Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal op dit Forum , 

Ik ben nieuw op dit forum maar omdat ik sind kort gepensioneerd ben en  met een Camper op vacantie in Spanje rond rij heb ik een probleem.

Ik heb een Oyster Vision V 85cm met auto Skew  en een SaloraTV ,  nu kan ik alle Astra 3 zenders ontvangen maar NPO2 en SBS 6 niet,

Nu zag ik op de lijst van canal Digitaal dat deze 2 zenders  op Freq 11739 en symb 29900 zitten.

Kan het zijn dat ik dan iets moet instellen in mijn TV , in de zenderlijst staan deze 2 zenders namelijk wel vermeld.

Met Vriendelijke groet vanuit een winderig Noord Spanje.

Geplaatst:

Beste Biker518

Welkom op dit forum

Vreemd. Misschien dat er problemen zijn met zenders die verticaal gepolariseerd zijn want zowel NPO 2 als SBS 6 zijn verticaal gepolariseerd. Maar, dan zou je nog meer zenders moeten missen want ook RTL 4, 5, 7 en 8 zijn ook verticaal gepolariseerd.
Verder zitten NPO 2 en SBS 6 beide op transponder 11739V dus zouden verkeerde parameters de oorzaak kunnen zijn maar dan zou je de zenders FOX Sports 1 HD Eredivisie (positie 30), Disney Channel (positie 39), Discovery (positie 44) enz. ook niet kunnen ontvangen.

Geplaatst:

Hallo Sprietje, ik heb alle RTL zenders

Maar als ik hem op bv SBS6 zet dan geeft de ontvangstbalk op de TV aan dat er signaal is. is dat niet vreemd. 

Moet ik misschien een nieuwe installatie doen bij de TV instellingen. 

Ik heb wel een nieuwe TV, dat was ik vergeten te melden. 

Geplaatst: (aangepast)

Dan zou ik de Canal Digitaal zenderlijst nog maar eens een keer opnieuw inladen want misschien staan de juist PID's er niet in.

Is het wel mogelijk op die Salora tv de Canal Digitaal zenderlijst in te laden of moet je dat handmatig doen?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Dat weet ik eerlijk gezegd niet , ik kan volgens mij kiezen tussen bij  nieuwe installatie voor een automatische zender scan van Canal Digitaal of een manuele  zendersscan.

Wanneer ik de Manuele zenderscan indruk krijg ik wat parameters te zien Freq en Symb , hier staat bv  11856 en 29900 .

Zijn deze parametres dan wel goed , want volgens de zendergegevens van Canal Digtaal zit SBS6 en NPO2 op 11739 en 29900.

Kan ik die waarde,s zelf wijzigen en zal het dan zijn opgelost of gaat dat alleen via de nieuwe manuele zenderscan?

Wat zijn PID,s kan ik dat zelf controleren en instellen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen