Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben dus nog steeds een beginneling, en met de hulp van een aantal leden hier heb ik ondertussen een aantal problemen kunnen oplossen (linker LCD en opnamelocatie), waarvoor dank.

Ondertussen heb ik het volgende probleem.

Ik heb dus de Vu plus Duo2 met openPli 7.0, met interne 500GB HDD. Ik heb ook een externe Seagate 1 Terra GB eraan gehangen, daar stonden opnames op van 3 jaar ongeveer. Het is altijd mijn bedoeling geweest om deze naar een laptop te copieren, daar de bestanden te bewerken, en diegene die ik wou bij houden weg te schrijven op een dvd'tje (ik ben nog van de oude stempel).

Dus eindelijk nu de laptop aangeschaft, HP die draait op windows. Ik dacht dat het heel simpel was om de Seagate te copieren naar een windows pc. Mis poes dus, schijf is niet toegankelijk. Niet op een Mac, niet op een windows. Na veel vijven en zessen blijkt het aan Linux te liggen. Dus ik dacht, wss is die seagate bewerkt of geschreven voor Linux (destijds door mijn kameraad in orde gezet). Dus ik neem een leeg USB stickje en probeer op te nemen. Gaat natuurlijk niet, maar hij neemt wel op zijn interne HDD op, ik kan deze via de vu verplaatsen naar de USB stick. Ik neem de stick eruit, steek die in mijn laptop en het filmpje speelt. Bewerken heb ik nog niet geprobeerd. Ik denk bij mezelf probleem opgelost en koop een nieuwe 2 terra HDD van Western Digital. Ik sluit deze vanmorgen aan op de Vu.

De Vu ziet deze staan, maar als ik mijn opname locatie gewoon laat staan (zoals bij de seagate) dan zegt hij dat ik een beschrijfbare directory moet kiezen. Ook hier kan ik de bestanden van interne HDD naar de externe copieren. Deze spelen ook gewoon op de Windows pc af.

Ik neem aan dat ik de externe schijf moet "mounten"?

Hoe doe ik dat? En stel dat ik ze mount, is dat dan opnieuw met Linux?

Zo ja, dan wil dit zeggen dat de schijf opnieuw niet toegankelijk zal zijn via windows of Mac pc?

Hebben jullie hier een, niet al te moeilijke, oplossing voor aub? Of raden jullie een andere ontvanger aan mss waar er geen problemen zijn?

Wss is dit allemaal peanuts voor jullie, maar ik ben een absolute kluns hierin.

Ik heb een aantal foto's toegevoegd.

Alvast bedankt voor de hulp.

50.jpg

51.jpg

53.jpg

54.jpg

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Misschien in eerste instantie een beetje geduld hebben, jij stelt deze vraag 4 uur geleden en verwacht dat binnen 3 uur iemand antwoord heeft....😉

Zoals ik het verhaal lees moet deze vraag in 2 delen worden behandeld,

1. wil jij de inhoud van de schijf op een Windows laptop / PC uitlezen?

2. wil jij de inhoud van de schijf op jouw DUO2 uitlezen?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Even een opmerking.....  als je de schijf wilt benaderen met je laptop, installeer dan "linuxreader".  Sluit die Hd dan op de laptop aan via usb poort, en voila...... windows "ziet" hem, en je kan deze benaderen, lezen en schrijven.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:

om de USB te zien zoals jeevanhoof schrijft moet wel de samba configuratie geschikt gemaakt zijn door dit deel

[USB-disk]
  comment = The usb-disk
  path = /media/usb
  read only = no
  public = yes
  guest ok = yes

toe te voegen

de rest van de beschrijving en gestelde vraag begrijp ik niet

te onduidelijk voor mij

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Sowieso typisch...

Eerst roept TS 4 uur na plaatsing ..'Niemand'.., schijnbaar had hij haast en nu reageert TS niet op de gestelde vragen of reacties.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Dat komt omdat ik de vraag op mijn werk gesteld heb, gisteren heb ik niet gewerkt :-)

Maar inderdaad, sorry als ik wat te ongeduldig was.

Ik zal even wat proberen duidelijker te zijn.

Ik wil dus de opnames die ik maak op de externe hdd idd benaderen via een windows laptop om deze te knippen/ plakken en op dvd te branden.

Ik wil best een 2 terra intern steken maar hoe geraken deze opnames dan op mijn pc?

Vraag is of ik de nieuwe externe moet mounten, en hoe ik dat moet doen?

En als ik ze mount of ze dan opnieuw voor Linux wordt "geschreven".

Verder was de andere vraag hoe ik mijn Seagate (Linux) kan redden, meer bepaald de opnames.

Dank jullie wel allemaal.

Geplaatst:

Als de HDD via je box benaderbaar is, kun je via een correcte samba configuratie deze gewoin via je PC benaderen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

zoals ik schreef die aanvulling moet in de etc/smb.conf staan en dat kun je gewoon uit forum bericht knippen en in DCC_E2.exe via het tabblad FTP de smb.conf op de VU+ editen

dan reboot je hem en hij is zichtbaar in windows... smb:\\192.168.178.110 of smb:\\VUDUO2

dan hoef je niets af te koppelen en /of via fsdrivers toe te voegen aan windows

gewoon via netwerk overhevelen en de movie bewerken

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

het wordt een potje raden wie wat moet doen of wie er moet reageren

als je duidelijker kunt zijn wat je hebt begrepen en wat je nu wilt doen

- heb je DCC_E2.exe op je pC staan

- heb je al eens een verbinding gelegd met de VU+ via DCC_E2 (ipadres van de VU en je root:paswoord)

- heb je verbinding klik je op het zijdeling aangebrachte TABBLAD FTP

- daar kun je doorklikken totdat je in /etc/*bestanden* bent aangelangt

- daar zoek je smb.conf

- dan open je die middels rechtermuisklik (voor rechsthandige) met bewerken / bearbeiten

- dan plak je het deel er in

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Alles is geinstalleerd en werkt.

Ik zie de interne hdd dus gewoon staan in mijn netwerk en ik kan er alles afhalen.

Alleen duurt het copieren van de vu naar de laptop wel heel erg lang.

Dit zal wss te maken hebben met een te traag netwerk?

Dus ik ga nu proberen om het rechtstreeks via de kabel te laten gaan ipv via wifi.

En mss moet ik maar een interne 2 terra hdd laten inbouwen.

Maar voorlopig zal het zo ook wel lukken.

Allemaal heel erg hartelijk bedankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...