Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Let erop dat je een crosscable nodig hebt als je de box rechtstreeks aan je pc hangt.

Met een gewone netwerkkavel gaat het niet lukken zonder router ertussen.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:
4 uur geleden zei Davy147:

Dit zal wss te maken hebben met een te traag netwerk?

Dus ik ga nu proberen om het rechtstreeks via de kabel te laten gaan ipv via wifi.

Wifi zal trager zijn als bekabeld!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja daarom dat we het zo gaan proberen.

Heb ook iets gelezen van 2.4 en 5, iets met Telenet.

Ik heb die 2.4, dus zal naar 5 moeten, ik neem aan downloadsnelheid.

Ben benieuwd.

Geplaatst:

het is via samba / cifs Windows Networking in je netwerk niet heel erg snel, maar zo'n 50 a 80 MByte/sec is goed haalbaar bij grote bestanden zoals de .ts (opnames)

maar dat heen en weer kopieren is helemaal niet de bedoeling van een netwerk

alleen in het geval dat men DVD'tjes wilt maken zonder reclame in de opname (voor de buren en zo) heb je het nodig

ik kopieer nagenoeg niets meer behalve de backup van nas to nas ;) natuurlijk

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Dat is net de hele opzet van dit verhaal Tonski. Ik wil echt opnames kunnen bewerken en dan schrijven op een dvd'tje.

Het gaat mij om snooker, bv O'Sullivan tegen pakweg Murphy, live uitzending. In de mid session interval krijgen we bv Selby tegen Ebdon.. Je wilt niet weten hoe snel die Selby eruit moet zijn :-)

Dat is de hele opzet van dit verhaal. Daarom ook speciaal laptop met goede videokaart, dvd schrijver, enz gekocht.

Vroeger copieerde ik VHS banden, later dvd'tjes en nu moet het dus zo maar.

Straks gaan we de kabel eraan hangen, dan zou het vlotter moeten gaan.

Geplaatst: (aangepast)

dat is prima, maar kost dus tijd om te kopiëren dat is duidelijk

met de LAN kabel is veel sneller / altijd prettiger

overigens dat moet ook niet overdag, dat kun je ook 's nachts doen als jij slaapt

a ) een mount aanmaken voor het overhevelen

door bijvoorbeeld die snelle laptop te mounten en filemanager te gebruiken die je als je naar bed gaat "aanzwengelt" opstart met kopieren OF verplaatsen

b ) een mount aanmaken opdat ie altijd opnames op je laptop wegschrijft en niet naar de interne hdd of USB

b1) daarmee kun je de bewerkte bestanden ook in ruwe vorm op je VU+ afspelen als .ts

b2) daarmee kun je dus tijd besparen

( b als duurzame optie kan natuurlijk alleen als je laptop ook altijd in het netwerk hangt )

daarom heb ik destijds gekozen voor de NAS als opslaglocatie die is 24/7 beschikbaar en zelfs per VPN van buitenaf aanspreekbaar

je kunt natuurlijk ook die USB schijf middels NTFS formateren en gebruiken voor opnames, dan hang je hem na een umount aan de laptop en bent zonder kopieren al aan de slag

als het een USB3 schijfje is is dat alleen maar gunstig op een zelfde usb 3 laptop

ciao ciao

vergeet ik dat je dan wel in je samba configuratie de gebruiker everybody moet instellen / dit i.v.m. de bestandsrechten

aangepast door Tonskidutch
aanvulling...>

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ok dank u wel!

Hoe moet ik eigenlijk mounten? Heb je daar specifiek Linux voor nodig? Of waar doe ik dat?

Welk programma kan ik best gebruiken om .ts bestanden in te korten/ bewerken?

`mounten doet een USB disk automatisch bij VU+

'mounten van een windows pC doe je in de netwerkbrowser (nadat je op de pC een gedeelde map hebt vrijgegeven)

umounten dus afkoppelen dioe je via het menu van de VU+

vergeten

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ik doe mijn best, maar ik ben er niet zo goed in.

Ik moet echt alles uitzoeken.

Daarom dat ik dankbaar ben voor uw, en de anderen, hun hulp.

afhankelijk van je image op de VU receiver kun je NTFS discs gebruiken

het is minder gebruikelijk maar het kan

je moet wel voordat je die disk uit de VU+ rukt, die disk umounten (afkoppelen via het menu) ander kan het image danig van streek raken en wilt soms niet meer doorstarten als je hem (de VU+ zonder usb disk) aanzet

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ondertussen werkt alles naar behoren

Alleen heb ik nu weer het probleem dat de stremming niet meer werkt. Ik gebruik de vu app zowel voor iPad, iPhone en Samsung tablet. Hiervoor werkte dit wel. Als ik de app open ziet hij de box niet meer bij de auto configuratie. Manueel de box ingeven zegt hij geen verbinding. Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Op de box nagekeken of die webif open staat, maar dat is het geval. Ik heb ook geprobeerd het ip adres in te geven in de browser maar doet niks.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...