Ga naar inhoud

Wat zie je als de CD kaart niet geactiveerd is?

TheDean

Aanbevolen berichten

Dan nog stuur je gemixte signalen! "Het wielrennen begint morgen..." wat ik lees als "dan moet het dus werken". En dat gaat dus niet als de kaart niet is geactiveerd. Op de vraag of je de NL zenders überhaubt ontvangt krijgen we geen antwoord. Je herhaalt jezelf. Gewoon een zenderlijst erin "knallen" via de FastScan optie. Kies voor de optie "Canal Digitaal". Geeft die "Zoeken mislukt" dan ontvang je de sat dus niet. Lukt het wel, kies je NPO 1HD en kijk je óf en hoeveel signaal er is. Zo der deze basisinfo kunnen we niks...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

• Moderator

En wat bedoel je met satfinder?

Wanneer dat een software is en er geen geldige transponder als meetkanaal is geprogrammeerd zal die aangeven dat je op die satelliet geen ontvangst hebt.

Je ontvanger ontvangt fta kanalen op Astra 3, dus 23 werkt.

Nee, op de gecodeerde kanalen zal je niets zien met een ongeldige kaart.

Voor wielrennen zal je een kaart moeten laten activeren, bijvoorbeeld door een abonnement af te sluiten bij tvv of cd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel lnb's heb je op de schotel staan?

Je zou dus Astra 19,2 en 28,2 ontvangen en het blijkt dat je ook Astra 23,5 ontvangt vanwege TV Drente. Dan moeten er al 3 koppen op je schotel zitten.

Is dat ook zo?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je eens terug een fastscan kunnen doen 

en zit het kaartje wel goed in de ontvanger ?

of laad een pli in je ontvanger en neem eens cccam 2.3.0

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je beeld hebt op TV Drenthe en je ontvanger geeft aan signaalwaarde of een lock te hebben op gecodeerde zenders, dan heb je signaal klaar.   Maar dat wil niet zeggen dat je beeld krijgt. En of je een melding krijgt is afhankelijk van de gebruikte image en hoe die staat ingesteld.  

Het is aan jou om een evt. verlopen kaart te laten updaten, maar als er geen betaald abo meer op zit ga je nooit beeld krijgen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden ik ben hier niet om een sematische discussie te winnen maar vraag om hulp voor een probleem dat ik gewoon niet begrijp. Dat ik geen beeld kijg als ik geen actieve kaart heb begrijp ik. Lees aub nog even rustig van het begin want het lijkt erop dat sommige mensen dat gewoon niet gedaan hebben.  Ik ben geen beginner, heb 7 ontvangers staan op drie locaties. 

Mijn probleem is dat ik iets zie dat ik niet begrijp, ik zal het nog even zo precies mogelijk uitleggen.

• Wavefrontier T55
  • 3x LNB QUATTRO INVERTO Black Ultra (19/23/28)
  • Spaun Multiswitch
  • Vu+ Zero (er liggen nog 5 andere zero's te wachten), al door een andere vervangen als test
  • Laatste VTi build, OSCAM, OSCAM Butler, softcam loopt.
  1. Ontvangst van alle FTA kanalen op 19 en 28 gaan prima.
  2. Ik ontvang FTA Tv Drente op 23
  3. Satfinder (de plugin) geeft me pirma waardes op 19 en 28 maar absoluut niets op 23.
  4. Ned1 geeft me onder in beeld SNR 51% en AGC 63% (maar geen beeld), geen top waardes maar moet lukken.
  5. CD kaart is herhaaldelijk geactiveerd, nummer gecheked met CD en van hun kant is alles okay

Behalve de voor de hand liggende vraag waarom ik geen beeld krijg (en ook geen melding dat het een gecodeerd kanaal is, vandaar mijn eerste vraag) , ook de vraag hoe het kan dat satfinder me verteld dat ik geen ontvangst heb op 23.

Is het mogelijk dat de Multiswitch defect is? Zodat Tv Drente wel doorkomt maar Ned1 niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator
16 uur geleden zei ceesv:

En wat bedoel je met satfinder?

Wanneer dat een software is en er geen geldige transponder als meetkanaal is geprogrammeerd zal die aangeven dat je op die satelliet geen ontvangst hebt.

Je ontvanger ontvangt fta kanalen op Astra 3, dus 23 werkt.

53 minuten geleden zei TheDean:

Ned1 geeft me onder in beeld SNR 51% en AGC 63% (maar geen beeld), geen top waardes maar moet lukken.

Je plugin kijkt denk ik naar een transponder op Astra 3 die geen uitzending heeft of waarvan de parameters veranderd zijn.

55 minuten geleden zei TheDean:

Behalve de voor de hand liggende vraag waarom ik geen beeld krijg Nederland1 (en ook geen melding dat het een gecodeerd kanaal is)

Nederland wordt ontvangen, je signaal en q zijn wat laag, maar de ontvanger herkent de zender.

Waarom je het raar vindt dat je geen beeld hebt op die zender begrijp ik niet, je hebt immers geen geldige kaart in je ontvanger zitten.

Een melding dat die gecodeerd is zal afhangen van de gebruikte skin of softcam maar is niet vanzelfsprekend.

Ik kan nog steeds niet je gedachtengang volgen, te zoeken naar een defect waarom je geen beeld zou hebben, omdat je zonder geldige kaart nooit wat zult zien op Ned. 1

Al deze antwoorden zijn je al hierboven inde discussie in de verschillende bijdragen al gegeven, nogmaals ik kan je gedachten gang niet volgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik schreef onder punt 5

CD kaart is herhaaldelijk geactiveerd, nummer gecheked met CD en van hun kant is alles okay

Mmmmm, voor de satfinder heb ik de guide gebruikt uit dit forum, kan zijn dat die niet meer up to date is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei TheDean:

OSCAM, OSCAM Butler, softcam loopt.

waarom laat je niet eens even die oscam configuratie zien?

want als de kaart geactiveerd zou zijn moet dat ,

a ) zichtbare emm en ecm's in oscam tonen indien je op een npo1 zender gaat

b ) (of een foutmelding in oscam ) die wij voor je zouden kunnen analyseren en corrigeren mbt de configuratie

dus welk protocol gebruik je en hoe roep je de kaart aan in oscam.server en oscam.conf

Rock The Casbah

Rachid Taha

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

Zit de kaart op de juiste manier in de lezer, ziet OSCam de kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei TheDean:

Mmmmm, voor de satfinder heb ik de guide gebruikt uit dit forum, kan zijn dat die niet meer up to date is? 

Voor wat betreft het aantal beschikbare modellen is de Guide niet meer actueel want de laatste modellen zijn daar niet meer aan toegevoegd.

V.w.b. is de in VTI en OpenPli beschikbare optie SatFinder onveranderd.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

Zo maar een opmerking, TV Drenthe zit op dezelfde transponder als Nederland 1.

Je hoeft dus geen enkele twijfel te hebben, dat de ontvanger Nederland 1HD ontvangt, wanneer het beeld zwart blijft werkt je decodering niet.

2 uur geleden zei TheDean:

heb 7 ontvangers staan op drie locaties. 

Dan pak  je toch even een werkende kaart v.v. uit een andere ontvanger.

Met de titel van dit onderwerp

Wat zie je als de CD kaart niet geactiveerd is?

krijg je een discussie als in dit onderwerp gevoerd,

nu blijkt dat je kaart wel geactiveerd zou zijn.

Dan zij andere vragen relevant,

Zit er een actuele zenderlijst in de ontvanger.

Zit de kaart op de juiste manier in de lezer.

Welke OSCam versie gebruik je.

Ziet OSCam de kaart

Wat voor informatie geeft het OSCam log?

Oscam webif oproepen en eventueel de informatie met ons delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goddomme.... krijg net een FB message van CD (waarom doen die alle support via FB?) met de melding dat bij nader inzicht de kaart TOCH geblokkeerd was door een 'systeemfout'. Of ik nogmaals een activatie wil doen. Drie keer gevraagd, drie keer. 

Alles wekt, dank voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...