Ga naar inhoud

Thor6 - Roemeense provider Digi - ontvangst in Nederland

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Zijn er mensen met ervaring met het ontvangen van Thor6 in Nederland, en dan speciaal met een Roemeense Digi-kaart en ontvanger?

Ik heb een 70 cm schotel, en kan enkele fta-zenders ontvangen (bijv. RTS 2) op mijn eigen Dreambox ontvanger, zodat ik zeker weet dat de schotel goed gericht staat. Maar, vervolgens lukt het mij niet om met de door de firma Digi verstrekte ontvanger NA9240 vervolgens hun zenders te scannen. Is de gevoeligheid van die 'gratis' ontvanger zo slecht? Moet ik een grotere schotel kopen?

Mvgr. Frits.

aangepast door Fritsje

Geplaatst:

Volgens mij zit je te zoeken op de verkeerde satelliet. RTS2 zendt FTA uit op 9°E

Een FTA-zender op 1°W is Music Channel in het Digi-pakket op 11900 H 28000 5/6. https://www.flysat.com/1west.php

Als je deze goed kunt ontvangen, kun je een scan doen met de door de firma Digi verstrekte ontvanger NA9240.

Ik ontvang 1°W op een Big-Bisat schotel.

Alvast succes!

0221Satfeeds-DX_3.jpg

0221Satfeeds-DX_5.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

Geplaatst:

Hi Frans, en SatFeeds.

Bedankt voor jullie snelle informatie. Erg interessant. De schotel is niet heel toegankelijk. Het is dus tot nu toe al best een bewerkelijk proces geweest.

Ik ga vandaag een nieuwe poging wagen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen