Ga naar inhoud


Druktoets met spoelonderbreking van het toilet werkt niet meer, wat mis ik en waar is dat te koop?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb het rubbertje (membraam?) van mijn toilet vervangen, tot zover ging het prima.

 

Bij het terug plaatsen van de kap met druktoets en spoelonderbreking ben ik blijkbaar wat kwijt geraakt, ik heb geen idee hoe dat heet en of het ergens los te koop is.

 

Wie weet er een oplossing?

 

 

 

 

WC1.JPG

WC10.jpg

WC9.jpg

WC8.jpg

WC7.jpg

WC6.jpg

WC5.jpg

WC3.jpg

WC4.jpg

WC2.jpg

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

image.png.2cd0c516faed3e091e9a8def0c785f78.png

 

Die stift stopt de spoeling.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stift is bij het demonteren niet per ongeluk in het waterreservoir terecht gekomen?

 

Zoek anders met een zoekmachine op het internet (ik zal de naam niet noemen, dat is reclame) op "WISA onderdelen bestellen".

 

Overigens is de precieze vorm van die stift niet kritisch; alleen de lengte is dan wat uitproberen.

De enige functie is dat de ronde STOP-knop 'verbonden' blijft met de hefboom, die het spoelen start; zodat de stop-knop omhoog komt bij het starten van het spoelen, en bij het stoppen je die hefboom weer naar beneden duwt. Dus als je kunt knutselen en wat bruikbaar materiaal hebt liggen, kun je proberen iets zelf te maken.

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei ilseonline:

 

Hoe heet zo'n stift?

 

Zijn deze los te koop?

 

image.png.906660b98a8a896f6ffec63dcdca8bd6.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Con en a33,

 

Dat stiftje is niet los te koop?

 

Ik zie aan de onderkant van de knop dat deze vermoedelijk niet afgebroken is, wellicht het stiftje zelf, echter lijkt de onderkant van de knop nog in orde. Ik zie 2 haakjes waar het stiftje aan vastgezeten heeft moeten hebben, die zijn niet beschadigd, of deze moet in het midden vastgezeten hebben, dan zou het wel afgebroken kunnen zijn, ik zie echter geen braaksporen. Vermoedelijk is het stiftje als deze in de waterbak gevallen is helaas doorgespoeld, ik had daar al gezocht, zodra ik doorspoel kan ik met mijn vingers bij de dan open buis komen.

 

Die haakjes is tegen dat de knop er uit schiet, dan zal het ongetwijfeld in het midden hebben vast gezeten.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei ilseonline:

Dat stiftje is niet los te koop?

 

Het is al heel wat als alleen de knop los te koop is (de afgebeelde knop hierboven ziet er iets anders uit; weet niet of de stift dan zou passen op jouw knop).

 

Vaak moet je een heel binnenwerk in één keer kopen; kost zo 50 euro.

 

Een 3D printer zou ook uitkomst bieden met zo'n klein onderdeeltje; maar ja, je hebt de ontwerptekening niet...

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei ilseonline:

...Vermoedelijk is het stiftje als deze in de waterbak gevallen is helaas doorgespoeld, ik had daar al gezocht,

zodra ik doorspoel kan ik met mijn vingers bij de dan open buis komen...

 

Lijkt mij onwaarschijnlijk, kan wel onder de rand van de pot zitten

nabij de valbuisaansluiting want daar wordt het spoelwater

min of meer verdeeld.

 

image.png.967cd591d48ad7c88bbe4865496c7b12.png

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2019 om 09:12 zei Con:

 

Lijkt mij onwaarschijnlijk, kan wel onder de rand van de pot zitten

nabij de valbuisaansluiting want daar wordt het spoelwater

min of meer verdeeld.

 

image.png.967cd591d48ad7c88bbe4865496c7b12.png

 

Ik heb heel voorzichtig de pijp achter een ander soort standaard toiletpot er uit gehaald na die van de spoelbak los gedraaid te hebben, en ja hoor, daar is het stiftje.

 

Als ik goed kijk is het stiftje van de besparingsknop afgebroken, de bevestiging die als ik zo kijk los in elkaar geschoven vast behoren te zitten, wel recht afgebroken,dat wordt denk ik voorzichtig lijmen met heel sterke lijm, maar hoe en welke?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ilseonline:

 

Ik heb heel voorzichtig de pijp achter een ander soort standaard toiletpot er uit gehaald na die van de spoelbak los gedraaid te hebben, en ja hoor, daar is het stiftje.

 

Als ik goed kijk is het stiftje van de besparingsknop afgebroken te zijn, wel recht afgebroken,dat wordt denk ik voorzichtig lijmen met heel goede lijm, maar hoe en welke?

 

 

Dat ligt eraan wat voor een materiaal het is.

PP is niet lijmbaar, PVC daarentegen wel.

Tegenwoordig is alles PP maar dit is een

oude bak wellicht daarom nog PVC.

PVC smelt (lost op) als het ware de

ondrdelen aan elkaar.

 

Maak eens een foto met referentie zodat

de grote bekend is.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een afgebroken bespaarknopstift ook eens verlengd door er een (metalen) schroef in te draaien van de benodigde lengte; maar dat was een ander merk spoelbak.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, en aan de bovenkant is er dus iets af, iets wat het 'vasthoudt' bij de drukknop? Heb je dat deeltje nog?

Of zit dat wat het vasthoudt nog in de drukknop?

 

Kan je het ronde stopknop-deel er eens voorzichtig vanafhalen?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet ernaar uit dat dit onderdeeltje van nylon is gemaakt

gezien de doorzichtigheid.

En ik weet niet of je nylon kunt lijmen, wellicht smelten.

 

Maar ik zie even niet of er iets is afgebroken. Dat zou ook

eigenlijk niet mogelijk moeten zijn. Het enige wat je doet

is deze stift naar beneden duwen, daar gaat hij niet stuk van.

 

Kijk nog maar eens goed hoe het precies in elkaar zou

moeten zitten. Misschien er gewoon strak er weer indrukken?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...