Ga naar inhoud


Slecht ontvangst Astra 3


Antoinette

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maak me meer zorgen over of TV Vlaanderen het zelfde materiaal gebruikt als CD Nederland. Al een aantal keren gevraagd maar krijg daar geen antwoord op. Maar op de doosjes van de lnb's staat ook TV Vlaanderen dus ik hoop dat het allemaal het zelfde is. Heb ik wel een kleinere schotel, maar het is tenminste wel een set weer waar alles van bij elkaar hoort, ipv Franse schotels die te groot zijn voor de CD koppen. Snap werkelijk niet waarom het allemaal zo gecompliceerd moet, ik woon 12 jaar in Frankrijk en alles werkte perfect tot verleden jaar. Zo vaak moeten wisselen van decoders, van SD naar HD, enkele kop naar dubbele kop, Astra 1 naar Astra 3. Voor een leek is het allemaal niet meer bij te benen. En eigenlijk als ik heel eerlijk ben heb ik er de laatste half jaar veel tijd, geld en energie in gestopt zonder enig resultaat, want ik kijk nu noodgedwongen tv via internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Penthe:

Waarom een Duo-LNB en niet een 4:3 monoblock? Een Duo-LNB werkte hier bij mij ook niet naar behoren. Een Duo-LNB is dan ook speciaal voor Nederland en Belgie gemaakt heb ik eens ergens gelezen en daarbuiten ben je beter af met een monoblock.

 

 

Dat weet ik ook niet Penthe, ik weet niet eens wat het verschil is. Ik geloof alle experts maar op hun woorden en ik moet zeggen dat ik met de Duo blok nooit problemen had tot verleden jaar. Ik zit wel hemelsbreed maar 50 km van Begie, maar ook in Zuid Frankrijk werkte dat perfect op de Astra 1. Ik ben er ondertussen zo moe van geworden, en er is ondertussen zoveel aan geklooid dat ik niet eens meer weet wat de originele opstelling was. Zoals je ongetwijfeld wel gemerkt hebt ben ik allerminst een techneut op dit gebied. Maar wat een fluitje van een cent leek in ondertussen een debacle aan het worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Penthe

 

Wat bedoel je met een 4:3 monoblock?
Een duo-lnb is helemaal niet speciaal voor Nederland en België gemaakt.
Het speciale aan een duo-lnb is dat de antennes die er in gemonteerd zitten onder een hoek staan. Dat is nodig omdat de Astra 1-2-3 hun polarisatie niet normaal uitzenden maar 7,5 graden gedraaid. Zouden die antennes recht in de duo-lnb staan, dan staan ze niet hetzelfde als de opgevangen signalen en dit is niet alleen in Nederland en België maar overal waar de Astra's te ontvangen zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je geen zorgen Antoinette, TV Vlaanderen en Canal Digitaal gebruiken hetzelfde materiaal, een 64cm schotel van Inverto en een duo-lnb van Inverto onder de naam M7 TV Vlaanderen Canal Digitaal
Maar als je slechts 1 aansluiting nodig hebt, dan is het zonde om een dure duo-lnb met 4 aansluitingen te kopen als je voor €19,- een duo-lnb kunt kopen met 1 aansluiting.

 

CanalDigitaal duo-lnb quad.JPG

maximum monoblok single XO 31.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Sprietje:

Beste Penthe

 

Wat bedoel je met een 4:3 monoblock?
Een duo-lnb is helemaal niet speciaal voor Nederland en België gemaakt.
Het speciale aan een duo-lnb is dat de antennes die er in gemonteerd zitten onder een hoek staan. Dat is nodig omdat de Astra 1-2-3 hun polarisatie niet normaal uitzenden maar 7,5 graden gedraaid. Zouden die antennes recht in de duo-lnb staan, dan staan ze niet hetzelfde als de opgevangen signalen en dit is niet alleen in Nederland en België maar overal waar de Astra's te ontvangen zijn.

 

Ik bedoel dit:

 

Lnb Twin (2 Receptores), Monoblock 4,3º (Astra 19.2 - Astra 23,5º)

lnb-monoblock-twin-4-3-ganancia-50-60db-figura-de-ruido-0-2db.jpg.34fcaf62a844c5a7b64c83646f6b61fe.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 staat tot 3 is wat anders dan een 4,3 graden monoblock. Maar ten eerste is dit geen monoblock want dan zouden de antennes recht moeten staan en bovendien is deze voor een schotel van 85cm breed zoals een Triax 88.

Ja Pente, je schotel zal dan ook wel breder zijn dan 78cm. Bovendien vallen in Zuid-Spanje de signalen verder uit elkaar.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Antoinette.

Misschien even terug naar de basis.

Probleem: slechte ontvangst Astra 3.

Begin met de oplossing van het probleem bij Astra 3. Ook als de duo lnb niet past bij de schotel zou je toch 1 satelliet goed moeten kunnen ontvangen.

Zoals al eerder beschreven: plaats de kop voor de 23.5 in de houder (plak eventueel de andere af, zodat je zeker weet, dat je de schotel uitricht met de 23.5 kop).

Controleer of de diseqc 1.0 instellingen goed staan: Astra 1 op 1 en Astra 3 op 2.

Sprietje heeft in een eerder bericht al aangegeven hoe je de schotel af moet stellen (elevatie en skew) en hoe je de lnb qua afstand in de houder moet plaatsen. Je gaf al aan, dat je de zender Ocko goed kunt ontvangen; gebruik deze zender om de  Astra 3 te vinden. Als je die gevonden hebt kun je finetunen op de zender TV Drenthe. Als je deze op maximale signaalkwaliteit hebt zou je ook de gecodeerde Canal Digitaal zenders moeten ontvangen.

Mogelijk is de ontvangst van de Astra 1 niet optimaal wanneer de schotel/lnb combinatie niet goed is, maar je kunt wel gebruik maken van je CD abonnement, omdat het merendeel van de CD zenders op 23.5 zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...