Ga naar inhoud


Wat zie je als de CD kaart niet geactiveerd is?


TheDean

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Bij een CI module krijg je de melding "U heeft geen rechten...." TENZIJ de menuoptie "CI meldingen verbergen" aktief is. Bij gebruik met een softcam blijft het beeld gewoon zwart..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Zero niet, maar mensen plegen vaak de Zero 4K vaak ook Zero te noemen en die heeft er wel één.... Een echte Zero heeft alleen een kaartsleuf dus dan is het een zachte Cam.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei TheDean:

Als je ned1 op zet en de CD kaart is niet geactiveerd.... zie je dan een melding dat het een gecodeerd kanaal is of gewoon een zwart scherm?

 

de titel van je vraag is niet correct

Hoe weet je dat je CD Kaart niet geactiveert is zou beter passen

want op jou titel vraag is het antwoord: "niets"

 

overigens er zijn verschillende receivers en afhankelijk van de firmware of image wordt er wel of geen melding gemaakt dat het kanaal versleuteld is

EN BOVENDIEN

kan het zijn dat bepaalde kanalen dus niet in jouw pakket zijn opgenomen

maar dat is academisch qua uitleg

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me dat de vraag niet correct is volgens jou. Ik heb een Vu+ Zero, heb een kaartje dat jaren oud is en zeker niet actief, dus ik denk dat mijn vraag in dat opzicht gewoon correct was.

Het gaat om VTi laatste build met OSCAM.

 

Mijn vraag komt van het feit dat ik conflicterende dingen zie. Op Sat Finder zie ik goed signaal en lock op 19 en 28 maar niets op 23. Tegelijkertijd kan ik bijvoorbeeld Drente Regionaal prima ontvangen. Op de gedecodeerde signalen echter niets. Zwart beeld. Maar de sig indicatie onder in beeld doet vermoeden dat er gewoon signaal is. 

Nu kan ik me herinneren dat ik vroeger altijd zag als het kanaal gecodeerd was. Vandaar mijn vraag.

 

En ik heb haast, wielrennen begint dit weekend verdomme.... En op 19 en 28 denk ik niet dat ik dat kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is vervelend dat je met een betaalkaart geen beeld hebt

maar de aanduiding bij VTI is afhankelijk van welke SKIN je gebruikt

 

in bepaalde skins toont het OSD ( on screen display)  of de zender gecodeerd is met een ikoontje onderaan of links

als je CD kaart niet werkt met de juiste Oscam versie is het belangrijk je OSCAM configuratie te zien daarmee we je verder kunnen helpen

p.s. die kun je als txt bestand (via de edit opties spoiler en/of code) toevoegen aan je antwoord

 

 

aangepast door Tonskidutch

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft ons ook conflicterende info:

 

4 minuten geleden zei TheDean:

heb een kaartje dat jaren oud is en zeker niet actief, dus ik denk dat mijn vraag in dat opzicht gewoon correct was.

 

Je hebt wel beeld op TV Drenthe (bij gevolg zou je Astra 3 dus correct ontvangen)

 

VTi (i.t.t. OpenPli) heeft géén standaard OScam configuratie voor CDS. Deze moet je zelf plaatsen! Dut kan met de OScamButler (een VTi plugin). Deze hoef je maar eenmalig te starten. Je kiest voor Seca3 Dutch en kiest OK. Daarna via het CAM menu OScam laten herstarten.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam heb ik geinstaleerd, geconfigureerd en gestart.  Standaard skin.

En inderdaad ik ben er 99% zeker van dat ik de sat dus correct kan ontvangen omdat ik TV Drente kan zien (extreem saai overigens) . En CD verteld me dat de kaart okay is.

 

Maar waarom blijft SatFinder me vertellen dat ik keurig signaal op 19 en 28 heb maar niets op 23? De verwarring groeit.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou 2 dingen controleren:

 

- kijken of je de NL zenders op Astra 3 überhaubt ontvangt. Dus Kijken of je signaal krijgt. Zonder signaal is de rest sowieso zinloos.

- kijk in de OScam LiveLog wat hij aangeeft als je op een NL gecodeerd kanaal kijkt. Een niet geactiveerde/verlopen kaart geeft dan blabla (not found).

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap er niets meer van, je hebt een niet actieve kaart maar je verwacht wel beeld op de gecodeerde zenders?

 

Heb je die kaart al geheractiveerd en daarna minstens 1 uur op Nederland 1 laten staan, dat is volgens CD de juiste procedure omdat het wel tot 1 uur kan duren voor het heractivatiesignaal wordt verstuurd.

 

Je kan ook via een webbrowser kijken of die kaart al actief is via http://<ip_adres_zero>:83

En dan kijken bij Readers, show entitlements (rode button met i erin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee RS2000, de vraag was wat ik zou zien als de kaart niet geactiveerd was zodat ik weet of we geen signaal binnen komt of dat de decodering niet lukt. Zoals ik uitlegde geeft mij Zero daarover conflicterende informatie. Ik ben niet verward over het feit dat ik niets zie als de kaart niet werkt.  Mag ik vragen om mijn psost nog eens te lezen? Dank voor je tip over de readers, zal proberen!

 

Mimiskiku, zoals ik al schreef ontvang ik TV Drente wel maar geeft satfinder aan dat er niets binnen komt. Ergens klopt er dus iets niet. Dank voor de tip over de log, beste hulp van vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...