Ga naar inhoud


Slecht ontvangst Astra 3


Antoinette

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb gisteren alles nieuw gekocht, decoder van Philips, nieuwe kabel, nieuwe duo blok lnb (niet nodig eigenlijk, maar zat er bij), nieuwe schotel, wel een kleintje maar origineel van TV Vlaanderen. Het weer was te slecht om het te installeren (heb de lnb met behulp van het voorbeeldje van Sprietje al op 16 gr vast gezet en de schotel zelf op 29 gr schuin. Dus als het goed is moet het nu alleen op de mast en dan op 23.5 richten.

Ik heb nu alvast de nieuwe decoder neer gezet en aangesloten, en heb nu perfect beeld op Astra1 😮 Nu snap ik er helemaal niks meer van. Dus heb nu een paar zenders die het doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je had toch geen problemen op Astra 1?

 

Bedoel je dat je nu op Astra 3 (Nederlandse zenders) beter beeld hebt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast stellarium

Beste Antoinette

Klopt het , dat je in het menue bij "positioneer " DISEqC 1.2 "hebt ingesteld ? Dat is niet goed.

Je hebt toch geen draaibare schotel , maar immers een vaste schotelopstelling ?

Als je een vaste schotelopstelling  hebt, moet de "positioneer " op "uitschakelen "staan.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update....

Wat is er gedaan vandaag; nieuwe kabels gelegd, nieuwe schotel geplaats, nieuwe lnb geplaats en het beeld was nog steeds geblockt. Schotel is uitgericht met een draad, vanaf de onderzijde van de mast door de tuin (nog nooit eerder gezien op deze manier! wel 20 meter draad!) op precies 156,5 graden, er daar is de schotel op gericht. De lnb op 16 gr skew, en 29.5 gr gekanteld. De schotel zou dus in principe nu goed moeten staan, echter nog steeds geen goed beeld. Dan maar de decoder er tussenuit en de decoder van TV Vlaanderen er tussen, en pats! gelijk perfect beeld. Zenderlijst ingeladen, maar helaas weinig Nederlandse zenders. Wel NPO 1, 2, 3 en BVN en de regionale zenders (perfect beeld) maar geen RLT 4 of SBS 6 en dergelijke. Discovery en History, Nickelodeon geven allemaal perfect beeld, en op het menu staat Astra 19. Op Astra 23 geen signaal (en daar zullen dan de Nederlandse zenders zitten). Dus ik sta nu op Astra 3 gericht, maar pak enkel Astra 1. Maar ik heb in ieder geval goed beeld, zouden ze me dan een kapotte SAB decoder verkocht hebben? Heb ik on-line besteld en eigenlijk nooit goed beeld op gehad, en ging ervan uit dat de decoder in ieder geval goed was :(  en dat het aan de schotel, connectors of schotel lag. Heb nu met een kleine standaard schotel perfect beeld, enkel niet de zenders die ik wil. Dus ik kijk vanavond wel naar Discovery en ga er morgen verder mee aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het uitrichten met kompas en gradenboog is bedoeld om de schotel zodanig te richten dat je ontvangst hebt, het finetunen komt nu aan de beurt, kijken naar de signaal sterkte, maar vooral naar de kwaliteit van het signaal, en eerst de schotel azimuth en elevatie optimaal stellen, en daarna de skew en positie van de LNB optimaliseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat het dus echt aan de SAB decoder lag dat ik gekocht had, maar nu dient het volgende probleem zich aan. Heb een zender lijst voor CD kunnen laden, staan nu ook netjes in de lijst in het menu. En ik heb scherp beeld in het kleine schermpje in de rechter bovenhoek. Maar zodra ik op OK druk voor vol scherm springt de decoder uit en start het opnieuw op. Heeft het nu al zo'n 10 keer gedaan, moet ik weer taal instellen en programmalijst laden, kwartier laten staan (misschien moet ie updaten) stroom eraf, fabrieksinstellingen geprobeerd, harde reset gedaan. Bizar, hahahaaha er komt geen eind aan lijkt het wel. Maar ik weet nu wel in ieder geval dat de schotel goed staat (72% ontvangst voor zo'n klein schoteltje) en dat de kabel goed is.

 

P1080428.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt haast wel of je een abonnement op TV Vlaanderen hebt, daar zit inderdaad NPO 1-2-3 en de Nederlandse regionalen op, maar niet RTL 4-5 enz.
Zie: https://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Content/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

 

En BVN op de Hotbird kun je natuurlijk nooit ontvangen.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje! Ik heb beeld! :)  :)  :)  

Zette de decoder net aan en uit, en kreeg een update binnen, alles werkt nu met groot beeld en geen blokjes meer! Heerlijk na een half jaar zeg. Nou morgen alle schotels en decoders en kabel opruimen die ik gekocht heb de laatste maanden en hopen dat er niet weer iets veranderd voorlopig.

Bedankt iedereen voor het meedenken en voor alle hulp die ik gekregen heb, zonder jullie was niet niet gelukt. :) En jullie zijn eindelijk van mijn gezeur af, hihihi.

 

- Nee Sprietje ik weet het ook niet, maar in het begin stond er TV Vlaanderen inbeeld, dat veranderde later naar CD, denk omdat het een kastje van TV Vlaanderen is. Die Belgische zzenders stonden wel in de lijst maar waren gecodeerd. Na een minuut kreeg ik de CD programmalijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allee, blij dat het eindelijk opgelost is.

Mss. kun je het materiaal van de opruiming hier op 2dehands nog verkopen, wie weet.

aangepast door Wimo01
spellingsfout

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je wel, hij was ingesteld op de zenderlijst van TV Vlaanderen en dan klopt het precies dat je RTL 4-5 enz. niet krijgt. Nu is hij ingesteld op Canal Digitaal en heb je wel alle zenders van Canal Digitaal.
Maar mooi dat het nu werkt.
De schuur van je buurman en de heuvel zijn dus niet te hoog zodat je daardoor geen signaal ontvangt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het blijkt dus een defecte ontvanger te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...