Ga naar inhoud


Testbeelden gezocht


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Snap er niks van, sorry?

 

Ik heb een beeld van vb 898 pixels Breed met 636 pixels H

 

Gevraagd parameters voor resize voor beeld van 1920 pixels Breed op 1080 pixels Hoog

 

In resize moet ik  volgende invullen:   Percent = .....  Height:= ......    Width: = .......    Max dim: = .......    JPEG Quality: = .......

Hoe ga ik verder?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook aan het testen met testbeelden

Mij valt op dat bij mpeg (zoals die naar de tv gaat via hdmi) er niets aangetrokken

wordt van beeldlijnen en aantal pixels.

De image die ik gebruik op de VU heeft testbeelden als ik die

afspeel op 576i 720p 1080i ...... zie ik bij iedere resolutie geen enkel verschil

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Scherpte of resolutie heeft geen zin, is een volledig gevuld  scherm met een kleur, bedoeling is egaliteit van belichting beeldplaat of stofvlekken op te sporen!

Ik heb ondertussen  wel een verzameling van div testbeelden aangelegd!

TV 1920x1080 moet wel een USB input hebben

Maar die aantal pixels speelt me parten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Is het voor een der experts hier mogelijk om een UHD testbeeld zoals die van tobyfree als filmpje in hetzelfde format als de satelllietbox zelf maakt (.ts) te maken?

Een minuut of zelfs 30 seconden zou ik al heel blij mee zijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, door op een van de links te klikken.

1 minuut UHD testbeeld.

https://www.youtube.com/watch?v=q2WhmezyDsE

 

Downloaden van Youtube filpjes mag worden verondersteld dat bekend is hoe je dat doet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die maak je toch zelf, bijvoorbeeld met vlc player.

https://www.youtube.com/watch?v=XwE6n6RKc5Q

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om welke satbox gaat het?

 

Trouwens, corrigeer mij wanneer ik het verkeerd heb, maar .ts files zijn toch eigenlijk bedoeld voor DVD players (SD content) en ondersteunen MPEG 2 files.

Je SATBOX zal een UHD box moeten zijn om met succes een UHD file af te kunnen spelen.

Een MPEG-4 file zou dan geen problemen mogen opleveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MutantHD51

M'n vraag gaat erom dat exact hetzelfde box-eigen format wordt gebruikt ter vergelijking.

Wanneer we weer andere -gecomprimeerde- lees verslechterde formaten "opnames" gaan

gebruiken weet ik niet waardoor een eventueel verschil veroorzaakt wordt.

M'n box maakt zelf .ts opname files geen MPEG.

 

Verschillende testbeelden gezien maar m'n box speelt geen van deze 4k formats af.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een TS bestand is toch een container formaat?

Mijn Vu+ Solo 4K UHD schrijft de bestanden weg met de codec MPEG-4 H264

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...