Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weeral opslag AB, 1 euro erbij en kanalen die verdwijnen. Toch beweren ze dat ze de goedkoopste zijn,is dit echt zo?

Ondanks deze prijsaanpassing blijven we de goedkoopste aanbieder van digitale tv op de markt.

Live TV is geen alternatief om deze zenders naar daar te verhuizen,daar heb ik toch geen grote UHD-TV voor gekocht?

Vanaf 29 januari 2019 zal de zender Edge Sports enkel verkrijgbaar zijn via Live TV (OTT). 
De zenders Fishing and Hunting en eSports TV zijn niet meer verkrijgbaar via satelliet. 

TV Oost, TV Limburg en ATV zijn sinds 3 
januari 2019 vanaf 12u niet meer beschikbaar. Deze zenders zijn enkel beschikbaar 
via Live TV (verbonden via STB's - OTT).

De zenders L1TV en Zeeland zullen vanaf 10 januari 2019 niet langer beschikbaar zijn via satelliet. De zenders zullen nog steeds beschikbaar zijn via je abonnement met Live TV.  

Geplaatst:

deze zenders (TV Oost, TV Limburg en ATV) zaten toch niet meer op satelliet zoals het beschreven is klinkt het of deze nog op satelliet uitzonden 🙄

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Inderdaad een gewaagde zet in tijden dat lineaire niche-tv-zenders snel verdwijnen.

Bij Basic+ wordt de 25 euro grens overschreden, terwijl er enkel zenders verdwijnen (wellicht meestal niet hun schuld) én ondanks de verschraling van het aanbod, ook de kwaliteit almaar verder naar beneden gaat. Transponders worden afgestoten, het aanbod migreert niet naar HD, integendeel, een zender als History heeft na jaren HD de overstap gemaakt naar SD.

Zelfs op geluidskwaliteit, wat bijna geen bandbreedte inneemt wordt bespaard. Zo zijn zowat alle tv- en radiozenders uit hun aanbod gezakt naar 160 kbps, wat echt niet om mee te stoefen is in het MP2-formaat. Telenet gebruikt 320 kbps voor de grootste Vlaamse zenders en gebruikt vaak het efficiëntere AAC. 

M7 Group heeft al geluk dat wij in België geen zenders hebben met een Dolby Digital-stream die ze moeten doorgeven, maar blijkbaar is 192 kbps MP2 ook al teveel geworden voor hen.

Jammer...

Als ze een waardige speler willen worden in het HD/UHD-tijdperk zouden ze eventueel via IPTV volwaardige 1080i streams kunnen voorzien voor minstens het volledige nationale aanbod, maar ook dit blijft kwalitatief stilstaan.

Het meest verontrustende voor hen is dat er ondertussen bijna geen haan meer over hun grillen kraait.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Geplaatst:
1 uur geleden zei Amazor:

Het meest verontrustende voor hen is dat er ondertussen bijna geen haan meer over hun grillen kraait.

Waarschijnlijk zijn er veel die gewoon geen andere mogelijkheid hebben.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Geplaatst:

Misschien kan het onderwerp toch worden aangepast zodat duidelijk is dat dit enkel de formule Basic+ betreft.

Ieder heeft uiteraard zijn eigen redenen om te kiezen voor een bepaald abonnement maar mij lijkt enkel de light formule nog interessant bij TV Vlaanderen.

Wie kiest voor TVV wil volgens mij vooral een basis aan zenders om wat mee te zijn met actualiteit. Gezien de povere beeld- en geluidskwaliteit van het gehele aanbod zie ik weinig waarde in de meer uitgebreide pakketten. Als ik meer zou betalen wil ik minstens alle zenders in fullHD en alle audio in veel hogere bitrates dan nu. Alle radio zenders en programma's met wat muziek of concertuitzendingen zijn gewoon om te huilen als je het resultaat hoort door een beetje deftige installatie.

Dan combineer ik liever TVV Light met bvb. Netflix om zo toch over content in hoge kwaliteit te beschikken.

• Moderator
Geplaatst:
2 minuten geleden zei Telesmurf:

Misschien kan het onderwerp toch worden aangepast zodat duidelijk is dat dit enkel de formule Basic+ betreft.

Aangepast.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het geldt ook voor de abonnees van Basic!

In de mail die ik ontving staat:

De prijs van je Basic abonnement zal aangepast worden van €17,90 per maand naar €18,90

Geplaatst:

TV Vlaanderen geeft momenteel dus een demonstratie van ondermaatse communicatie en transparantie want op hun website wordt nog steeds geadverteerd met de huidige prijzen.

Bij intekenen zal je wellicht nog 12 maanden aan dat tarief worden gefactureerd, maar erg netjes is het toch niet..

Voorlopig heb ik als Basic Light abonnee nog geen soortgelijke mail ontvangen.

Wanneer gaan deze verhogingen trouwens in ? Ik veronderstel niet vroeger dan 1 april want zoiets moeten ze toch een maand vooraf meedelen.

Geplaatst:

De prijs van je Basic abonnement zal aangepast worden van €17,90 per maand naar €18,90(1) per maand. De nieuwe prijs zal je terugvinden op de eerstvolgende aanrekening of Europese domiciliëring voor de abonnementsperiode na 1/04/2019 (2).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...