RicardoBelli Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 Het zelfde heb ik ook gehad met de black premium ,past ook niet in de houder van de big bi visiosat dus retour zenden maar . Voor de mast gewoon 2 losse steunen aan de muur zetten en wel in de steen boren .
Raymond62 Geplaatst: 16 februari 2019 Auteur Geplaatst: 16 februari 2019 Dank je, dus ligt het toch niet allemaal aan mijn onkunde 😉 Ik zie bij de meeste sat shops van die beugels maar ze lijk me toch wat aan de lichte kant. Is moeilijk in te schatten zo op een foto of ze stevig genoeg zijn om een T90 te dragen en stil te houden als het waait. Welke kan je mij aanbevelen? Hier wat foto's (hoop ik toch):
Raymond62 Geplaatst: 16 februari 2019 Auteur Geplaatst: 16 februari 2019 (aangepast) De muur is in niet al te goede conditie daarom ook dat ik chemische ankers heb gebruikt ipv keilbouten. De triax staat daar meer dan 15 jaar op een motor en daar heb ik aan de beugel ook een extra steun gemonteerd tegen het wiebelen. Als ik nu bovenaan de pijp ook zo een extra (dik ijzer) steun zou maken dan staat de T90 aarschijnlijk al een stuk stabieler maar ja nog wel altijd schuin. Dus toch maar opnieuw beginnen met beugels... Wat die LNB's betreft, dat is toch wel te gek want dat was een samengestelde set voor 2 gebruikers: T90 met 2 vier-in-één diseqc switches en die 4 LNB's. 16 februari 2019 aangepast door Raymond62
Sprietje Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 (aangepast) Met dat probleem zitten meer mensen mee. Dan de houder maar wat afvijlen. De nieuwe Inverto Premium PLL-lnb is wat dat betreft een stuk makkelijker. Die heeft een halslengte van 34mm terwijl de oude Inverto Black Premium Twin maar een halslengte van 27mm heeft. Met een 7mm langere halslengte gaat het wel. 16 februari 2019 aangepast door Sprietje
Raymond62 Geplaatst: 16 februari 2019 Auteur Geplaatst: 16 februari 2019 (aangepast) Ha Sprietje, daar is goed aan gewerkt. Ik ga eens zien hoeveel er hier af moet maar dat kan nog meevallen want eentje komt op 0° (Hotbird) dus dat kan in principe al zonder modificatie. Dan die voor de astra's die moeten al wat schuin gezet dus daar gaat wat vijlwerk aan te pas komen. Ze gaan dan wel te verdraaien maar naar voor of naar achter schuiven zal evenzeer niet lukken of hooguit een paar mm. 16 februari 2019 aangepast door Raymond62
Sprietje Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 Maar ik denk dat de ontvangst niet optimaal als de kop van de lnb helemaal tegen de klem zit. Hij zou er eigenlijk wat vanaf moeten staan.
Raymond62 Geplaatst: 16 februari 2019 Auteur Geplaatst: 16 februari 2019 (aangepast) Oei dat gaat met deze LNB's niet lukken, zelfs niet met een hoop vijlwerk. Dan zit er niets anders op dan maar weer andere LNB's te bestellen en dan ook maar tegelijk een paar stevige beugels en een buis van 60mm. Het wordt tijd dat dat ding eens gaat werken... PS Als ik de foto (2) met de steun in profiel nog eens bekijk dan vindt ik de beugelstangen wel erg schuin staan. Dat maakt het geheel ook niet bepaald stijf. Ik ga me wat plat ijzer halen dat iets dikker is dan de originele beugel en dat ga ik dan zo hoog mogelijk aan de buis bevestigen. De gaten maak ik dan iets korter bij elkaar zodat de buis met schotel bovenaan meer naar de muur komt zodat het spel dan (zo goed mogelijk) waterpas gaat staan. Nu helt de buis wat naar voor. De buis en onderste bevestiging kan dan blijven.. 16 februari 2019 aangepast door Raymond62
RicardoBelli Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 Als Het zelfde heb ik ook gehad met de black premium ,past ook niet in de houder van de big bi visiosat dus retour zenden maar . Voor de mast gewoon 2 losse steunen aan de muur zetten en wel in de steen boren . Als je 2 losse muursteunen gebruikt kun je ze altijd op het hart van de stenen zetten ,er zijn ook muursteunen die op ongeveer 16 centimeter hartafstand vanaf de muur zitten mooi dichtbij solide .mits deze bij jou hoger dan de dakgoot moet staan .omdat het dak denk ik iets verder dan 16 centimeter oversteekt.
Raymond62 Geplaatst: 16 februari 2019 Auteur Geplaatst: 16 februari 2019 Ja, de LNB's worden zowiezo vervangen maar de steun ben ik nog niet uit.. Hoe korter de beugels bij de muur hoe steviger was ook mijn gedacht. Ik ga in ieder geval een set meebestellen met de nieuwe LNB's en dan zie ik wel. Van het dak ga ik geen last hebben omdat de schotel dan lager kan dan met die originele steun en ruim onder de oversteek zit. Maar ik ga eerst nog wat experimenteren met de originele steun dan hoef ik geen andere gaten te boren.
RicardoBelli Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 (aangepast) Deze solide beugels heb ik ,en zoals je ziet heb ik de beugel geborgd middels een m10 bout , dwars door de steun en mast 2 " gegalvaniseerde buis. 16 februari 2019 aangepast door RicardoBelli
minplus Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 Oerdegelijk! Door een smid laten maken? Waardoor paste de black premium trouwens niet op de big bisat? Want ik heb nog overwogen de quad daarvan er op te zetten. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Raymond62 Geplaatst: 16 februari 2019 Auteur Geplaatst: 16 februari 2019 RicardoBelli, WOW.. dat is wel heel wat degelijker dan die beugeltjes van de sat shops.
RicardoBelli Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 Nee deze beugels heb ik bij een professionele satelliet shop gekocht. In 2001 .de inverto black premium paste niet in de big bi ivm de lengte van de hals ,kwam te ver van de schotel af te staan. De beugel de strop zeg maar is 6 mm dik
RicardoBelli Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 De beubels zijn zeer solide dat moest ook hiervoor had ik een channel master 120 met een motor waardoor ik de hele clarkbeld kon ontvangen destijds . Van jager was deze acktuator of hoe heet dat ding ook alweer
Sprietje Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 (aangepast) Beste Raymond62 Volgens mij heb je de beugel verkeerd gemonteerd. De bocht in de beugel zit niet in het midden. Je hebt aan de ene kant dus een kort stuk buis en aan de andere zijde een lang stuk. Bij het monteren tegen de muur moet het lange gedeelte omlaag zitten. Ik denk dat dat bij jou omhoog zit. Daarom komt de bovenste bevestingingsbeugel zo schuin te staan. Montage instructies zijn er natuurlijk niet voor niets. 16 februari 2019 aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen