Ga naar inhoud


Slecht ontvangst Astra 3


Antoinette

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben zojuist lid geworden omdat ik met een probleem zit waar ik echt niet meer uit kom.

Ik woon in Noord Frankrijk, en heb sinds 12 jaar een canal digitaal setje dat altijd naar behoren heeft gewerkt. Alles standaard van cd, wat ik toen gekregen heb bij het afsluiten van de abonnement.

De decoder was van het type met een externe voeding, en die heeft na jaren trouwe dienst de geest gegeven. Ik heb toen een nieuwe decoder besteld, een Sab Titan FTASC. Alles aangesloten maar slecht beeld, blokjes en storing en bevriezend beeld. Naar de leverancier gebeld in Nederland, en die zei dat het lag aan de kabel en/of de connectors. Die heb ik allemaal vervangen, zonder resultaat. Weer gebeld en toen zou het eraan liggen omdat de schotel nog op Astra 1 stond, en dat zou op Astra 3 moeten staan, dus de schotel gedraaid naar 23,5 Astra 3. Nog steeds het zelfde slechte beeld. Toen heb ik de schotel vervangen, zonder resultaat, en vandaag een nieuwe Duo LNB van canal digitaal gemonteerd, want het zou dan wel daaraan moeten liggen. Niet dus, precies het zelfde beeld. 23,5 zit in de houder, LNB is gekanteld en de schotel is zodanig gericht dat ik het sterkste ontvangst heb. Deze komt echter wat ik ook doe niet boven de 60%. Wat ik ook probeer, ik krijg geen sterker signaal. Dan heb ik een signaal-zoeker gekocht, die vindt geen goed signaal, heb ik een ander model gekocht, een sat-finder ook zonder resultaat. Schotel is gewoon een standaard schotel 64cm, en dat zou voldoende moeten zijn lijkt mij aangezien het zelfs in Zuid Frankrijk perfect gewerkt heeft. Ik woon nu in het noorden, dus ik neem aan dat het niet daaraan zou kunnen liggen. In feite heb ik nu echt alles vervangen wat er te vervangen valt, tot vergulde connectoren toe. Maar heb nu al 6 maanden geen beeld, en kijk noodgedwongen tv op de pc. Maar daar heb ik natuurlijk geen abonnement voor bij cd. at zou het toch kunnen zijn? Ik heb trouwens ook een andere LNB geprobeerd, en een beetje gedraaid en toen pakte ik wel Astra 2 luid en duidelijk, had ik glashelder alle Britse kanalen, maar ik wil toch echt GTST kijken, en niet BBC news. Kan ik niet gewoon de rechter kop in de houder monteren en de boel weer op Astra 1 zetten? Die ontving ik altijd wel goed. Of zitten daar geen zenders meer op, zijn die allemaal naar Astra 3 gegaan zoals de leverancier me vertelde? Ben echt ten einde raad, wat ik ook doe ik krijg Astra 3 niet hoger dan 60%. Please help!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De Nederlandse zenders van CD zitten allemaal op 23°

 

Als je op 28° goede ontvangst hebt, maar niet op 23 of 19 graden, dan gaat het toch in je afstelling zitten.

Of er staat een boom of iets anders in de weg.

 

Kan je eventueel een foto plaatsen van je schotel, langs de voor en achterzijde.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Antoinette:

Toen heb ik de schotel vervangen, zonder resultaat, en vandaag een nieuwe Duo LNB van canal digitaal gemonteerd, want het zou dan wel daaraan moeten liggen. Niet dus, precies het zelfde beeld. 23,5 zit in de houder, LNB is gekanteld en de schotel is zodanig gericht dat ik het sterkste ontvangst heb. Deze komt echter wat ik ook doe niet boven de 60%. Wat ik ook probeer, ik krijg geen sterker signaal.

 

Is dat signaalsterkte, of signaalkwaliteit?

En heb je daarbij dan wel/geen/blokkerig beeld op de 23oost zenders?

 

("60%" is geen geijkte waarde, kan van ontvanger tot ontvanger een andere waarde geven.)

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je geen decoderingsprobleem?

FTA zenders weken wel probleemloos op Astra 2.

Hoe ontvang je het Canaldigitaal info kanaal op 11739V, of  TV Drenthe, TV Rebel of TV Relax op dezelfde transponder als Ned 1 HD, transponder 12187H ?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het in Zuid Frankrijk wel werkte en nu in Noord Frankrijk niet, kan het mss. zijn dat de schotel op dezelfde elevatie staat als ervoor in    Zuid Fr.?

Als ik kijk op bv. Perpignan is dat +/-36° en in bv.Amiens is dat +/- 29° . Is wel een groot verschil om dan beeld te krijgen. Hetzelfde met de skew (kantelen van lnb)

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beter is het om de schotel op Astra 3 te richten, dan heb je op die satelliet het meeste signaal.

 

Maar nogmaals, heb je wel beeld op TV Drenthe?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb overal wel beeld, maar onderzijde geblokt en bevriezend beeld. Zijn maar een paar (saaie) zenders die het wel redelijk doen. Zoals de schotel nu staat is het beste wat ik eruit kan krijgen. Ik begin nu toch te vrezen voor wat bomen, al staan die wel 100 meter ver. En de sateliet hangt toch in de lucht, niet vlak boven de grond? Ik zal morgen maar weer het dak opgaan en de lnb van kant wisselen, de 19,2 in de houder en de boel dan weer oprichten op de Astra 1, kijken of het dan ook de 3 meepakt. Net nog eens nagekeken op de kaart; op meer dan 100 meter staat bomen van 70 meter hoog. Zit ik dan ook nog wel wat dieper in de de ravijn, dat zal ook niet meehelpen natuurlijk.

zamkmjnxs.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Antoinette, je kunt als je dat graag wilt nog dagen met die schotel liggen klooien maar als je nu je adres of coördinaten eens even aan me op geeft zoals ik gevraagd heb, dan kun je je die moeite waarschijnlijk allemaal besparen.
Ik kan me niet voorstellen dat bomen op een afstand van 127 meter ontvangstproblemen geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
55 minuten geleden zei Antoinette:

Ik heb overal wel beeld, maar onderzijde geblokt en bevriezend beeld. Zijn maar een paar (saaie) zenders die het wel redelijk doen.

Het zou helpen, wanneer je kunt aangeven of een van die zenders die niet blokt bijvoorbeeld TV Drenthe is.

 

Dan hoef je misschien het dak niet op.

 

Verder wat Sprietje zegt, bomen op 100 meter afstand zijn geen probleem voor de ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sprietje:

Ik kan me niet voorstellen dat bomen op een afstand van 127 meter ontvangstproblemen geven.

 

 

4 uur geleden zei ceesv:

Verder wat Sprietje zegt, bomen op 100 meter afstand zijn geen probleem voor de ontvangst.

 

4 uur geleden zei Antoinette:

op meer dan 100 meter staat bomen van 70 meter hoog

 De bomen zijn wel 70meter hoog

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan staan die bomen op een heuvel, en woont TS in een dal.

Ik denk dat dishpointer verkeerd wordt geïnterpreteerd, de 68,9 meter geeft de hoogte van de beam boven de aarde aan,  op 127 meter afstand van de schotel.

 

Bomen van 70 meter hoog in Noord Frankrijk ben ik nog niet tegen gekomen.

 

De hoogste boom in Frankrijk staat in de Loire, een Douglasspar van slechts 66,60 m

Dus zelfs wanneer die boom in de signaalweg zou staan, is die nog 2,30 meter te laag.

https://www.monumentaltrees.com/nl/fra/loire/renaison/7293_retenuedeaunonloindubarragedechartrain/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Parijs mag een boom op 100 eter afstand maximaal 59,3 meter hoog zijn om niet in het signaalpad van Astra 3 te staan.

Elevatie is in Parijs 30,3 graden. (Ik laat het Fresnell effect even buiten beschouwing)

En dat je niet goed in meetkunde bent zijn jou eigen woorden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...