Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik probeer om de CCcam versie 2.3.2 op een VTI image draaiend te krijgen met mijn Ziggo kaart.

Dat valt nog niet mee. Ik heb de ipk gedownload en zie deze ook in het VTI cam centrum.

Ik kan hier ook voor kiezen d.m.v. het groene vinkje ervoor maar de kaart geeft geen beeld.

De ipk die ik gebruik is voor een arm versie dus dat kan het niet zijn.

Iemand hier nog een idee of tips over?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Geplaatst:

Dat is ook normaal. CCcam 2.3.2 leest geen lokale kaarten (althans niet van de M7 groep). Ik heb wel CCcam 2.3.2 werkend gekregen met Ziggo op een VU+ Zero 4K voor een kennis. Goed mogelijk dat er verschillende versies op het net zwerven..

Maar waarom zo moeilijk? Prak er OScam op en haal hier op het forum gewoon de Ziggo config.

Deze is inmiddels beschikbaar voor de 'oude' 0604 en de nieuwe 0606 kaarten.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Misschien gebruik ik idd de verkeerde versie. Is het een idee om deze versie met mij te delen?

Oscam vindt ik nog steeds erg langzaam zappen vergeleken met cccam.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Geplaatst:

Dat lijkt me errug sterk... Ik heb hier een (aantal) boxen in een OScam netwerk met o.a. 2x VU+ Zero 4K. Een combinatie van Canal Digitaal, TV-Vlaanderen en Ziggo. Zappen gaat gewoon soepel, zelfs als ik van sat naar kabel schakel en omgekeerd. De responsetijd van Ziggo is 0.178 seconde (ECM), van Canal Digitaal is dat 0.337 seconde (ECM). Het maakt niks uit of ik 1 ontvanger gebruik of als ze alle 5 actief zijn.....

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:

Sorry, maar dat is wat ik hier constateer. Bij een aantal zenders kan het wel 10 seconden duren.

Soms duurt het idd maar een seconden of zo.

SSD 500GB

Geplaatst:

@Tonskidutch De versie die standaard in Openpli staat.

De enige reden dat ik zowel op Openpli als VTI met cccam wil werken is omdat bij cccam de zenders veel sneller "Open gaan"

En met Oscam gaat dit echt een stuk langzamer.

SSD 500GB

Geplaatst:

je mag altijd met je voorkeur softcam doorgaan

maar dat oscam langzamer is dan CCcam is misschien veroorzaakt door een foutieve configuratie van oscam

hier was oscam altijd sneller

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Bedankt voor de tips. Heb op de VTI site uiteindelijk een 2.3.1 gevonden en die laat zich direct installeren en geeft op mijn Ziggo kaart direct beeld.

SSD 500GB

Geplaatst:

Ook weer opgelost...

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Omdat je OScam niet werkend krijgt?? De CCcam 2.3.2 leest geen lokale M7 kaarten dus die kun je meteen wegstrepen.. Voor een CDS kaart is een standaard met OScam reader zo gepiept..

Geplaatst:

Ik heb een CDS kaart en een SKY DE kaart met cccam 2.0.11 waarbij SKY DE niet meer werkt. Ik zoek dus een softcam die beiden aan kan, het liefst cccam, omdat die eenvoudiger is. Anders oscam, maar dan wel met een beetje uitleg.

Geplaatst:

De sat-variant van SKY werkt op geen enkele CCcam meer (tenzij het om sommige kabelproviders gaat die SKY in hun pakket hebben). De Duitse fora staan er overvol mee. Voor de gelukkigen die nog een unpaired kaart hebben zijn er zelfs recentelijk OScam patches gemaakt om die kaarten nog met OScam te kunnen laten werken.

Geplaatst:
5 uur geleden zei kiekiek:

Ik heb een CDS kaart en een SKY DE kaart met cccam 2.0.11 waarbij SKY DE niet meer werkt

als de SKY Duitsland niet meer werkt is die zeker uitgeschakeld of gepaired en dat kun je in de oscam softcam/server zien

dat gebeurde mijzelf ook al

bovendien worden de NDS V3 en V4 niet in CCcam of Oscam gevrijwaard van pairing, enkel in de passende CI-Cam kun je die verder gebruiken

dus welke versie van SKY smartcard heb je is al gepasseerd station daar die kaart al uitgeschakeld is geworden in je oude CCcam versie

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...