Ga naar inhoud


Druktoets met spoelonderbreking van het toilet werkt niet meer, wat mis ik en waar is dat te koop?


Miauw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ilseonline


Je moet een drukstift hebben voor een Wisa 500 SO toets dan heb je de goede.
Of een complete set maar dan kun je misschien kleurverschil hebben met de toets en deksel wit verkleurd in de jaren.
Letop !! er zit een verschil tussen de W500 drukstift en de W500SO drukstift.
De drukknop is gemaakt van PS (Polystyreen) het drukstiftje van POM (Polyoxymethlen).

Maar ik zou de Wisa bellen ze geven 10 jaar garantie op hun stortbakken.

WISA 500 wit SO

Het reservoir is uiteraard voorzien van het KIWA keurmerk, hetgeen garant staat voor hoge kwaliteit en lange levensduur.

Bovendien geeft WISA 10 jaar garantie (met uitzondering van de rubber delen).

 

aangepast door biljartbal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik al eerder zei het stiftje kan haast niet zijn afgebroken (en ziet er ook niet zo uit op de foto alsof dat zo is) dit is een los deel en zit er ook los in ik heb zelf meer dan 25 jaar ervaring in de installatie techniek en al heel wat reservoirs gerepareerd cq vervangen.

 

Kiwa keurmerk betekend  Keurings Instituut voor Waterleiding Artikelen en heeft in principe niets te doen met de kwaliteit van een product maar meer met de veiligheid.

 

Kleurverschil krijg je absoluut als je de gehele druktoets vervangt ik zou het hele reservoir vervangen tenzij je dit niet stoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ton68:

Kiwa keurmerk betekend  Keurings Instituut voor Waterleiding Artikelen en heeft in principe niets te doen met de kwaliteit van een product maar meer met de veiligheid.

Met de veiligheid ten aanzien van de waterkwaliteit inderdaad. (NEN1006)

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de toets met drukstift verwijderen uit de deksel, plaats dan de deksel op de stortbak.
Vervolgens druk je de toets met drukstift met eerst de smalle kant in de deksel en druk dan de de brede kant van de toets aan op de deksel.
en dan moet de toets met druktstift blijven zitten..

Per dag (24uur 3 ploegen) maken ze er ongeveer  1150 stuks Wisa 500 So bakken in die fabriek als de w500 matrijs op de machine zit.
Dus weet ik ook wel waar ik over praat.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-3-2019 om 18:50 zei biljartbal:

ilseonline


Je moet een drukstift hebben voor een Wisa 500 SO toets dan heb je de goede.
Of een complete set maar dan kun je misschien kleurverschil hebben met de toets en deksel wit verkleurd in de jaren.
Letop !! er zit een verschil tussen de W500 drukstift en de W500SO drukstift.
De drukknop is gemaakt van PS (Polystyreen) het drukstiftje van POM (Polyoxymethlen).

Maar ik zou de Wisa bellen ze geven 10 jaar garantie op hun stortbakken.

WISA 500 wit SO

Het reservoir is uiteraard voorzien van het KIWA keurmerk, hetgeen garant staat voor hoge kwaliteit en lange levensduur.

Bovendien geeft WISA 10 jaar garantie (met uitzondering van de rubber delen).

 

 

Waar haal je de 10 jaar garantie vandaan?

 

Het toilet is door de woningcorporatie in eind 2008 vervangen, ik heb geen trek in een abonnement bij die k*t corporatie een onderhoudsabonnement af te nemen, de woning zou al gesloopt moeten zijn, wordt telkens een andere smoes verzonnen om de woningen waar geen centrale verwarming in komt nog overeind te houden.

 

Wit is wit, of anders wit, dat maakt mij niets uit.

 

Het stiftje is van zacht kunststof het binnendeel van de drukknop dat afgebroken is, dat is van hard kunststof. Het zit in elkaar gedraaid en vast, de enige mogelijkheid is vervangen van de knop en stiftje.

 

Om welk type gaat het nu precies, kan ik dat ergens achterhalen?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijkertje kop afknippen , heet maken boven vlam en een stukje in uiteinde stift drukken , top van uitstekend stukje spijker nogmaals in de vlam houden en in de knop drukken !

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of krimpkous er omheen krimpen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets dergelijks gerepareerd op een manier die op die van Trust lijkt. Ook met een stukje spijker, maar dan in beide delen met een passend boortje een gaatje van de juiste diepte geboord en er lijm bij gedaan. Als het nat kan worden RVS of messing nemen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zeven rondkijk zie ik dat je dus voor 10 tot 15 euro een drukknop hebt, waar dat stiftje inzit...

Ondanks dat ik zuinig aangelegd ben, zou ik dus gewoon voor de nieuwe knop gaan... ik weet dat knutselen mijzelf niet in het bloed zit... maar misschien is dat bij de topicstarter anders... Maar voor dat geld kan je weer 20 jaar vooruit zal ik maar zeggen ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben nu onderhand toch wel benieuwd hoe het is afgelopen

en of onze inspanningen soelaas heeft geboden.

Want deze informatie kan wellicht weer gebruikt

worden bij een volgend gelijkwaardig topic.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, mijn excuus dat ik wat trager reageer dan normaal, ik heb het even te druk en heb veel moeten parkeren om niet onderuit te gaan.

 

Ik wist geen type, volgens mij heeft biljartbal gelijk, echter ben ik inmiddels buiten het forum om aan een aan een zelfde type geholpen, al is op dit forum iemand heel vriendelijk geweest mij tegen verzendkosten een nieuwe aan te bieden.

 

Wat ik raar vindt is dat als 2 losse onderdelen zo in elkaar vast zitten en daardoor eigenlijk niet te vervangen zijn zonder spijkers en schroeven dat je een nieuwe moet kopen, toch raar als we in Nederland zo goed met het milieu bezig zijn. Ik huur een woning bij een (a)sociale woningcorporatie, echter zou de woning die ik huur al 2 maal gerenoveerd en 2 maal gesloopt voor nieuwbouw zijn, ik heb zelfs nog een gashaard i.v.m. dat er volgens de (a)sociale woningcorporatie geen centrale verwarming aangelegd mag worden. Voorheen ging alles door de voorgevel als je een combiketel hebt, dat mag al een tijd niet meer, dus moet het via de schoorsteen. Waar het zit vervangen ze het op de oude manier, echter waar het niet zit komt het ook niet, want we krijgen ooit een warmtenet als de flats afgebroken zijn. Sorry, even wat sarcasme van mij afschudden, de woningen zijn sinds vorig jaar afgeschreven.

 

De open geiser moest ooit vervangen worden door een dicht model, je hoeft denk ik niet de raden waar deze doorheen gaat, in ieder geval niet door 1 van de 2 schoorstenen.

 

Iedereen nogmaals dank voor het mee denken, het is naast een satelliet forum, ook een sociaal forum.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar toch nog ff concreet; werkt het nu weer?

En probeer uit te leggen hoe het uiteindelijk in

elkaar zat qua constructie-tje.

 

(ik blijf graag bij)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Con:

Maar toch nog ff concreet; werkt het nu weer?

En probeer uit te leggen hoe het uiteindelijk in

elkaar zat qua constructie-tje.

 

(ik blijf graag bij)

 

Vragen mag, heb ik ook gedaan.

 

De knop en het staafje zijn als het ware in elkaar vast gezet/gelijmd/gesmolten, dit is niet repareren als een origineel. Wel is het mogelijk om een gaatje te boren en met een schroef vast te zetten, is denk ik nog sterker.

 

Zie het plaatje van biljartbal, echter zoals hij later aangeeft de WISA 500 wit SO is het deel wat aan de buitenkap los ingehaakt wordt of meestal al zit, wat over de binnenbak (waterbak) heen gaat, die kan je of in zijn geheel met vast staafje bestellen, of alternatief repareren. Het breekpunt zit direct onder de knop, dat is best een kwetsbare plaats, daar zit de omhulsel waar het staafje in vast geklemd/gelijmd/gesmolten is.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...