Ga naar inhoud


commerciele ruimtevaart joepie


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Virgin Galactic, ruimtevluchten commercieel. (vandaag in het nieuws wegens de eerst die gelukt is)

Ik dacht na het lezen van het nieuws, ja ja al die rijke gasten gaan 220.000 euro per vlucht betalen, maar wat kost dat ons eigenlijk?

Gezien het CO2 debat en de uiterste inzet van ons allen dat CO2 qua footprint te beperken, zoals het ook afgesproken is tijdens de klimaattop van Parijs enz enz

Dan kijk je eerst naar of er iets bekend is over die Virgin Galactic. En ja hoor; http://nasawatch.com/archives/2014/01/how-green-is-vi.html

En je moet natuurlijk doorsnee vergelijkingsmateriaal hebben anders dan een vlucht naar Singapore. {Poor us all)

Wat kwam ik redelijk snel tegen; https://www.duurzaamthuis.nl/hoeveel-co2-stoot-ik-uit-bereken-je-carbon-footprint en de vraag rijst waar hebben ze dat allemaal uitgerekend en hoe ben ik dan onderweg? Maar goed even afgezien van het 4 personen huishouden per jaar 9,0 Ton CO2 wat ben jij zelf waard in die footprint? Dat verschilt van slavenhouders tot ascetisch levende heremieten.

Een Bangladesh jurkje of spijkerbroek en van een 10 liter emmer door en door gekleurde Latex Muurverf voor deze lentefrisse woning. Of zie je het verband niet? Dan zoek maar naar het verband inzake jou footprint per persoon.

Het maakt ook uit of je het online bestelde of in de winkel haalt (die overigens het ook online bestelde in Bangladesh)

Maar is er een streven per persoon gezien de CO2 uitstoot en footprint?

Neen, die is er niet. Je mag doen wat je kunt betalen en wat jij wilt betalen. Klopt dat?

Maar als je leest dat een persoon 500 dagen ademt en dan ook een ton CO2 produceert, dus 730 kg per jaar, dan kost die ruimtevlucht de dubbele hoeveelheid lucht voor het ademen van een persoon.

1,5 ton / 0,73 ton = 2,05

Sterft die persoon dan sneller of laat ik een ander dan sterven, door naar de ruimte te vliegen?

Het heeft niks met de 300 gram calorieën per dag voor een Noord Koreaan en Kim Y~un’s wodka van doen hoor, maar ik dacht vandaag : wie bepaald eigenlijk hoe vet je auto mag zijn of je hobby ruimtevaart en reizen?

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden zei Tonskidutch:

Maar als je leest dat een persoon 500 dagen ademt en dan ook een ton CO2 produceert, dus 730 kg per jaar, dan kost die ruimtevlucht de dubbele hoeveelheid lucht voor het ademen van een persoon.

 

1,5 ton / 0,73 ton = 2,05

De dagen dat de vakantie ganger in het heelal is kan je aftrekken.

De CO2 uitstoot in het heelal moet je ook aftrekken daarmee ontzorg je de co2 op de aarde.

Een andere kijk erop 🤣

Mijn stelling klopt natuurlijk ook niet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei luisteraar:

De dagen dat de vakantie ganger in het heelal is kan je aftrekken.

De CO2 uitstoot in het heelal moet je ook aftrekken daarmee ontzorg je de co2 op de aarde.

Een andere kijk erop 🤣

 

Voor die "informatie" kan je dan beter naar uit Afrika gaan, dan ben je nog goedkoper uit ook en ze hebben er een speciale plek voor.

aftrekplek.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals alles moet het in balans zijn als het uit balans is grijpt de natuur

automatisch in.

Er zijn teveel mensen op de aarde (co2 producenten)

Er zijn teveel voedsel dieren op de aarde (co2 producenten)

Als we de natuur zijn gang laten gaan lost het zich van zelf op ,het

aantal mensen op de aarde zal op natuurlijke wijze dalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En ondertussen staan er speciale CO2 branders opgesteld in onze kassen, opdat de tomaten sneller groeien.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=co2+branders

 

Zo een ruimteraket zorgt er toch maar mooi voor dat er weer 3 bomen groene blaadjes krijgen.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=gemiddelde+co2+opname+boom

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...