Ga naar inhoud


Vloed door ronddraaien aarde


de mon

Aanbevolen berichten


Ach, alles is relatief. Is ook afhankelijk van waar je het assenstelsel positioneert. Centrum aarde, meebewegend met satelliet? Noem het dan een schijnkracht. Maar het is wel handig te weten dat deze kracht gelijk is aan mv2/r. Maakt berekeningen eenvoudiger. Net zo'n schijnkracht is de Corioliskracht. Als je in een trein loopt en je valt om en je breekt je been, zeg je niet zo gauw tegen een chirurg: dat was slechts schijn. En verder bewegen in de natuurkunde ook gaten. Een fijnproever zal zeggen: gaten kunnen niet bewegen, electronen wel. Kortom, alles is relatief.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Tonskidutch:

maar dat lijkt me een leuke zoektocht voor off topic nerds die zich kunnen verdiepen in de vloeistofmechanica

Ik ga effe pissen

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei luisteraar:

duurt wel lang

Last van de zwaartekracht (nat plafond aantrekking maan) 😂

Als het goed is komt er nu een vloedgolf aan.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-2-2019 om 23:22 zei de mon:

Satellieten hangen in de ruimte, mss weet iemand dit. Men heeft vloed door aantrekking van de maan. Men weet die postie/uur ongeveer juist.

Terug ontopic.

JA de maan heeft invloed op de positie van de satelliet.

Enkel de massa´s van de objecten bepaald wat de aantrekkingskrachten zijn.

Aangezien de satelliet niet veel massa heeft heeft de aantrekkings kracht maan weinig tot geen invloed.

Bij de maanmissies werd wel eens beweerd dat de capsule op de reis aangestrokken werd door de maan.

De satelliet zit dus te dicht bij de aarde op de geostationaire baan om last de hebben van de maan

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een maanmissie zal een capsule idd. (gelukkig maar) aangetrokken worden door de maan. Anders wordt het landen nog lastiger dan op die komeet waar het deels fout ging.

Ik heb trouwens altijd geleerd dat je middelpuntvliedende/-vliegende kracht en middelpuntzoekende kracht hebt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...