Pieterrr Geplaatst: 21 februari 2019 Geplaatst: 21 februari 2019 Wie zou mij kunnen zeggen hoe ik van "afstemmen mislukt" op Astra 19.2 afkom. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, Openpl 7.0 geïnstalleerd, kanalen opnieuw gescand. Niets heeft geholpen. Het vreemde is dat ik daar bij de overige satellieten geen last van heb.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 februari 2019 Moderator Geplaatst: 21 februari 2019 Een paar mogelijkheden opgesomd: Ka band in de instellingen i.p.v. Ku band bij Astra 19 Tuner niet goed geconfigureerd voor Astra 1 Diseqc instellingen voor Astra 1 foutief ingesteld Diseqc schakelaar defect Kabel tussen Diseqc schakelaar en LNB defect LNB defect Verkeerde, CCS coackabel gebruikt. Geen of corrupte transponderlijst voor Astra 1 etc. etc. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pieterrr Geplaatst: 20 maart 2019 Auteur Geplaatst: 20 maart 2019 (aangepast) Ik kamp nog steeds met hetzelfde probleem. Nu heb ik het op 19.2 oost. Bij de andere satellieten is de ontvangst ongestoord.Voor alle satellieten heb ik dezelfde tuner instellingen. Tussen deze storingen door heb ik gewoon beeld met 16 dB ontvangst. Het is nu windstil. 20 maart 2019 aangepast door Pieterrr
Moderator ceesv Geplaatst: 20 maart 2019 Moderator Geplaatst: 20 maart 2019 Op 21-2-2019 om 17:51 zei Pieterrr: Het vreemde is dat ik daar bij de overige satellieten geen last van heb. LNB voor 19.2 Astra 1 Defect? Diseqc switch defect? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pieterrr Geplaatst: 20 maart 2019 Auteur Geplaatst: 20 maart 2019 Dat kan niet, want de schotel is draaibaar.
Satterdam Geplaatst: 20 maart 2019 Geplaatst: 20 maart 2019 dan is de motor waarschijnlijk niet goed afgesteld op astra
Frans B Geplaatst: 20 maart 2019 Geplaatst: 20 maart 2019 Daar lijkt het wel op. Gebruik de signaalmeter en stel die in op een zender die je wilt zien. Dan de schotel een beetje laten draaien, llinks en rechts. Dan moet het toch lukken. System Administrator (niet van deze site)
Pieterrr Geplaatst: 20 maart 2019 Auteur Geplaatst: 20 maart 2019 Dat kan het ook niet zijn. Zodra de storing even weg is heb ik een signaalsterkte van zo'n 17 dB.
Moderator ceesv Geplaatst: 20 maart 2019 Moderator Geplaatst: 20 maart 2019 Heb je die storing op alle Astra 1 transponders? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
dvbs Geplaatst: 20 maart 2019 Geplaatst: 20 maart 2019 Wanneer en hoe vaak doet zich dit voor? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
mebo870 Geplaatst: 20 maart 2019 Geplaatst: 20 maart 2019 Dat lijkt op een los of slecht contact in de F connector buiten, zo'n kabel beweegt bij het draaien, best mogelijk dat die coaxkabel te strak staat of ergens tegenaan loopt . The key to happiness. Stay away from idiots
Pieterrr Geplaatst: 20 maart 2019 Auteur Geplaatst: 20 maart 2019 Dit zou het inderdaad kunnen zijn gezien steeds het onvoorspelbare karakter. Dank voor je reactie. Ik ga morgen alle verbindingen na. Dan hoop ik morgenavond hier terug te komen en dan hoop ik te kunnen zeggen dat het probleem is opgelost.
Pieterrr Geplaatst: 21 maart 2019 Auteur Geplaatst: 21 maart 2019 Dank je wel mebo870. Het probleem is opgelost. Perfecte ontvangst nu nadat ik alle aansluitingen had gecontroleerd. Een aansluiting was wat losgedraaid, waarschijnlijk door het draaien van de schotel en de hevige stormen die er onlangs zijn geweest.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen