en goedkoopst...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden zei Mimisiku:

Nou..... WiFi in een hotel kost de hoofdprijs én vaak heel veel poorten dicht. Vaak kun je met moeite surfen...

Eigen smartphone met internet bundel en eigen hotspot is het meest handige en goedkoopst...

Die tijden zijn allang voorbij. In een goedkope toeristenbunker misschien. Maar daar ga ik toch niet heen. Tegenwoordig heeft ieder zakenhotel gratis www via WiFi. 

(ik heb het niet over ChinkyChinky land of Noord Korea). 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een abo bij telenet: Internet + telefoon(vast)

Ik ben voor buitenland lid bij FON ("levenslang"????). 

De belgische contractpartner voor binnen/buitenland is Belgacom-Proximus

Dus elke FONclient kan ook gebruik maken van het Belgacom netwerk, hotspots en zijn partners in buitenland (wereldwijd)

Je schakelt je FONmodem aan op je WLAN logt in en gaat op reis.

In het buitenland zoek je een WiFi hotspot van een belgacompartner op logt in en surft... zoals thuis.

 

Nu vervalt die link van belgacom en vandaar mijn vraag, wie is de buitenlandse partner van telenet?

Een vraag stellen aan telenet via email lukt niet (afgeschermd)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet welk je probleem je aan het opzoeken bent. In het buitenland gebruik ik mijn mobiele telefoon voor bellen en internet.
In de betere buitenlandse hotels is gratis WiFi voor mijn tablet.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp zijn probleem wel.

Zijn provider werkt met FON samen. Je kunt als je een FON netwerk vind inloggem als je weet wie je partner is.

Ik werk ook met FON als ik in o.a. Duitsland ben. Mijn FON partner voor UAE Etisalat in bijvoorbeeld Duitsland is de Telekom.

Het netwerk wordt beschikbaar gesteld door mensen , firma´s of bedrijven die een deel van hun WLAN bandbreedte beschikbaar stellen voor anderen.

Zodoende kan ik gratis op een FON netwerk inloggen als ik bijvoorbeeld in Duitsland ben. Ik gebruik dat dan veel. Het is snel en overal.

Ik gebruik het als ik in het buitenland ben en dataverkeer via mijn mobile roaming netwerk wil vermijden.

 

https://de.wikipedia.org/wiki/FON

aangepast door Drs. IJzerbout
Aanvulling

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jan,

als je op internet kunt (wifi of 4G) ga je toch gewoon naar

https://login.prd.telenet.be/openid/login

en je vult je e-mailadres en je wachtwoord in.

Je kunt dan je inkomende mails lezen en ook nieuwe mails schrijven en verzenden.

Anders snap ik jouw probleem niet...

aangepast door Coliseo
link aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom regelmatig in het buitenland, zelden ( lees nog nooit ) dat ik meemaak dat je niet bij het hotel/vakantiehuis en noem maar op geen gratis WIFI hebt (dus waarom moeilijk gaan doen?). Neem anders contact op met je provider lijkt mij een vreemd verhaal dat dat niet lukt mailen/bellen/sms we leven in 2019 als jouw provider niet bereikbaar is heel rap overstappen zou ik zeggen. En hoezo bij FON levenslang? op elke hoek van de straat heb je tegenwoordig gratis WIFI dus abbo's zijn echt niet nodig. Ja er zijn mensen die hiervoor bang zijn en allerlei scenario's gaan bedenken maar als je met je mobieltje rondwandelt en je hebt je locatie aanstaan zien ze echt wel waar je bent. Uitzetten is een minder slimme optie anno 2019 val je dan eens van een van een berg in een exotisch land kunnen ze je helaas niet vinden jammer dan.. end of story...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Jan Ambers:

Nu vervalt die link van belgacom en vandaar mijn vraag, wie is de buitenlandse partner van telenet?

Een vraag stellen aan telenet via email lukt niet (afgeschermd)

Hier staan toch enkele buitenlandse partners vermeld:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/surfen-in-het-buitenland-op-publieke-wifi-netwerken/

Dit is misschien enkel een schrale troost want Frankrijk, Spanje en Italië ontbreken in het lijstje...

aangepast door alleyoop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...