Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er zijn veel alarmsystemen die met GSM samenwerken.

Ik zoek ervaringsdeskundigen met dergelijk systeem, kwa valse alarmen, degelijkheid, betrouwbaarheid

ev ervaring en kwaliteits utwisseling via PB

Wordt het uitgaande sms bericht verstoord door GSM jammer?

• 2 weken later...
Geplaatst:

Alles wat draadloos is kan gestoord worden en bij sommigen gaat dat verstoren ook nog eens super simpel.

Je moet je echter wel de vraag stellen "hoe interessant zou het voor iemand zijn om de moeite te nemen jouw signaal te gaan verstoren?"

Is het echt zo interessant dan moet je je afvragen of het wel verstandig is om dan alleen maar een draadloze verbinding voor de alarmering te gaan gebruiken.

Feit is wel dat het verstoren steeds simpeler gaat en dat je dit soort apparatuur al voor een paar tientjes op het internet tegenkomt.

Heb je een beter systeem dan zal die al alarm slaan zodra zijn GSM/GPRS verbinding verstoord wordt en zal ook de partij waar de alarmen binnenkomen direct alarm slaan zodra er 90 sec lang geen verbinding is met jouw systeem.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Ik heb een eenvoudig (oude)installatie meldingen worden via de

vaste telefoon lijn doorgegeven.

Het systeem gaat door de mand als telefoon draden geknipt zijn of storing en

noodstroom accu leeg is

Geplaatst:

Telefoondraden doorknippen is toch al weer een stuk moeilijker en het valt wel op als iemand 's nachts een gat voor je deur staat te graven om een telefoonlijn door te knippen.

Daarnaast zal je systeem bij het wegvallen van de telefoonlijn direct een melding geven (of het systeem moet wel heeeeel oud zijn), en ook als de spanning uitvalt of de accu leeg/defect is zal het systeem dat direct melden.

Wordt de GSM/GPRS gestoord dan hoeft niemand dat te zien en wordt het 9 van de 10 keer dan ook niet voortijdig opgemerkt door het systeem zelf (alleen de betere merken signaleren dat vroegtijdig)

Dan zijn er nog systemen die doormelden via een vaste lijn en met een back-up via  GSM/GPRS maar ik heb een rel veroorzaakt in beveiligingsland door aan te tonen dat ook dit zelfs met de meest gerenommeerde merken super eenvoudig (met slechts 5 euro aan apparatuur) buiten werking te stellen is.

Geplaatst:

Ik heb een systeem van Visonic. De afgelopen 10 jaar slechts 1 vals alarm gehad en dat kwam doordat de opkomende zon op een bewegingscensor scheen. Alarm via internet telefoon, eventueel kan een GSM module geplaatst worden.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Daar noem je er nu net 1 op  zeg  :sick:

10 jaar oud dan is het waarschijnlijk nog een oudere powermax. (niet dat de nieuwere zoveel beter zijn hoor)

Geef mij 10 sec en ik maak het systeem onklaar zonder dat er ook maar 1 melding is ontstaan.

Ben je verstandig geweest dan heb je het systeem gekocht en laten installeren, heb je hem op huurbasis dan heb  je voor een systeem van zo'n 300 euro inmiddels een veelvoud betaald.

Geplaatst:

Probleemloos apparaat en niet te duur. Heeft zijn nut reeds bewezen. Dat jij hem kan mollen wil niet zeggen dat iedereen dat kan.

Het alarm zat al in ons huis.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Dat kan iedereen, als je gaat zoeken naar de modus operanti om dit soort systemen buiten werking te stellen dan staat het op sommige sites uitgebreid omschreven.

Saillant detail is dat je er ook geen ingewikkelde apparatuur oid. voor nodig hebt maar dat je het benodigde hulpstuk in vrijwel elke bouwmarkt  voor  zo'n 2,50 kunt kopen  (en nee dan bedoel ik geen hamer)

Geplaatst:

Niet iets wat voldoet aan de eisen zoals die hier in Nederland aan beveiliging gesteld worden en wat door erkende bedrijven gebruikt zou mogen worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...