Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraagje Ik heb 2 HP voedingen , die onbelast netjes hun 19 volt uitgang geven ,maar van moment ze in de laptop worden gestoken , daalt de spanning naar 10 volt , de primaire voeding Elco 120 uf 400 v reeds vervangen en probleem idem , iemand hier ervaring mee., spanning is gemeten in de voeding op de uitgang solderingen .Iemand ook enig idee of daar een schema van te vinden is ,,Het primaire gedeelte gevonden , Secundaire niet type is PPP009C ,,,

hp voeding.jpg

• Moderator
Geplaatst:

Koos, heb je kunnen vaststellen of het probleem in de laptop zit, of in de voedingen.

2 voedingen met hetzelfde probleem is ongewoon.

Wanneer de laptop een te grote belasting vormt zal de spanning omlaag geregeld worden bij de maximale stroom van de voeding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Blijft die spanning laag ook nadat de accu in de laptop wat meer opgeladen is ? 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst: (aangepast)

Beste met batterij drop naar 10 volt ,zonder batterij pompende spanning ,, andere lader op zelfde toestel werkt perfect het ,is de lader zelf , de tweede lader is andere type maar met zelfde probleem , en getest met 5 verschillende laptops die in orde zijn .

aangepast door koostronics
Geplaatst: (aangepast)

Je zou eigenlijk met een scoop moeten meten.

De kans is groot dat er smalle pulsen uit komen die wel 19volt in de piek zijn maar gemiddeld (gewone volt meter meet alleen die waarde)

dus veel lager.

Test het eens met een elko van zeg 500 uF over de uitgang.

aangepast door focus103
Geplaatst:

Vaak zijn de condensatoren aan de uitgang defect. Deze moet je standaard vervangen ( vaak 470 tot 1000 uF/25V)

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Dit topic was een "life saver" voor mij.

Vanmorgen stond mijn Draytek router op tilt ... bleek de muurwrat te zijn.

Met de gedeelde kennis op kunnen lossen door een nieuwe elko in de voeding te plaatsen.

Dit keer voor een dubbeltje op de eerste rang ;-))

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...