Ga naar inhoud


Omwisselen D: en E: disks en nu is D-disk verdwenen in indexing setup


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Goedemiddag.

 

Ik heb 3 SSDs op mijn Desktop

  • De C-disk met windows
  • De D-disk  oorspronkelijk mijn backup disk.
  • De E-disk oorspronkelijk mijn data disk.

 

Ik heb in disk-management de disk-letters omgewisseld.

  • Nu is de D-disk mijn data disk en de E-disk mijn backup disk

 

Nu wilde ik mijn indexing effe checken maar ik zie enkel nog de c-disk (Windows disk) en de e-disk (backup).

 

De d-disk is uit de indexing verdwenen en zijn mijn data-files niet meer geïndexed

Hoe krijg ik die terug ?

 

Bij voorbaat dank

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je SSD schijven gebruikt dien je Indexering volledig uit zetten.

 

SSD schijven en indexering

Een moderne Windows 10 computer met een ssd schijf is zo snel dat indexering weinig tot geen verschil maakt. Een SSD schijf zijn levensduur wordt juist benadeeld door het constant indexeren. Probeert u eens om de indexering uit te zetten. Hoogst waarschijnlijk merkt u het niet eens en de levensduur van uw kostbare SSD harde schijf wordt aanzienlijk verlengd.

 

Indexering uitschakelen

Het is mogelijk om dit indexeren uit te zetten. Dit doet u als volgt:

1. In het zoekvak typt u: SERVICES.MSC en drukt u op de enter toets

2. Het dialoogvenster Services opent.

 

indexeren-windows-uitschakelen.jpg

 

3. U scrolt naar beneden naar de service Windows Search en dubbelklikt daar vervolgens op.

4. Zoals op de afbeelding aangegeven selecteert u tenslotte Uitgeschakeld in het      eigenschappenscherm van de Windows Search

 

eigenschappen-indexering.jpg

 

Het uitschakelen van de Windows indexering is nu voltooid. De indexering uitgeschakeld en zal niet meer worden opgestart in Windows . Vervolgens klikt u op Toepassen en als laatste op OK.

 

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn de meningen over verdeeld. Het indexeren beperkt alleen bij schrijven de levensduur. Dan nog gaan SSD'S langer mee dan de economische levensduur.
Daarnaast, als je op inhoud van de bestanden zoekt zal je door alle bestanden heen moeten. Ook op een SSD kan dat lang duren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Tripleboy

@Psychosammie
 

Ik heb de oplossing van Tripleboy uitgevoerd en dat werkte perfect - indexing volledig uitgeschaked.

 

Meerdere searches uitgevoerd vanuit de root van mijn SSDs loopt als een speer.

 

Probleem opgelost 👍👍 

Dank aan beiden

 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indexering is altijd nodig er moet simpelweg gezocht worden schakel je dit uit zal het zoeken  langer duren ook bij een SSD als je indexeert zijn bestanden simpelweg sneller te vinden ( heet niet voor niets indexeren) of je het in de praktijk merkt hangt niet alleen af van de SSD maar meer van de processor, mainboard, geheugen enz.

 

Je moet altijd opletten als je zomaar stations (drives) gaat wijzigen/herbenoemen data loss is is dan goed mogelijk. (denk alleen maar aan de W10 update waar veel over te doen is)

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het verwisselen van driveletters ook niet zo'n goed idee. Je zou eens in het register moeten kijken hoeveel referenties er staan naar de D en E schijf.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

 

Ik heb uiteindelijk besloten om de indexing toch te behouden

Maar dan zat ik weer met het probleem dat de de D-disk met al mijn data niet zichtbaar was in de indexing setup.

 

Dan maar de grove middelen :

  • De inhoud (al mijn data) van mijn D-disk gecopieerd naar een andere locatie.
  • De D-disk geformat waarna hij wel weer in de indexing setup zichtbaar werd.
  • Mijn data data die ik ergens anders geparkeerd had terug naar mijn D-disk gecopieerd

En nu is dit indexing probleem van de baan en ik kom er niet meer aan 😇

 

Dank aan iedereen die zijn steentje bijgedragen heeft aan deze discussie.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zat indexeringstools. Ik gebruikte er vroeger een om een paar mappen op het netwerk te indexeren. Je moest hem zelf eens in de zoveel tijd laten indexeren maar als dat eenmaal gedaan was ging zoeken op inhoud als een speer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei ton68:

@ boudeman

 

Welk programma gebruik je hiervoor ben ik dan wel benieuwd naar als je wat snellers hebt dan het OS zelf, en ook nog binnen 1 seconde knap.. deel je kennis met ons.

Ik gebruik het programma al vele jaren. In de W7 tijd was de snelheidswinst t.o.v. Windows zoeken dramatisch. In W10 heb ik Windows zoeken nooit uitgeprobeerd -misschien is dat inmiddels een stuk beter geworden- maar ben bij het volgende programma gebleven:

Wise JetSearch

https://www.wisecleaner.com/wise-jetsearch.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...