Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Persoonlijk vind ik het een beetje domme vraag... De info en redenen waarom zijn breed-uit op internet te vinden. Daarbij is bekend dat iedere technische innovatie onverbiddelijk leidt tot iets nieuws (omdat het oude dus niet werkt)..

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:
27 minuten geleden zei Mimisiku:

Persoonlijk vind ik het een beetje domme vraag... De info en redenen waarom zijn breed-uit op internet te vinden. Daarbij is bekend dat iedere technische innovatie onverbiddelijk leidt tot iets nieuws (omdat het oude dus niet werkt)..

linkje...

Geplaatst:

Daar zijn er te veel van..

Het begint bij de tunerchip die de parameters voor 4K moet herkennen (FEC 9/10 etc), dan de SoC die de benodigde hardware compressie H.265 moet kunnen verwerken. Zolang er geen STB bestaat die op dat niveau modulair kan worden opgebouwd, begrijp je dat je dus het hele interne moederboard zou moeten vervangen. In praktijk betekent dit dus een nieuwe ontvanger...

Geplaatst:

Ook al zou dit kunnen ben je meer geld kwijt als een 4k ontvanger kopen. Want alle hardware zul je dan moeten vervangen. Daarbij 4K STB's  kosten ook de kop niet. Domme vragen bestaan niet maar dit is inderdaad wel ver gezocht, een VU solo2 is nog niet echt een achterhaald product maar ook niet echt iets nieuws toch?

Geplaatst:

Met "dom" bedoel ik eigenlijk "onnodig" omdat de vraagsteller dit met miniem eigeninitiatief zelf had kunnen uitzoeken. Het is gewoon een "vraag naar de bekende weg"

• Moderator
Geplaatst:

Heren, bedenk dat er geen domme vragen bestaan!

Ook jullie hebben het beginstadium niet die kennis gehad.

• Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Daar ben ik het deels mee eens.. Ik stam wel uit een bouwjaar waar nog geleerd werd om eerst zelf te zoeken en dan pas te vragen. Er bestond nog geen Google/Internet...

Geplaatst:

Als je 4K wilt kunnen kijken dan kan dat wellicht net als mijn Duo2 via een omweg. Moet je wel een DVB-S2X tuner, een 4K tv en een Chromecast Ultra hebben dan kan dat via de VU+ en de VLC apps.

Life is bitter.

Geplaatst:
43 minuten geleden zei Giant2000:

Als je 4K wilt kunnen kijken dan kan dat wellicht net als mijn Duo2 via een omweg. Moet je wel een DVB-S2X tuner, een 4K tv en een Chromecast Ultra hebben dan kan dat via de VU+ en de VLC apps.

Kijk dat bedoel ik, maar ik zal maar geen vragen hier meer stellen...daarvoor is Google naar verluid...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...