Ga naar inhoud

Wavefrontier T90 bevestiging en extra LNB houders

Aanbevolen berichten

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

En die opvulringen onder het onderste beestigingspunt lijken mijn niet optimaal voor de sterkte en stabiliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je kunt toch meten hoeveel er tussen moet van die dikte maak je een plaatje je schroeft het er tussen en klaar is Kees.Als je het plaatje te klein vind maak je het gewoon iets groter. Waarom zou het dan niet sterk genoeg zijn vraag ik mij af.

Geplaatst:

Natuurlijk hoef je dat niet te willen mij maakt het niet uit. Maar als je het sterker wilt hebben en je zet een grotere plaat op de muur en je zet de bouten die normaal aan de drager komen. in de plaat verder uit elkaar. Gaat de stevigheid aan de muur een stuk omhoog. Plaat bevestig je natuurlijk aan de drager.

Geplaatst:

Ik had even andere dingen te doen maar de nieuwe LNB's ( Inverto Black Ultra twin) zijn vandaag binnengekomen samen met een set beugels.

De beugels lijken prima voor een doorsnee schotel maar voor de T90 lijken ze me toch te zwak. Geeft niet, ik kan ze goed gebruiken om mijn weerstationnetje aan de gevel te hangen.

Een elevatiemeter heb ik helaas niet maar ik ga gewoon de gewenste hoek op een stuk karton of depron tekenen en uitsnijden. Samen met een waterpas moet ik dan toch ongeveer de juiste elevatie en skew kunnen instellen.

Ik had ook al een stuk betontriplex van 1cm dik gevonden en onderaan tussen de steun en de muur gestoken. De buis kwam zo bijna waterpas te staan maar volgens mij (ook) geeft dat meer belasting op de draadstangen en dus heb ik dat plankje terug verwijderd.

Nu, omdat het dus niet zo een ramp is dat de buis niet perfekt recht staat, ga ik het zo laten en alles goed vast zetten. Voor het weekend voorspellen ze goed weer dus dan ga ik het dan maar eens afmaken want nu heeft het lang genoeg geduurd... 😉

Geplaatst: (aangepast)

Hmm dat zou misschien net kunnen voor mijn T90 alleen jammer dat het onderste gat weer toevallig in een voeg uitkomt 😋

aangepast door Raymond62

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen