Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik overweeg om mijn sattelietabonnement [al 10 jaar abonnee] op te zeggen en over te gaan op de app Ik belde cd hierover en wat schets mijn verbazing 

Het antwoord van cd was u moet u satteliet abonnement eerst op zeggen en  na 6 maanden kunt u op de app 

Dus met andere woorden geen tv 6 maanden 

Wij willen het satteliet abonnement opzeggen omdat we hier in het noorden een grote schotel moeten hebben en de weersinvloeden op de ontvangst groot zijn nm wind regen en sneeuw 

Ik heb nog nooit zo n klantonvriendelijke organisatie te zien 

Geplaatst:

Klopt niets van, je kunt gewoon je sat abonnement opzeggen en daarna een nieuw abonnement nemen op Vol of Bomvol. Die gene aan de telefoon snap er niets van of zat te slapen.

Geplaatst:

dat ze er bij de klanten SERVICE  er niets van snappen is mij wel bekend  maar er werd mij vol overtuiging  medegedeeld dat ik pas na 6 mnd weer  tv kon kijken 

ik dacht er al over om het abonnemet op mijn vrouws naam te zetten Wij hebben wel een buitenlandse internet verbinding Net 1 in zweden en daar verblijven wij ook een paar maanden perjaar maar hebden ook een nederlands adres en rek nr 

wat moet de download snelheid zijn om tv te kunnen kijken ?

ik krijg net een mail van cd met dit antwoord

Nee. Je kunt pas dat abonnement nemen als je langer dan zes maanden geen schotel abonnement hebt gehad bij Canal Digitaal.

Geplaatst:

kan wel zijn maar wel erg klantonvriendelijk na 10 jaar vaste klant zonder gebruik van hun schotel aangezien die te klein is voor hier 

Geplaatst: (aangepast)

Wat dacht je hier van (is sinds kort mogelijk door Europese regels):  😃

NPO Start Plus kijken in het buitenland  
Met een abonnement op NPO Start Plus heb je sinds kort de mogelijkheid om het abonnement te gebruiken in de gehele EU. Dit geldt voor zowel het terugkijken van een gemiste aflevering van gisteren als voor het bingewatchen van hele seizoenen. Ga je op vakantie binnen de EU, dan hoef je niks meer te missen. Een abonnement op NPO Start Plus kan alleen afgesloten worden in Nederland.
Alleen NPO Start Plus kun je volledig bekijken binnen de EU. Uitzendingen, die vanwege uitzendrechten alleen op NPO Start te bekijken zijn en helaas niet buiten Nederland getoond mogen worden, zijn niet beschikbaar. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de livestreams van NPO 1, NPO 2 en NPO 3 of aan bepaalde aangekochte content. Mocht je alsnog graag live kijken buiten Nederland, dan kun je terecht bij BVN op bvn.tv of kun je kijken naar de livestreams van NPO NIeuws en NPO Politiek. 
Abonnementskosten € 2,95/ mnd 
Zweden hoort ook bij de EU, dus ...😁  💨

Bron: https://service.npo.nl/onderwerp/npo-start-plus#npo-start-plus-kijken-in-het-buitenland

aangepast door HenkRood
aanvulling

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

58 minuten geleden zei HenkRood:

Een abonnement op NPO Start Plus kan alleen afgesloten worden in Nederland.

Ja op een adres van npo binnen Nederland er staat niet dat buitenlandse eu burgers het niet mogen

58 minuten geleden zei HenkRood:

Alleen NPO Start Plus kun je volledig bekijken binnen de EU. Uitzendingen, die vanwege uitzendrechten alleen op NPO Start te bekijken zijn en helaas niet buiten Nederland getoond mogen worden, zijn niet beschikbaar.

Dit zou in strijd zijn met rechtspraak geografische beperkingen binnen de EU zijn uit den boze.

Maar npo hoeft niet iedere klant aan te nemen.

Laat mij graag overtuigen van het tegendeel

aangepast door luisteraar
Geplaatst:

kreeg net weer dit antwoord van cd

Yassin - Canal Digitaal <yassin@chat.canaldigitaal.nl>

16:30 (51 minuten geleden)

cleardot.gif
cleardot.gif
aan ik
cleardot.gif

De Canal Digitaal TV-App voor smart-tv's werkt ook niet buiten Nederland. Je kunt de Canal Digitaal TV-App wel op je telefoon, tablet en PC gebruiken.
Geplaatst:
9 minuten geleden zei bamse:

De Canal Digitaal TV-App voor smart-tv's werkt ook niet buiten Nederland.

Onlangs is een EU verordening van kracht geworden dat een geoblock op een abonnement verboden is

Geplaatst:

De Canal Digitaal helpdesk zit in Istanboel en hun uitspraken kun je zo bij JoZo inleveren. Doe zij het in potjes...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Ik moet gas terug nemen mbt geoblock

die geld niet altijd

Uit de verordening

5.   Deze verordening laat de regels die van toepassing zijn op het gebied van het auteursrecht en de naburige rechten, met name de in Richtlijn 2001/29/EG van het Europees Parlement en de Raad (22) vastgestelde regels, onverlet.

art3 richtlijn 2001/29

d) omroeporganisaties, met betrekking tot de vastleggingen van hun uitzendingen, ongeacht of deze uitzendingen via de ether of per draad plaatsvinden, uitzendingen per kabel of satelliet daaronder begrepen,

in het uitsluitende recht, de beschikbaarstelling voor het publiek, per draad of draadloos, op zodanige wijze dat de leden van het publiek op een door hen individueel gekozen plaats en tijd er toegang toe hebben, toe te staan of te verbieden.

Het arrest van de engelse pub bruist er wel tegen in

aangepast door luisteraar
  • Moderator
Geplaatst:

De Canaldigitaal app voor tv's werkt wel in het buitenland, maar je moet wel in de tv instellingen menu aangeven dat je tv in Nederland is opgesteld.

Wanneer de tv in een ander land wordt geconfigureerd zal je de app niet vinden in de app store van de tv.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

dus als ik een in nederland een smart tv koop welke ondersteund word door cd en daar de cd app op de tv zet en hem dan mee neem naar zweden dan werkt volgens jou de cd app gewoon 

Geplaatst:
4 uur geleden zei ceesv:

De Canaldigitaal app voor tv's werkt wel in het buitenland, maar je moet wel in de tv instellingen menu aangeven dat je tv in Nederland is opgesteld.

Wanneer de tv in een ander land wordt geconfigureerd zal je de app niet vinden in de app store van de tv.

Zodra je de tv aansluit op internet laadt hij de apps van het betreffende land, niet welk land je gekozen hebt.

Op LG en Samsung is Canaldigitaal niet te vinden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...