Ga naar inhoud

Hoe nauwkeurig en correct is Dishpointer eigenlijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Dag leden,

Ik vraag mij af hoe nauwkeurig en correct het website Dishpointer is met het vinden van satellieten? Misschien een domme vraag maar ik heb echt twijfels over het nauwkeurige berekening van satalieten van dit site.... 

aangepast door RickBrouwer

Geplaatst:

Misschien moet je dat eens onderbouwen waarom je twijfels zou hebben. Ik gebruik dikwijls printjes van dishpointer (website) om onder de arm van de schotel te leggen en dat werkt ontzettend goed.

• Like 1

Groet, André

• Moderator
Geplaatst:

Dishpointer op je telefoon valt en staat met de nauwkeurigheid van de sensors en het kompas in je telefoon.

• Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
30 minuten geleden zei ceesv:

Dishpointer op je telefoon valt en staat met de nauwkeurigheid van de sensors en het kompas in je telefoon.

Bij mij heet dat GPS. Ik heb nog nooit een telefoon gezien met een kompas erin 😉

Groet, André

• Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
  • Moderator
Geplaatst:

Moderne telefoons hebben een groot aantal sensors aan boord, waaronder een magnetic field en orientatie sensor.

Ofwel een kompas.

Geplaatst: (aangepast)

De reden dat ik dit vraag is,

Ik was vandaag vrijdag uitgeloot voor een huurwoning in een flat Enschede en volgens Dishpointer  en Google Maps keek het balkon naar het oosten. Dit vraag ik omdat ik mijn schotel uitwil richten naar Türksat, aangezien die op 42 graden oost zit en ik alleen ontvangst kan hebben als de balkon naar het oosten en zuidoosten kijkt! Nou, vandaag was ik in staat om de woning te bezichtigen. Veder prima woning alleen de balkon kijkt naar het westen! En dus kan ik Türksat voor geen meter ontvangen! Dus hier baal ik wel van... Even later weer op Dishpointer gekeken en weer laat Dishpointer zien dat het balkon van de woning naar het oosten kijkt.. Dus vraag ik me af hoe correct Dishpointer is terwijl ik de goede postcode invoer.....!!! En aangezien ik ook nog eens de eerste ben geworden met het uitloting van de huurwoning ben hiermee totaal niet blij mee!

aangepast door RickBrouwer
  • Moderator
Geplaatst:

Address: enschede
Latitude: 52.2215°
Longitude: 6.8937°

Satellite: 42E TURKSAT 3A | TURKSAT 4A
Elevation: 22.0°
Azimuth (true): 138.4°
Azimuth (magn.): 136.6°

Je dient voor Turksat je antenne te richten op 138 graden

Geplaatst:
5 minuten geleden zei ceesv:

Moderne telefoons hebben een groot aantal sensors aan boord, waaronder een magnetic field en orientatie sensor.

Ofwel een kompas.

Jij heb weer helemaal gelijk, zoals altijd. Hoe kon ik toch zo dom zijn. Natuurlijk hebben smartphones magnetische velden ingebouwd. Vandaar dat sieraden eraan blijven kleven, een veel gehoorde klacht.

• Haha 1

Groet, André

• Moderator
Geplaatst:

"een mangetic field en orientatie senor"", een sensor die het aards magnetisch veld meet, zeg maar een kompasnaald.

• Haha 1

Geplaatst:
1 uur geleden zei RickBrouwer:

... ik heb echt twijfels over het nauwkeurige berekening van satalieten van dit site.... 

Waarom heb je twijfels over de berekening, als alleen de kaart iets anders lijkt te zijn dan jij denkt? Beetje groot aangezet... ;)

Laat eens een plaatje zien van van die balkons?

Aangezien fotoos op google maps soms niet van recht erboven, maar van schuin erboven zijn gemaakt, wil er nog wel eens wat vertekening in zitten die je eerst niet door hebt.

Zo dacht ik eens, dat een aantal balkons boven elkaar een soort trapsgewijze terras-achtige structuur naar beneden was; Nee dus.....

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

• Moderator
Geplaatst:
7 minuten geleden zei RickBrouwer:

een flat Enschede en volgens Dishpointer  en Google Maps keek het balkon naar het oosten

Misschien kan je het adres aangeven,of de kaart hier afdrukken?

6 minuten geleden zei Dreeke:

Jij heb weer helemaal gelijk, zoals altijd. Hoe kon ik toch zo dom zijn. Natuurlijk hebben smartphones magnetische velden ingebouwd. Vandaar dat sieraden eraan blijven kleven, een veel gehoorde klacht.

Samsung Galaxy S9 Calibration of the Compass – Manual

The Samsung Galaxy S9 has a built-in compass, which is provided by means of a built-in magnetic sensor.

https://www.solvemix.com/index.php/android-smartphones/17-year-2018/2022-samsung-galaxy-s9-calibration-of-the-compass-manual

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen