hansl Geplaatst: 15 januari 2019 Geplaatst: 15 januari 2019 Hoi, bij het monteren van mijn nieuwe gilbertini se 100 heb ik problemen met de schuinte van de rail, sprietje gaf aan dat de rail 12,4 graden schuin moest , maar ik haal dat niet, is het de bedoeling de gaten op te boren ? Gr Hans
Sprietje Geplaatst: 15 januari 2019 Geplaatst: 15 januari 2019 (aangepast) Niet opboren maar de slobgaten iets langer vijlen in de gewenste richting. Om er voor te zorgen dat je met de kop van de bout tegen de richel komt, plaats je 2 afgezaagde sluitingen onder elke boutkop, zie bijlage. 15 januari 2019 aangepast door Sprietje
hansl Geplaatst: 15 januari 2019 Auteur Geplaatst: 15 januari 2019 hoi sprietje , wat bedoel je met het afzagen van sluitingen , bedoel je volg ringetjes , eigenklijk snap ik het hele 2e gedeelte niet , alleen het uitvijlen is duidelijk, dus graag wat meer uitleg. Gr Hans
hansl Geplaatst: 15 januari 2019 Auteur Geplaatst: 15 januari 2019 juist is duidelijk,dank je wel. Gr Hans
Ventura Geplaatst: 15 januari 2019 Geplaatst: 15 januari 2019 (aangepast) Hebt u wel de juiste multifeed houder besteld? 15 januari 2019 aangepast door Ventura
smetje limb.BE Geplaatst: 15 januari 2019 Geplaatst: 15 januari 2019 Deze multifeed is geschikt voor schotels van onder andere de merken Triax, Gibertini en Faval 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 15 januari 2019 Geplaatst: 15 januari 2019 Beste Ventura Gibertini heeft vele soorten lnb-klemmen. Standaard worden lnb-klemmen geleverd die niet in hoogte verstelbaar zijn. De rail is zodanig gemaakt dat deze schuin gezet kan worden. Dit kan tot een bepaalde schuinte. De lnb-klemmen zijn niet goedkoop, die in hoogte verstelbaar zijn zeker niet. Daarom is het in eerste instantie om kosten te besparen het makkelijkste om de rail op de gewenste schuinte te zetten. Lukt dit niet, dan bestaan er ook lnb-klemmen die in hoogte verstelbaar zijn. Dat is niet traploos maar stapsgewijs. En Smetje, de rail die jij laat ziet is zeer moeilijk af te stellen. Je kunt de lnb's in hoogte verstellen, hoger of lager op de schotel richten, naar links of rechts op de schotel richten. Zo'n rail is alleen geschikt voor mensen mer erg veel afstel ervaring met goede meetapparatuur. Voor de gemiddelde gebruiker veel te moeilijk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen