Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Of je nou DAB+ of DVB-T2h265 neemt: je krijgt maar een beperkt aantal (Nederlandse) radiozenders. Nooit bij stil gestaan, maar eigenlijk lijken ze bijna compatibel!

Kwa aanbod hoef ik niet meer keuze.

Als alternatief voor zeer zeldzame gevallen zoek ik die wel op satelliet of internet.

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb nog eens wat geëxperimenteerd met mijn Akai "DVD-player with HDMI, USB-port and Cardreader".

Beestje van 10+ jaar oud, destijds gekocht bij MM voor €60. (www.Akai.eu bestaat niet meer, wat er van over is daar wordt je niet blij van )

Hij geeft het beeldmenu wel weer via HDMI, maar ik kan via Sony Bravia's afstandbediening er niets mee regelen, alleen geluid harder en zachter.

Tracks kiezen, instellingen enzo moet echt met afstandsbediening van Akai.

Ik twijfel dus of het met HDMI van een DVB-T2h265 wel gaat lukken...

aangepast door Zunigkyk

Je denkt verkeert om

Als jou dvbX onvanger en jou tv hdmi-cec aan kan kan je met de afstand bediening van

jou dvbX ontvanger je tv bedienen met aan/uit harder/zachter meer heb je ook niet

nodig in de praktijk.

aangepast door luisteraar
Geplaatst:

De TV heeft hdmi-cec, de Akai-speler misschien niet.

Ik wil met de Sony AB die "dvbX" bedienen.

Naast harder en zachter moet ik toch minimaal een ander kanaal op de "dvbX" kunnen selecteren.

10 minuten geleden zei Zunigkyk:

Naast harder en zachter moet ik toch minimaal een ander kanaal op de "dvbX" kunnen selecteren.

Dat kan toch je gebruikt de afstand bediening van jou dvbX

Gebruik je de ontvanger van kpn voor dvb-t gebruik je de afstand bediening van

de kpn ontvanger ook om tv aan/uit harder/zachter te zetten.

ALS de ontvanger hdmi-cec aan kan (weet ik niet)

Geplaatst:
17 minuten geleden zei luisteraar:

Dat kan toch je gebruikt de afstand bediening van jou dvbX

Ik wou voor alles de Sony afstandsbediening gebruiken.

Natuurlijk kan de dvbX met de dvbX-bediening gebruikt worden, net zoals de Akai werkt met de Akai-bediening.

( Je denkt toch zeker niet dat ik mijn dure Sony ondergeschikt ga maken aan zo'n dvbX prul? 😁😁😁  )

Geplaatst:

Ik denk helemaal niets

JIJ vraagt kan ik alles confortable bedienen antwoord JA

Je gebruikt de bediening van het apparaat wat je op dat moment gebruikt

of dat nou jou akai sony lg kpn-dvb ontvanger enz maakt niets uit.

Jou tv is een dom ding die kan aan/uit harder/zachter meer moet dat ding niet doen

dat kan je via hdmi-cec doen met de afstand bediening van jou akai soni lg kpn-dvb apparaat .

Of jou bijzonder akai hdmi-cec kan weet ik niet

3 uur geleden zei luisteraar:

Jou tv is een dom ding die kan aan/uit harder/zachter meer moet dat ding niet doen

Hoho! Het is een bravia hoor. Dit doet ie bij een

BD/DVD player

• Automatically turns the “BRAVIA” Sync-compatible device on and switches the input to that device when you select it from the Home Menu or Sync Menu.
  • Automatically turns the TV on and switches the input to the connected device when the device starts to play.
  • Automatically turns the connected device off when you turn the TV off.
  • Controls menu operation (S_RMb_arwup.icon.png/S_RMb_arwdown.icon.png/S_RMb_arwleft.icon.png/S_RMb_arwright.icon.png buttons), playback (e.g. , S_RMb_dvd_PLAY.icon.png button) and channel selection of the connected device through the TV’s remote control.

Vooral de laatste regel is belangrijk bij een "dvbX", dat ik door de menu's kan met de Sony afstandsbediening via de Sony TV, zodat de "dvbX"

(inclusief "dvbX"-afstandsbediening) weggestopt kan worden, c.q. onzichtbaar mag zijn.

Overigens blijkt de HDMI-CEC volop in beweging te zijn in de Linux wereld: https://kernel-recipes.org/en/2017/talks/hdmi-cec-status-report/

Leesbaarder is dit HDMI-CEC status report.pdf

aangepast door Zunigkyk
Geplaatst:
31 minuten geleden zei Zunigkyk:

Controls menu operation (S_RMb_arwup.icon.png/S_RMb_arwdown.icon.png/S_RMb_arwleft.icon.png/S_RMb_arwright.icon.png buttons), playback (e.g. , S_RMb_dvd_PLAY.icon.png button) and channel selection of the connected device through the TV’s remote control.

hoe denk je dat dit werkt? 

dit is hdmi- cec

Ik geef het op ik zie jou bedienings probleem niet kan je hierdoor ook net verder helpen 

Ja het is hdmi-cec.

Wat jij niet inziet is dat de "dvbX" bediend kan worden dmv de TV, en waarom dat belangrijk is (voor mij).

Ik leg het nog 1x uit, en dan geef ik het ook op.

Jij wou dat ik de TV bedien dmv de "dvbX".

En dat ik de TV ook bedien met afstandsbedieningTV. Want "dvbX" doet geen satelliet, dat doet de TV.

Dan heb ik dus toch 2 afstandsbedieningen nodig.

En bovendien kan ik "dvbX"-kastje niet wegstoppen, want die moet bij jou zichtbaar blijven voor zijn eigen afstandsbediening.

aangepast door Zunigkyk

als jou tv hdmi- cec volledig ondersteund en het dvb-t2 kastje ook kan je met jou tv afstand bediening het dvb-t2 kastje bedienen en andersom ook. 

Als de dvb-t2 afstand bediening een speciale toets heeft bv omschakelen radio / tv en jou tv afstand bediening heeft die niet moet je maar met tegenzin afstandbediening dvb-t2 ontvanger gebruiken. 

Geplaatst:

De NPO radio zenders worden inderdaad met DVBT2 meegestuurd. De audio bij DVBT2  is in AAC met niet hele super kwaliteit, enigszins vergelijkbaar met DAB+.

Internet radio blijft de beste kwaliteit maar heb je 15-20 sec vertraging. Mocht dat jou niet interesseren dan is DVBT2 prima voor jou.

DAB+ radio is voor onderweg leuk omdat je dan veel zenders hebt zonder meerprijs (behalve het installeren van een DAB+ ontvanger in je auto) maar voor thuis zou ik ook hier gaan voor Internetradio. Veel meer zenders en in betere kwaliteit.

Technisat Digipal Dab+ is inderdaad een prima en populaire ontvanger voor zowel dab+ als dvbt2 (vooral bij onze oosterburen)

Ik zelf heb een Edision Mio 4k met zowel satelliet ontvangst als DVBT2, en die funktioineert naar volle tevredenheid. NPO gratis en de rest van de bbc en duitse zenders ook.

Goed voor de portemonnaie 🙂

Op 25-2-2019 om 09:37 zei luisteraar:

als jou tv hdmi- cec volledig ondersteund en het dvb-t2 kastje ook kan je met jou tv afstand bediening het dvb-t2 kastje bedienen en andersom ook. 

Als de dvb-t2 afstand bediening een speciale toets heeft bv omschakelen radio / tv en jou tv afstand bediening heeft die niet moet je maar met tegenzin afstandbediening dvb-t2 ontvanger gebruiken. 

Ik noteer hier even voor mezelf "STRONG SRT 8540 hat keine CEC Unterstützung XORO HRT 8720 hat keine CEC Unterstützung", hoewel ze beide een HDMI hebben.

Wat wel werkt:

Technisat DigiPal t2 HD hat eine CEC Unterstützung und wenn man den Schnellstart aktiviert kann man sowohl mit der TV als auch mit der Receiver FB alle Geräte auf einmal einschalten. Wenn man jetzt noch mit der TV FB einen Senderwechsel auf dem Receiver hinbekommen würde, wäre es echt Top. Aber ich will mal nicht klagen. Allerdings liegt der Preis deutlich über den der beiden ersten Geräten.
Getestet habe ich es mit einem Sony Bravia TV und Sony Tuner.

aangepast door Zunigkyk
Geplaatst:

je kan ook een Enigma2 uhd ontvanger nemen met dvb-t2 tumer. 

bij mijn vu+ werkt de hdmi-cec goed ook met zappen met tv afstand bediening op de dvb-t2 ontvanger. 

nu je enkel fta wil ontvangen gaat dat. 

Voorzover ik heb kunnen uitpluizen lijken al die zogenaamde HDMI-CEC "dvbX" dingen gebruik te maken van een soort universele afstandsbediening. Zowel Samsung GX-MB540TL   als TechniSat DigiPal T2 HD hebben in hun handleiding uitgebreide lijsten met codes staan voor zowat alle merken.

Zou zo'n "One For All URC 7120" niet een aardige oplossing zijn bij andere merken-combinaties?

universele-afstandsbediening-2-apparaten-geschikt-voor-tv-satelliet-dvd-settopbox-en-anderen.jpg

aangepast door Zunigkyk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen