maja Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 Mijn Invacom LNB heeft het begeven en aangezien dat deze nogal prijzig zijn wil ik deze vervangen door een andere lnb.
Sprietje Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 (aangepast) Een goede lnb waarmee je ook geen problemen hebt met de aansluitingen als hij precies boven een draagarm staat is de Inverto Premium Universal 40mm PLL-lnb. De kop is 3mm groter dan de kop van de Invacom-lnb. Zie: http://www.inverto.tv/lnb/364/quad-universal-40mm-pll-lnb Bekijk de problemen die de vroegere Inverto Black Premium had is de bijlage. 16 februari 2019 aangepast door Sprietje 1
maja Geplaatst: 16 februari 2019 Auteur Geplaatst: 16 februari 2019 (aangepast) De invacom zat op mijn primefocus schotel van 1800 mm. Deze had ik omgebouwd met een echostar feedhoorn. Na jaren trouwe dienst is het afgelopen. Nu heb ik een oude philips lnb ingebouwd ook met een echostar feedhoorn. Ruisgetal is meen ik .0.6 Deze doet het nog prima. Alleen is deze single. Daarom dacht ik zet een quad lnb op de plaats van de astra 19.2 e. Astra3 BBC zit helemaal op het eind van de rails links als je ervoor staat. Op de wavefield staan nu 12 lnb's zowel twins als single. Ik zie bij jouw vermelde lnb's geen inverto quad black ultra staan is deze niet beter ? Of past deze niet? 16 februari 2019 aangepast door maja
Sprietje Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 Als de lnb helemaal op het eind van de rail staat, bevindt hij zich hoogstwaarschijnlijk niet boven de draagarm van de hulpreflector en kun je zeker ook een Inverto Black Ultra nemen, zie de bijlage. 1
maja Geplaatst: 16 februari 2019 Auteur Geplaatst: 16 februari 2019 Is deze kwalitatief beter ? Ik ken de specificaties niet.
Ventura Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 9 minuten geleden zei maja: Is deze kwalitatief beter ? Ik ken de specificaties niet. Zie deze link van Inverto: http://www.inverto.tv/lnb/258/quad-hgln-40mm-lnb Of het kwalitatief beter is nog een tweede verhaal. Het woord "degelijk/duurzaam" kennen de meeste fabrikanten niet meer ivm weg gooi maatschappij.
Sprietje Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 De kwartsgestuurde PLL-lnb doet het vooral prima voor transponders met een lage SymbolRate zo van 200 MHz tot 5000MHz. De Inverto Black Ultra presteert bij SymbolRates van 22.000 tot 30.000 MHz net iets beter.
Mrbeam Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 Off toppic: Voor symb rate is de eenheid sps. In jouw voorbeeld dus 200 ksps tot 5 Msps. https://en.wikipedia.org/wiki/Symbol_rate MHz is voor frequenties 😉 Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Sprietje Geplaatst: 16 februari 2019 Geplaatst: 16 februari 2019 Klop, ik wist dat het niet juist was maar had geen tijd meer om er de juiste eenheid bij te zetten. Symbol Rate is in symbols per second (sps of s/s). PLL-lnb's presteren beter tot ongeveer 5000 sps. Inverto Black Ultra tot nu toe beter bij een Symbol Rate tussen 5000 en 20.000 sps ofwel 5 ksps tot 20 ksps. 1
T90user Geplaatst: 26 februari 2019 Geplaatst: 26 februari 2019 Dank je, goed dat te weten. Ik gebruik momenteel alleen ontvangers die alleen signalen vanaf 1000 sps kunnen doorgeven, misschien is dat dan wel de reden waarom ik mijn Invacom met bijbehorende Raven feedhorn maar weer heb verwisseld voor een Black Ultra. Ik had inderdaad de indruk dat die BU (die met één uitgang, NIET met twee) net dat kleine beetje meer binnenhaalde dan de Invacom.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen