Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen, na lange tijd twijfelen heb ik deze week een schotel laten installeren met Astra 1,2,3 en Hotbird er op.

Ik heb een CanaalDigitaal CI module 701 erbij genomen en mijn 4K Panasonic  TX-40FXW724 TV heeft een tuner ingebouwd, dus ik kan TV kijken en heb prima ontvangst inclusief wat 4K demo kanalen.

Echter ik wil zenders zien die CanaalDigitaal niet in hun zenderlijst heeft zitten, met name Poolse zenders want mijn vrouw is daar geboren. De installateur vertelde dat die er zijn, maar dat ik daarvoor zelf op fora op onderzoek moest naar transponder codes en frequenties om die handmatig toe te voegen.

Na een dagje zoeken denk ik dat de beste oplossing is een zenderlijst te laden met het handje waarbij de "kanalenlijst Hans" blijkbaar de meest complete optie moet zijn.

Maar dan blijkt die er in verschillende formaten voor verschillende systemen te zijn, en Panasonic vermeld niet welk formaat ze ondersteunen alleen dat je een zenderlijst kunt importeren.

Nu heb ik de volgende vragen:

1. Zit ik op de juiste weg hiermee, of kan ik het beter anders doen?

2. Indien ik goed bezig ben, hoe weet ik welk formaat ik nodig heb, en hoe houd ik de zenderlijst bijgewerkt?

3. Is er ergens een Howto die ik "moet" lezen in deze fase als beginneling?

Geplaatst:

Een tv met ingebouwde satelliettuner waarbij je eerst de CD-zenderlijst in laadt en daarna nog handmatig zenders toevoegt, ben ik nog niet tegen gekomen. Ik heb zelf een Samsung 4k en Samsung Nederland zegt dat dat niet gaat. Bij andere merken hetzelfde probleem.
Het enige is dan ook de zenders per satelliet zelf laten zoeken en de zenders handmatig in de gewenste volgorde zetten. De kanalenlijst "Hans" is natuurlijk ook een optie.
Wel is het zo dat Canal Digitaal nogal eens zenders wisselt. De laatste tijd zijn er de nodige zenders uitgegaan en de komende tijd gaan er nog meer uit. Ze beloven dat er ook weer vervangende zenders voor terug komen. Die zul je er dus ook handmatig bij moeten zetten.
Je kunt ook een FTA-satellietontvanger er bij kopen en die speciaal gebruiken voor de Poolse zenders. Je hebt dan wel een tweede aansluiting nodig.

Maar in de CD-zenderlijst zitten toch niet een paar 4-K zenders maar wel 10 4K-zenders die je fta kunt ontvangen met de 4 satellieten die je kunt ontvangen

• Moderator
Geplaatst:
1 uur geleden zei swhnld:

met name Poolse zenders want mijn vrouw is daar geboren

Kijk in Polen bij familie voor een ontvanger en abonnement (kaart) voor de Poolse zenders.

Zonder abonnement is er niet veel te zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@ceesv de TV kan 2 kaarten aan, dus de Poolse kaart komt zeker nog.

@Sprietje Zou ik beter af zijn met een losse tuner en dan de Hans lijst laden, dat de tuner die zelf automatisch update?

• Moderator
Geplaatst:

in het menu de transponder selecteren en op scan drukken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ok, ga ik proberen. Vond hier trouwens op het forum nog een post naar een zenderlijst editor voor Panasonic TV, is alleen wel Java voor nodig op de PC.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...