Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoek goede mediaspeler waarbij ook ipv eenvoudig is in te stellen met scart of component aansluiting voor oude tv op strijkkamer van ons madam :)

Keek tot voor kort DVB-T maar dat is nu gedaan.

Geplaatst:

Ik ken er geen enkele die dat probleemloos kan. IPTV heeft een snelle Internet verbinding nodig en je kan niet zomaar verbinden met elke geliefde zender. Je kan wel verder DVB-T kijken met TV vlaanderen, maar in de nieuwe norm DBV-T2 , maar je moet een nieuwe DVB-T2 decoder van TVV (= Antenne TV) en een abbo en internet hebben. Dan kun je 13 zenders hebben (GEEN NL of NPO zenders).

Ik heb ook een nieuwe DVB-T2 stick voor in de PC of Laptop, maar TV Vlaanderen laat mij NIET toe daarmee naar hun programma's te kijken. Ik zie alleen het Info scherm daarmee. De rest is gecodeerd.

Met een laptop en VLC (Video Lan) kan je in princiepe eenvoudig een IPTV stream zien, maar dat zijn meestal vreemde zenders. Abonnees die al SAT konden kijken via TV Vlaanderen, mogen ook gratis via internet (= Life TV) naar hun zenders kijken.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG

Geplaatst:

on1bes, bedankt voor uw info.

Antenne-tv zal het al niet worden. Ons madam had via dvb-t ook geen VTM etc..., dus dat hoeft niet.

Met VLC kan ik inderdaad alle belgische non-commerciële zenders via iptv bekijken (en nog vele andere).

Waarschijnlijk is een Android-player met de Live-tv app de oplossing.

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)
Op 19-2-2019 om 14:47 zei foefelken:

Keek tot voor kort DVB-T maar dat is nu gedaan.

Ik struin hier weer eens rond om dezelfde reden.

Ik heb een Sony TV met alle ingebouwde tuners behalve DVB-T2h265. Zit nu FTA op satelliet en ontvang NL via DVB-T1 met een sprietje.

Mijn smartTV is amper 3j oud maar heeft geen Android, dat kwam daarna.

Ik heb tot nu toe deze alternatieven gevonden:

1) In eerste instantie was ik op zoek naar een los DVB-T2HD kastje zoals ze massaal in Duitsland (ver-)kopen. Alleen dat Freenet gedoe... (dat schijn je te kunnen negeren).

De bedienbaarheid van TV gaat er enorm door achteruit. Ik haat al die settopbox kastjes uit het diepst van mijn hart.

2) IPTV. Er is een gigantische keuze aan zenders, en vooral lokale en verplchte (NL) nationale. Een leuke aanvulling op Sat-FTA.

Als ik een draadloze-muis-bediend  laptopje of tabletje met HDMI aan de TV knoop heb heb ik een hoop mogelijkheden. Maar het is wel weer een settopbox-achtige oplossing.

3) Heb nog eens gecheckt bij het restant smartTV apps die nog op Sony zitten: NOS en RegioTV. (Mogelijk heeft België ook zoiets)

Die zijn iets minder 'live' dan de feitelijke zenders en wat lastiger (trager) te bedienen, maar ze zijn een acceptabele oplossing als de TV aan het internet hangt.

Bij RegioTV zijn er zelfs meer zenders dan je FTA krijgt bij DVB-T1/T2h265.

Ik hoef dan geen nieuwe apparatuur bij te schakelen, ik blijf vrij van de settopboxen.

Al met al lijkt oplossing 3 in principe geschikt. Ik wacht af hoe dat bevalt in de nieuwe situatie.

aangepast door Zunigkyk
Belgische situatie...
Geplaatst:
Op 19-2-2019 om 22:35 zei on1bes:

IPTV heeft een snelle Internet verbinding nodig

Het is maar net wat je snel vindt:

1a2 mbps voor een SD-stream,5 voor een HD-stream en (naar ik gehoord heb) 15 voor UHD en als je dan een 20 mbps hebt zijn,zeker de eerste 2,niet echt veel.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Geplaatst:

Voor DVB-T2 ben je er aan voor de moeite naar een los DVB-T2 kastje. je kan in Belgie toch geen enkele vlaamse zender ontvangen zonder decodeerder.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...