Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste mensen.

Sinds de aanschaf van mijn VU+ solo 4K met 2 SVB2 tuners krijg ik bij MKV bestanden, waar ondertitels zit ingebakken, geen ondertitels te zien.

Wat ik ook probeer, krijg het niet voor elkaar mbv de VU.

Ik ben met image VTi 13.0.5 begonnen, later een paar maanden later update naar 13.0.8,

Wat ik probeer, lukt me niet, zal wel aan mij liggen.

Af en toe ga ik er weer eens voor zitten, en probeer van alles, maar niets lukt.

Zo ook 2 weken terug, ging ik er weer eens voor zitten.

Inmiddels 2 weken geleden ge-update naar VTi 13.0.12, maar ook nu geen ondertitels mogelijk.

De 14.0.1 staat nog in het rood, dus die durf ik niet te laden.

Ik ga naar "filelist" en kies niet de interne HD, maar via netwerk (2 puntjes) mijn NAS (Synology) en de video map, die gedeeld is.

Hierop staan al mijn video's, zowel in DVD formaat, MP4 en MPV formaat.

De VU+ speelt ze allemaal redelijk prima af, maar zonder ondertitels, ook al zitten ze ingebakken.

de dvd player werkt ook, met wisselend succes qua ondertitels.

Mijn mediasplayer (een WD TV HD player, die naast de VU+ staat) en dus ook via het netwerk naar de videomap gaat van de synology (die op zolder staat), speelt ook al die files af, en ook keurig de ontertitels erbij.....zelf kan ik dan ook selecteren welke ondertitels, mochten er meerdere inzitten.

Waarom doet die VU er zo moeilijk over?

Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien, maar ik sta open voor hints en tips.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:
2 uur geleden zei joker55:

De VU+ speelt ze allemaal redelijk prima af

het is prima of redelijk, maar niet redelijk prima!

de VU+ is geen mediaspeler die zomaar alle formaten kent MKV is een samenraapsel van formaten en indien er eentje mist moet je de codec aanvullen

bijvoorbeeld door EMC

of

het VMC (de verbeterde EMC ) dan kan het zijn dat die MKV bestanden met ondertitels netjes op je scherm komen

let wel altijd even lezen of de VMC jou wensen en mogelijkheden weerspiegelt

let wel niet elke MKV is juist samengesteld, een test MKV voor ons VU+ users is misschien wel wenselijk om te vergelijken

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst: (aangepast)

bedankt voor je antwoord, maar nu komen meer vragen op:

wat bedoel je met EMC,  en hoe VMC  erop zetten ??

VLC player ken ik, maar via de vu+ hetzelfde probleem, terwijl de VLC player via mijn android tv wel de ondertitels erbij tovert bij hetzelfde bestand/film.

ps: de mp4 en/of mkv komen of direct van het net via een torrentfile, of maak ik zelf via het programma: MAKEMKV.

Beide zijn via de vu+ zonder ondertitels, met mijn mediaplayer en vlc player op m'n pc met ondertitels.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:

als je VTI gebruikt moet je altijd de laatste versie nemen die ook betreffende de gStreamer versies actueler zijn

EMC is enhanced movie center de voorganger van VMC (en daarover vindt je ook de uitleg bij het VU+wiki)

dat het bij bepaalde image versies wel zichtbaar is en bij andere weer niet heeft alles te maken met de mediaplayer die in je image ingebouwd zit

a ) die is in de meeste gevallen een Opensource

b ) die kent ook in bepaalde versies fouten die bij de opvolger versies weer gecorrigeerd zijn

c ) dat over het weergeven van MKV's al jaren geschreven wordt is toch niks nieuws? En juist daar is de satelliet receiver onder enigma2 niet de perfecte multimediaplayer zoals ik al schreef

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...