Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een nieuwe VU+ Zero 4K gekocht ter vervanging van een stokoude TVV DSR 7141.

Voorlopig heb ik nog geen updates / images geïnstalleerd omdat ik eerst de standaard software wil proberen.

De receiver is aangesloten op een Disecq voor 4 LNBs.

Maar ik kan blijkbaar Astra 3B niet selecteren in de lijst met satellieten van het set-up menu.

Enkel de Astra 3A wordt vermeld in de keuzes maar niet de Astra 3B (Hotbird, Astra 28.2, etc wel OK).

Dus voorlopig geen één, canvas, vtm, ...

Alle suggesties zijn welkom.

Bedankt!

NoDataFound

Geplaatst:

En? Dan kies je toch de Astra 3A die zit óók op 23,5°. Als je kijkt met een CAM701 met ingebouwde smartcard is de originele firmware nog net aan te doen áls je tenminste niet wenst op te nemen (want dat is geblokkeerd). Heb je een losse kaart van TVV (en dat denk ik gezien je bent overgestapt van de DSR-7141), dan is overstappen naar VTi (of een ander image wat o.a. softcams ondersteunt) wel sterk aan te raden..

De satellietlijst staat in satellites.xml en die kun je gewoon verversen of zelfs aanpassen :)

Het volstaat zelfs om gewoon Astra 3A te renamen naar Astra 3B... Dit bestand staat in /etc/tuxbox en eventueel een kopie in /etc/enigma2.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
21 minuten geleden zei Mimisiku:

En? Dan kies je toch de Astra 3A die zit óók op 23,5°. Als je kijkt met een CAM701 met ingebouwde smartcard is de originele firmware nog net aan te doen áls je tenminste niet wenst op te nemen (want dat is geblokkeerd). Heb je een losse kaart van TVV (en dat denk ik gezien je bent overgestapt van de DSR-7141), dan is overstappen naar VTi (of een ander image wat o.a. softcams ondersteunt) wel sterk aan te raden..

De satellietlijst staat in satellites.xml en die kun je gewoon verversen of zelfs aanpassen :)

Het volstaat zelfs om gewoon Astra 3A te renamen naar Astra 3B... Dit bestand staat in /etc/tuxbox en eventueel een kopie in /etc/enigma2.

Bedankt voor de snelle reactie.

Dan doe ik momenteel toch nog iets verkeerd want de TVV zenders worden op Astra 3A niet gevonden.

Ik ga alles even resetten en met een nieuwe set-up starten.

Nog wel even melden dat ik ondertussen wel een CAM701gekocht had omdat ik de problemen met mijn oude DSR-7141 deels weet aan de ontbrekende ondersteuning voor encoded kanalen op een losse smartcard. De oude smartcard heb ik via de website geswitcht naar de nieuwe en terugkeren kan je blijkbaar niet (heb hiervoor een paar weken geleden al gebeld naar TVV toen ik nog met de idee speelde om de CAM701 rechtstreeks in een Sony TV te steken (helaas bleek dat model niet ondersteunt te worden, dus moest ik tijdelijk terug naar de losse smartcard)

Even kijken wat het wordt na een reset. Indien dat niet werkt ga ik aan de slag met VTi (lees hier dat die zeer stabiel is, daar hou ik van).

Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst:

Dat probleem had ik ook bij de eerste VU+ Zero 4K. De drivers waren nog niet in orde. Had te maken met de geïntegreerde DVB-S2X tuner. De drivers van 26-02-2018 losten dit op. Als deze oude fabriekssoftware nog op je box staat moet je deze eerst opwaarderen met 'blauw'-'groen'-'groen'. 

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:
1 uur geleden zei Mimisiku:

Dat probleem had ik ook bij de eerste VU+ Zero 4K. De drivers waren nog niet in orde. Had te maken met de geïntegreerde DVB-S2X tuner. De drivers van 26-02-2018 losten dit op. Als deze oude fabriekssoftware nog op je box staat moet je deze eerst opwaarderen met 'blauw'-'groen'-'groen'. 

Tussentijdse update: nieuwe versie VU+ gedownload en succesvol geïnstalleerd.

Alle ontbrekende kanalen Astra 3 netjes gevonden.

Maar: geen beeld, op de usual suspects (één, canvas, vtm, vier, ...).

CAM701 eruit gehaald, oude smartcard opnieuw erin, geen verschil.

Heractivatie gestart vanop TVV website...

Morgen is er nog een dag 🙂

Geplaatst:

CAM701 is CI, dus even met Common Interface toewijzing aanpassen voor jouw zenders. Oude Seca3 kaart moet via softcam (die moet je eerst installeren))

Geplaatst:
7 uur geleden zei Mimisiku:

CAM701 is CI, dus even met Common Interface toewijzing aanpassen voor jouw zenders. Oude Seca3 kaart moet via softcam (die moet je eerst installeren))

Een nieuwe dag, een nieuwe uitdaging.

Het common interface onderdeel blijft eeuwig hangen met 'wait for ci...' wanneer ik de M7 CAM701 lijn open via de <OK> knop.

Ik heb al wat gezocht op het forum van de vuplus-community maar kon niet onmiddellijk een oplossing vinden behalve ergens een vermelding op een Italiaans subforum.

De zendertoewijzing waar je van spreekt @Mimisiku is vermoedelijk ergens in dat menu (Associate Channels-Providers?)

Heb ik een extra plugin nodig of is dit een bug in de VU+ image en zou ik beter een VTi downloaden en laden?

Geplaatst:

VTi installeren is beter dan de originele firmware. Er zijn continue verbeteringen in de drivers... De CI zou wel direct moeten werken. Heb je wel de software geactualiseerd?

• 2 weken later...
Geplaatst:

(wegens drukke beroepsbezigheden even geen tijd gehad om VU+ verder te configureren).

Maar gisteren eindelijk vooruitgang geboekt.

VTi is netjes geïnstalleerd.

TVV had de foutieve SmartCard gedesactiveerd / geactiveerd. Ondertussen ook allemaal opgelost.

Resultaat: alles netjes in orde en voorlopig nog geen problemen ontdekt, behalve dat sommige kanalen rood/groen gevlekt/"scrambled" zijn (b.v. Caz, sommige Engelse zenders zoals Channel 4 HD). Nochtans perfecte kwaliteit signaal 99% / 99%.

Ontbreekt er nog ergens een pakketje?

Stan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...