Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraag over het aantal posities in het menu "hernoem de zendernaam".

In de Vantage 8000S HD was dit heel erg uitgebreid met bijv. alle mogelijke letters met een umlaut.

In mijn VU+Solo4K vindt ik dit menu maar erg summier, zelfs een umlaut staat er niet eens in.

Is dit menu met letters en tekens in de VU+Ultimo4K uitgebreider of hetzelfde als in de VU+Solo4K.

Wie weet dit en wil zijn reactie hier geven.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Geplaatst:

basis is dat er met UTF8 gewerkt wordt en dan als tweede moet je wel natuurlijk Duits als landstaal instellen

daarnaast is het misschien image afhankelijk, hetgeen ik niet getest heb op de VU's stond hoofdzakelijk VTI

ander gaat het alleen werken via een editor op de pC hetgeen soms zelfs makkelijker is gezien het aantal te wijzigen zendernamen

let wel, die namen ben je bij de eerste de beste manuele scan kwijt

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Dat is een gemis van VTi. Die kent het niet. Da's een voordeel van OpenPli..

• Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
1 uur geleden zei Tonskidutch:

let wel, die namen ben je bij de eerste de beste manuele scan kwijt 

Ik heb mijn zenderlijst in het bouquet Canal Digitaal geplaatst en ik gebruik OpenPli.

Ik heb bijv. Eén veranderd in Belgium Eén (België Eén kan niet omdat de VU+Solo4K géén umlaut

in het menu heeft)

Na een manuele scan op dezelfde frequentie 12187H veranderd deze hernoemde naam bij mij niet.

Alle letters, tekens en cijfers zitten toch in het menu van de VU+ of heeft dit toch te maken met

welke software (OpenPli of VTi) er in de ontvanger is geïnstalleerd?

Tonskidutch, geef hier eens een uitgebreide "How to"  over het gebruik van een editor op de PC.

Je kan dan waarschijnlijk de zenderlijst in je PC zetten, de namen bewerken en daarna weer terug plaatsen in de VU+.

Maar hoe doe je dat?

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Geplaatst: (aangepast)

nou daar hoef ik geen howtodo's over te schrijven die zijn er al in geuren en kleuren en zelfs van de makers van dreamboxedit per youtube instructie filmpjes

aangepast door Tonskidutch
correctie

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...