Ga naar inhoud


Geschikte ontvangers


alain28

Aanbevolen berichten

Vraagje over ontvangers om tv Vlaanderen te ontvangen . Ik zou wel willen overstappen naar tv Vlaanderen , alleen heb ik probleem met hun eigen ontvangers ( 101 en 102 ) 

Ik heb al een zeer goed ontvanger een technisat iso 2 , top gerief met een kaart lezer en een ci .

in begin dat tv Vlaanderen begon kon men nog met een eigen ontvanger werken maar ik merk nu dat men blijkbaar niet meer wil ,. Alleen sommige tv . 

Heb de klantendienst gecontacteerd maar de uitleg was heel mager . Dus voor ik overstap wil ik zeker weten , zijn er dus nog mensen die tv kijken met eigen ontvanger ? Zelf zo een als ik heb ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De ontvanger is niet het probleem... Het probleem is de kaart. Het beste is nog een losse Seca3 kaart die echter zeer moeilijk te verkrijgen is. TVV wil nu alleen nog de geïntegreerde Viaccess Orca promoten (in de M7-MZx01) danwel via de CAM701.. De losse kaart werkt in iedere E2 ontvanger. Als je deze wil hebben, moet je héél rap zijn..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er diverse

Sab titan III kaartje rechtreeks er in , werkt goed

Technisat technistar s6 werkt met enkel ci module

eenvoudige toestelletjes met slechts 1 tuner

alle twee werken perfect met tvv

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kaart vind je nog wel eens op een 2dehandssite:

https://www.2dehands.be/audio-video-tv/televisie-apparatuur/satelliet-receiver/tv-vlaanderen-kaart-475384302.html

 

persoonlijk raad ik je een decoder met 2 tuners aan  ( en een harde schijf, al dan niet extern) : dan kan je opnemen en een ander programma bekijken. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen is deze geen Enigma2 box, maar heeft zijn eigen software, is wel CI+ geschikt, maar dus óók met de bekende beperkingen. Geen netwerk support naar een PC. Je kunt alleen kijken en opnemen... Voor mensen die dit alleen willen en écht niets meer eisen is het prima. De TS geeft echter aan dat de M7-MZx01 voor hem niet voldoen en dan is de Humax van hetzelfde pluimage....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt misschien nog nooit een Humax gehad? want wat je beweert klopt niet inzake de pC en network support

kon er zo met dnla client op en afspelen maar

 

veel belangrijker is de interactieve ondersteuning die met de "eigen ontvangers" niet kan, als je dat wilt missen kun je ook over een enigma2 receiver nadenken

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur afspelen is natuurlijk geen volledige support! Je kunt via de PC geen bestanden die verwerkt zijn terugspelen (bijvoorbeeld om reclame te knippen). Toegegeven: je kunt wel iets wat een gesloten systeem niet kan, maar heel rudimentair...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op reis in Spanje deed mijn Sab 't veel beter dan de originele tvv ontvanger. Sloeg niet vast, heeft minder signaal nodig, praktisch om mee uit te richten, wordt zo warm niet, heeft nog scart & hdmi, cheap. En ginds hoeft luxe niet.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testje gedaan met Sab titan 4 , weerom kaartje er in en kijken , handig is het losse ir oogje zo kan je decoder uit het zicht zetten , ci slot is ook aanwezig 

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag is inderdaad wat voor kaart je hebt, die bepaalt welke ontvanger zal gaan werken.

Is de kaart geldig, of kan je er nog een abonnement op afsluiten?

Maar je zal wat duidelijker moeten zijn, wat wil je ontvangen, alleen Nederlandse of Belgische programma's?

Heb je vrij zicht op het zuiden tot zuidoosten?

Kan je een 80 cm schotel plaatsen?

Wil je alleen kijken of kijken en tegelijk een ander programma opnemen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...