waveman Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 1. Al enige tijd heb ik dat het display van de ontvanger vaag te zien is. 2. Afstand bediening werkte niet(dacht ik) dus nieuwe gekocht en moet nog steeds meerdere keren drukken om van kanaal te wisselen. 3. Tijdens scannen komen er vaak kanalen tevoorschijn die PT er voor hebben(bvb.) PT1218,PT1219 enz. vervelend is dit omdat het gewone kanalen betreft. Vraag is: heeft het vervagen van het display misschien met het ontvangen van de afst. bediening te maken?
Satterdam Geplaatst: 10 februari 2019 Geplaatst: 10 februari 2019 1 en 2 lijkt mij iets hardwarematigs met de ontvanger. een reparateur weet daar wel raad mee. 3 heeft te er mee te maken dat het signaal te zwak is om de kanaalinformatie goed in te lezen bij de zenderscan. Hoe is het signaalkwaliteit bij deze kanalen? staat je schotel goed afgesteld ?
waveman Geplaatst: 13 februari 2019 Auteur Geplaatst: 13 februari 2019 Dank voor je antwoord Satterdam. 1 + 2 zal ik na laten kijken. 3 de PT kanalen komen de ene keer wél de andere keer niet, op wat voor manier ik ook scan.......signaal sterkte is prima. Wellicht is een downgrade naar eerdere versie het proberen waard.
Satterdam Geplaatst: 13 februari 2019 Geplaatst: 13 februari 2019 De kabel kan ook het probleem zijn dat er signaalproblemen zijn. maar downgraden van de firmware kan ook wel een oplossing zijn.
waveman Geplaatst: 2 maart 2019 Auteur Geplaatst: 2 maart 2019 Downgraden heeft niets uitgehaald, dan maar het mes er in volgende week
Satterdam Geplaatst: 3 maart 2019 Geplaatst: 3 maart 2019 Dan blijft over de kabel of LNB wat betreft het signaal probleem.
waveman Geplaatst: 11 mei 2019 Auteur Geplaatst: 11 mei 2019 Het probleem is verholpen, op de 2 aanwezige printplaten zaten elco's die bol stonden. Display is totaal vervangen en nieuwe geplaatst. Wat nog over blijft zijn de PT zenders die ook nu weer tijdens het scannen te voorschijn komen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen